Ik ben vanmiddag een vliegwieltrekker gaan halen, omdat ik die draden net zo goed zelf na kan kijken. Bovendien komt zo'n ding altijd wel weer een keer van pas. Echter toen ik weer thuis was en het vliegwiel eraf wou halen, bleek dat het ding niet past. Het lijkt er sterk op dat de schroefdraden niet overeen komen. Zie hier de vliegwieltrekker:
Hij zou toch echt moeten passen, ook met olie en dergelijke geprobeerd, maar hij past gewoon niet. Wat doe ik verkeerd? Of welke andere moet ik hebben in plaats van deze, als deze niet goed is?
hans.m schreef:je moet dat er anders indraaien dan normaal hé. niet zoals een gewone vijs. In de andere richting.
Deze vliegwieltrekker heeft een gewone rechtse schroefdraad, dus bij rechtsom draaien draai je hem erin. Dan is deze vliegwieltrekker gewoon verkeerd...
-edit- Ik kan hem er trouwens rechtsom wel een halve slag indraaien maar dan wil hij niet verder. Het is wel een origineel vliegwiel.
Wanneer ik de schroefdraad van mijn vliegwieltrekker vergelijk met die van het plaatje op de website van josdijkman, lijkt het alsof mijn schroefdraad inderdaad verkeerd om zit.
Ter illustratie:
Schroefdraad linksom
Schroefdraad rechtsom
En er staat toch écht op het zakje dat hij voor een Yamaha FS1 geschikt is. Ik ga er zometeen maar even mee terug denk ik.
Ik ben vanavond weer bij dijkman geweest en daar hadden ze niet de juiste vliegwieltrekker, dus m'n geld teruggekregen en doorgereden naar JMPB en daar wel de juiste kunnen halen. Bij thuiskomst direct het vliegwiel eraf gehaald, maar voordat ik die grondplaat er eens af had... Wat zaten die boutjes ongelooflijk vast zeg! Met hulp van m'n vader toch voor elkaar gekregen. Toen de bedrading bekeken maar dat zag er allemaal goed uit. Bij het terugmonteren en nameten van de bekabeling kwam ik op het idee dat de bekabeling wel eens verkeerd gemonteerd kan hebben gezeten, want de blauwe draad bij de grondplaat bleek de aardedraad en niet de zwarte. Waarschijnlijk was dit dus het probleem. Morgen nieuwe boutjes voor de onderplaat halen want deze zijn niet meer te gebruiken, daarna alles terugmonteren en hopelijk is het dan allemaal in orde.