Koppelingsprobleem
- NIX
- 10000km gereden
Re: Koppelingsprobleem
Nogmaals: gewoon vast draaien. Dan kunnen de veren nog steeds ingedrukt worden. Nu zullen de boutjes wel uitsteken en in de verstevigingribben in de kap vallen.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 500km gereden
je kunt die boutjes van de koppelings veren niet verder aandraaien dan zover. dit komt omdat je de boutjes vast draait tegen de draad busjes van de binnenkorf zegmaar. die zijn precies zo hoog dat het goed afgesteld staat zeg maar.
- Kees
- 250km gereden
Mss stomme vraag: heb je ook je worm opnieuw afgesteld volgens FAQ ?
Groet uut Doezum,
Kees.
Kees.
- marco
- Sheriff of the Posbank
-
- Aan het inrijden
Ik heb de worm afgesteld volgens de faq inderdaad dus daar kan het niet aan liggen denk ik.
De korf is niet in nieuwstaat maar zag er nog wel bruikbaar uit. Geen diepe slijtages door de platen te zien.
Ik ga die veren binnenkort maar eens vaster draaien dan en kijken wat voor effect dat heeft. Bedankt voor de tips!
De korf is niet in nieuwstaat maar zag er nog wel bruikbaar uit. Geen diepe slijtages door de platen te zien.
Ik ga die veren binnenkort maar eens vaster draaien dan en kijken wat voor effect dat heeft. Bedankt voor de tips!
- marco
- Sheriff of the Posbank
-
- Aan het inrijden
Wat bleek, de bouten van de koppelingsveren kwamen tegen het carterdeksel aan waardoor het hele koppelgevaarte simpelweg niet kon roteren.. Dus ik heb de veren inderdaad wat verder aangedraaid, koppeling afgesteld en ik ben nu vrij tevreden over het resultaat.
Alleen, als ik rijd en schakel en de koppeling dan op laat komen en hij de versnelling 'pakt', dan beweegt het hele blok even. Alsof de aandrijving zegmaar te sterk is voor de bevestiging van het blok. Ik kan me niet herinneren dat dit eerder zo was en het lijkt me niet normaal. Die beugels die het blok ondersteunen zitten gewoon goed vast. Ik durf nu niet agressief te rijden en de koppeling snel op te laten komen omdat ik dan het gevoel heb dat het blokje dat niet aankan
Of hebben jullie dit ook toevallig (het is een 2ru)?
Alleen, als ik rijd en schakel en de koppeling dan op laat komen en hij de versnelling 'pakt', dan beweegt het hele blok even. Alsof de aandrijving zegmaar te sterk is voor de bevestiging van het blok. Ik kan me niet herinneren dat dit eerder zo was en het lijkt me niet normaal. Die beugels die het blok ondersteunen zitten gewoon goed vast. Ik durf nu niet agressief te rijden en de koppeling snel op te laten komen omdat ik dan het gevoel heb dat het blokje dat niet aankan

Of hebben jullie dit ook toevallig (het is een 2ru)?
- marco
- Sheriff of the Posbank
- NIX
- 10000km gereden
SimonD schreef:.. Dus ik heb de veren inderdaad wat verder aangedraaid, koppeling afgesteld en ik ben nu vrij tevreden over het resultaat.
Hoe vaak hebben we nu gezegd dat ze helemaal vast moeten?
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- Aan het inrijden
Hebben wij het wel over dezelfde koppeling, nix??!
Als ik de veren helemaal vastdraai kan ik niet koppelen omdat de veren dan helemaal zijn ingedrukt waardoor de drukplaat niet naar buiten gedrukt kan worden. Ik heb het geprobeerd om ze helemaal vast te draaien. Wat er dan gebeurt is dat het busje van de koppelingskabel afbreekt omdat er totaal geen speling meer inzit en de druk te hoog wordt voor die kabel..........
Als ik de veren helemaal vastdraai kan ik niet koppelen omdat de veren dan helemaal zijn ingedrukt waardoor de drukplaat niet naar buiten gedrukt kan worden. Ik heb het geprobeerd om ze helemaal vast te draaien. Wat er dan gebeurt is dat het busje van de koppelingskabel afbreekt omdat er totaal geen speling meer inzit en de druk te hoog wordt voor die kabel..........
-
- 5000km gereden
SimonD schreef:Hebben wij het wel over dezelfde koppeling, nix??!
Er is maar een koppeling, hoe verwarrend kan het zijn?
De bouten dienen helemaal aangedraaid te worden, vast is vast, verder dan vast draai je de boel kapot.
De drukplaat dienst door de druk op de koppelingsstift (die door bedient wordt door de koppelingshendel in te trekken icm de koppelingsworm.
Als bij jou de drukplaat niet naar buiten gedrukt word moet je dat onderzoeken, dus koppelingsstift, kogeltje, werking koppelingsworm, afstellen van de koppeling.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- 5000km gereden
Je kan ook even deze topic doornemen
viewtopic.php?f=6&t=5320
viewtopic.php?f=6&t=5320
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- 500km gereden
Heel vreemd dat je de boutjes niet tot het einde vast kunt draaien. heb je misschien de verkeerde bouten bij de verkeerde onderplaat? Je hebt onderplaten met lange draadgaten waar de boutjes in komen, maar ook korte draadgaten. maar het zou een gemartel moeten zijn de boutjes er dan in te krijgen.
Maak eens een foto ervan. dan weten we vast al veel meer.
Maak eens een foto ervan. dan weten we vast al veel meer.

-
- Aan het inrijden
Denk niet dat hier veel uit gehaald kan worden maar dit zijn foto's van voordat ik de extra stalen plaat had gemonteerd.

Koppelingsstiften en balletje ertussen is gewoon in orde zoals het hoort.
Wat je zegt over het martelen met de boutjes: ik moet inderdaad wel de veren wat indrukken met de bout+ring om de bouten in het schroefdraad te krijgen. Gemartel zou ik het niet noemen maar het vergt wel wat precisie. Als ik de bouten helemaal aandraai zijn de veren ook helemaal ingedrukt, zit totaal geen speling meer in. Denk dat ik inderdaad andere bouten dan heb! Heb het blok weer helemaal dicht dus foto maken van de bouten zit er even niet in.

Koppelingsstiften en balletje ertussen is gewoon in orde zoals het hoort.
Wat je zegt over het martelen met de boutjes: ik moet inderdaad wel de veren wat indrukken met de bout+ring om de bouten in het schroefdraad te krijgen. Gemartel zou ik het niet noemen maar het vergt wel wat precisie. Als ik de bouten helemaal aandraai zijn de veren ook helemaal ingedrukt, zit totaal geen speling meer in. Denk dat ik inderdaad andere bouten dan heb! Heb het blok weer helemaal dicht dus foto maken van de bouten zit er even niet in.
-
- Tombo is mijn testpiloot
tussen de 2 gevoerde platen moet een stalenplaat zitten
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;