Wat ben je momenteel nog meer aan het doen 2.0
-
- 7500km gereden
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Contacteer:
Jeti schreef:Filmpje ziet er heel erg netjes uit!Jeti schreef:rise and shine schreef:Ik ben aan het opruimen (lees weg gooien)
Nog iets nieuws, een motorfiets theorie boek, 13e druk (schijnt allang niet meer bruikbaar te zijn maar ik ben er ook mee geslaagd, inc vragen boek!)
Heel erg graag, kan mijn boekje nergens meer vinden
ik neem hem wel mee naar de noordholland rit
-
- 7500km gereden
- phoebeer
- 1000km gereden
- Contacteer:
- Jeti
- 17500km gereden
rise and shine schreef:Jeti schreef:Filmpje ziet er heel erg netjes uit!Jeti schreef:rise and shine schreef:Ik ben aan het opruimen (lees weg gooien)
Nog iets nieuws, een motorfiets theorie boek, 13e druk (schijnt allang niet meer bruikbaar te zijn maar ik ben er ook mee geslaagd, inc vragen boek!)
Heel erg graag, kan mijn boekje nergens meer vinden
ik neem hem wel mee naar de noordholland rit
Ik ben daar niet.. Ben in Zeewolde. Je mag hem daar wel langs brengen, is op de route

-
- 7500km gereden
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Contacteer:
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
- Tombo
- 17500km gereden
Yamaha rd50m schreef:opleiding aant zoeken om binnen een dik jaar mee te starten, iets in de trend van automechanica/oldtimer restauratie ofzo, liefst iets van een jaar in de buurt van leuven
Opleiding oldtimerrestauratie bestaat niet naar mijn weten

Als je zoiets wilt kan je beter een opleiding als plaatwerker/lasser/bankwerker volgen. Alleen in Nederland is dat LTS/MTS niveau (dus om het internationaal te houden, onder het 1 á 2 niveau's onder het bachelor niveau).
En anders kan je werktuigbouwkunde/autotechniek doen, op bachelor niveau, en later een master automotive engineering. Maar dat heeft allemaal vrij weinig met sleutelen aan auto's te maken

-
- 7500km gereden
hier bestaan wel cursussen oldtimerrestauratie,
voor automechanica heb ik wel wat cursussen gevonde, maar zijn 4 of 5 verschillende cursussen van elk een jaar waar bij je alles altijd vrij specifiek ziet,
ik zou liever iets algemener hebben waar alles aan bod komt op één jaar.
maar heb nog wel wat tijd om te zoeken
voor automechanica heb ik wel wat cursussen gevonde, maar zijn 4 of 5 verschillende cursussen van elk een jaar waar bij je alles altijd vrij specifiek ziet,
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
- br3cht
- 100km gereden
Yamaha rd50m schreef:hier bestaan wel cursussen oldtimerrestauratie,
ik heb in het VTI leuven een cursus avondschool gedaan automechanica
Deze is voor mij nu afgelopen (3jaar)
op kortere tijd ga je echt niet alles zien en al zeker geen praktische voorbeelden
zelf zou ik nog carrosserie willen doen om met een spuitpistool te leren werken en auto's te kunnen spuiten
-
- 7500km gereden
br3cht schreef:Yamaha rd50m schreef:hier bestaan wel cursussen oldtimerrestauratie,
op kortere tijd ga je echt niet alles zien en al zeker geen praktische voorbeelden
zelf zou ik nog carrosserie willen doen om met een spuitpistool te leren werken en auto's te kunnen spuiten
je kan daar kiezen uit verschillende modules: KLEIN ONDERHOUD & BANDENMONTAGE 1 en 2, DEMONTAGE - MONTAGE, MOTOREN 1 & 2, VOERTUIGEN 1 & 2
duren die modules niet altijd een jaar? welke heb je dan gedaan?
ik wil dan misschien zowel cursus lastechnieken doen als één van die autotechnieken, aangezien ik dan waarschijnlijk toch met een thesisjaar bezig ben en dus best wel wat tijd heb
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
- br3cht
- 100km gereden
Yamaha rd50m schreef:br3cht schreef:Yamaha rd50m schreef:hier bestaan wel cursussen oldtimerrestauratie,
je kan daar kiezen uit verschillende modules: KLEIN ONDERHOUD & BANDENMONTAGE 1 en 2, DEMONTAGE - MONTAGE, MOTOREN 1 & 2, VOERTUIGEN 1 & 2
duren die modules niet altijd een jaar? welke heb je dan gedaan?
ik wil dan misschien zowel cursus lastechnieken doen als één van die autotechnieken, aangezien ik dan waarschijnlijk toch met een thesisjaar bezig ben en dus best wel wat tijd heb
je moet eerst KLEIN ONDERHOUD EN BANDENMONTAGE 1 doen,
het jaar erop is het dan KLEIN ONDERHOUD EN BANDENMONTAGE2 en demontagemontage en voertuigen 1
en het derde jaar is het voertuigen 2 en motoren
3jaar dus intotaal
lassen zijn modulles (9 denk ik)
als je al kan lassen krijg je vrijstellingen, het certificaat dat je krijgt is enkel Baguette lassen! geen MIG/MAG of TIG maar dit doe je wel in de praktijk!