Bij wie kan ik het beste een nieuwe zuiger cilinder bestellen
Of maakt het niet uit waar je koopt i v m kwaliteitsverschil Welke cilinder komt het best tot zijn recht , Yamaha fs1 type P met een
snelle schijf , hoge uitlaat
Echt veel verschil zit er tegenwoordig niet tussen de kwaliteit van de cilinders. Het is allemaal imitatie,met uitzondering van de parmakit. Die schijnt afgewerkt te zijn, en heeft ook een grote boring. Maarja, die is ook weer duurder.
Je moet voor jezelf afvragen wat je wilt, snel rijden, maar (vaak) hoog in toeren, of relaxed 65 km/h rijden met veel koppel.
VOor dat 1e wil je een FS1 cilinder, voor dat 2e een F5B. Dan heb je ook nog de keus tussen 50cc en 60cc. Ik zou voor 60cc gaan, die 10cc meer is altijd mooi meegenomen
Bij Yampe in Spankeren, zie www.bromfietsallerlei.nl Alleen staat er nu dat de cilinder niet meer leverbaar is, maar ik zou voor de zekerheid even bellen.
Boring is 44,5mm, dus dikke 60cc
maar waar ik het over heb is de gebben voor de FS1, kon je vroeger voor 15 gulden kopen zegt mijn vader net en ze doen het enorm goed met de Z1 cilinder, en ze kunnen nu anders heten maar vroeger noemde zij het de Gebben pijp, kan misschien wel zijn omdat mijn vader aan de weste van nederland is opgegroeid en dat ze daar misschien meer hadden voor een fs1