Pagina 23 van 100

Geplaatst: 06 jun 2009, 17:25
door Roberto.B
bedankt voor tips ik gebruik wel eeen vliegwiel blokkeersleutel :mrgreen:

Geplaatst: 06 jun 2009, 17:47
door niels16
rise and shine schreef:4e versnelling zetten, iemand op je achter-rem laten staan, flinke hefboom pakken en klaar is kees


dan slipt je koppeling door :wink:

Geplaatst: 06 jun 2009, 17:51
door rise and shine
niels16 schreef:
rise and shine schreef:4e versnelling zetten, iemand op je achter-rem laten staan, flinke hefboom pakken en klaar is kees


dan slipt je koppeling door :wink:


dan heb je ook een slechte koppeling zeg... :roll:

Geplaatst: 06 jun 2009, 17:56
door niels16
rise and shine schreef:
niels16 schreef:
rise and shine schreef:4e versnelling zetten, iemand op je achter-rem laten staan, flinke hefboom pakken en klaar is kees


dan slipt je koppeling door :wink:


dan heb je ook een slechte koppeling zeg... :roll:


tenminsdte met mijn krukasmoer an de schijfkant wel die zat ook enorm vast maar ik denk dat het zelfde opgaat voor
de vliegwiel moer :roll:

Geplaatst: 06 jun 2009, 17:57
door rise and shine
jullie eten gewoon niet genoeg spek :mrgreen:

Geplaatst: 06 jun 2009, 17:59
door niels16
rise and shine schreef:jullie eten gewoon niet genoeg spek :mrgreen:


elke dag op brood 8)

Geplaatst: 06 jun 2009, 18:23
door Roberto.B
DAar Eet ik genoeg van :P :P

Geplaatst: 06 jun 2009, 21:01
door ginofs1
loop even met je brom langs een garage en vraag of ze hem even los draaien met een lucht hamer :wink:

Geplaatst: 06 jun 2009, 21:21
door niels16
ginofs1 schreef:loop even met je brom langs een garage en vraag of ze hem even los draaien met een lucht hamer :wink:


ja heb ik ook gedaan 8) met mijn krukasmoer aan de carb kant

Geplaatst: 06 jun 2009, 23:37
door Frederik
ik heb gewoon zelf zo'n luchthamer gekocht, maar mocht je dat van plan bent, zorg dan dat je een goede (en dure) koopt, met een prul van 25 euro krijg je niks los
wat ook werkt, is een steeksleutel met de ene kant in een van de gaten van het vliegwiel steken, en met de andere kant ergens anders tegen(als je blok nog onder je brommer hangt, kan je de andere kant tegen de steppenbalk zetten)
Afbeelding
zo dus
(je moet op de foto klikken, ik heb met paint snel een steeksleutel getekend, maar die zie je niet op die verkleinde afbeelding hier)

Geplaatst: 07 jun 2009, 01:12
door Axel
Wat bij mij altijd werkt: in de 4e versnelling zetten, op de aachterrem staan, steeksleutel op de moer en dan met een hamer op de sleutel rammen. Bij komt ie zo altijd los :)

Geplaatst: 07 jun 2009, 01:16
door Daan1990
jonnotje schreef:zuigerstop


sowieso...maar zet er wel ff een oude cilinder op dan!

Geplaatst: 07 jun 2009, 10:24
door Frederik
Daan1990 schreef:
jonnotje schreef:zuigerstop


sowieso...maar zet er wel ff een oude cilinder op dan!

een oude zuiger zekers !
je kan ook de cilinder en zuiger eraf halen, en een staaf door de drijfstang steken
tussen de staaf en het blok moet je wel een plankje hout steken om beschadiging te voorkomen, en ik ben niet verantwoordelijk als je je drijfstang kapot trekt (maar zo staat het wel in verschillende werkplaatshandboeken)

Geplaatst: 07 jun 2009, 12:07
door Niels
Frederik schreef:je kan ook de cilinder en zuiger eraf halen, en een staaf door de drijfstang steken
tussen de staaf en het blok moet je wel een plankje hout steken om beschadiging te voorkomen


Zo doe ik het altijd :P

Geplaatst: 07 jun 2009, 13:35
door paull
ik doe het nooit :P