Pagina 3 van 6
Geplaatst: 11 mei 2013, 17:10
door Tombo
Dat is idd een domme vraag
550cc=550cl=0,55 liter
Geplaatst: 11 mei 2013, 17:14
door David
Tombo schreef:Dat is idd een domme vraag
550cc=550cl=0,55 liter
550ml zeker

Geplaatst: 11 mei 2013, 17:23
door florentine
Tombo schreef:Dat is idd een domme vraag
550cc=550cl=0,55 liter
oke bedankt

Geplaatst: 11 mei 2013, 17:33
door Tombo
David schreef:Tombo schreef:Dat is idd een domme vraag
550cc=550cl=0,55 liter
550ml zeker


Correct

Geplaatst: 11 mei 2013, 18:25
door hans.m
Is het nu al gelukt om de ontsteking correct af te stellen?
Anders moet je misschien even hulp vragen bij iemand.
Geplaatst: 11 mei 2013, 19:01
door HotWheels
hans.m schreef:florentine schreef:Dus dan toch maar het oliepompje gebruiken?
Naar mijn mening wel.
Je kan het ook eens vragen aan Luc aerts van de ac-site

Is net wat ik al eerder zei
Zonder oliepomp op een ori ac blok = niet doen
Geplaatst: 11 mei 2013, 20:09
door GoM!cky
Inderdaad, en ik heb het ook al 10 keer gezegd... Maar telkens wil de persoon in kwestie niet luisteren of het niet aanvaarden welke goede raad er gegeven wordt.
Bij een AC voor de laatste keer MOET ge olie in uw bakje doen apart. De pompjes zijn een stuk beter dan die van een FS1. Een iet of wat technisch aangelegd man zal dan ook telkens eens kijken wanneer die zijn AC zal starten... Ge zult wel héél snel zien dat hij wel zijn smering krijgt. Vertrouw je het dan nog niet, dan doe je gewoon nog beetje extra olie in je tank (zou ik niet doen, maar ja...).
Verder ga ik hier niks meer over zeggen. Vindt het zonde dat er 100 keer over hetzelfde moet betwist worden... Smijt een AC50 blokje open (vraag het aan YamaSam die weet het ook, heeft onlangs een AC blokje gereviseerd) en dan zie je de speciale oliekanalen die 100 % ZEKER aantonen dat je om het krukaslager een goede smering te doen krijgen, je oliepompje moet gebruiken.
Succes nog!
Geplaatst: 11 mei 2013, 23:44
door florentine
GoM!cky schreef:Inderdaad, en ik heb het ook al 10 keer gezegd... Maar telkens wil de persoon in kwestie niet luisteren of het niet aanvaarden welke goede raad er gegeven wordt.
Bij een AC voor de laatste keer MOET ge olie in uw bakje doen apart. De pompjes zijn een stuk beter dan die van een FS1. Een iet of wat technisch aangelegd man zal dan ook telkens eens kijken wanneer die zijn AC zal starten... Ge zult wel héél snel zien dat hij wel zijn smering krijgt. Vertrouw je het dan nog niet, dan doe je gewoon nog beetje extra olie in je tank (zou ik niet doen, maar ja...).
Verder ga ik hier niks meer over zeggen. Vindt het zonde dat er 100 keer over hetzelfde moet betwist worden... Smijt een AC50 blokje open (vraag het aan YamaSam die weet het ook, heeft onlangs een AC blokje gereviseerd) en dan zie je de speciale oliekanalen die 100 % ZEKER aantonen dat je om het krukaslager een goede smering te doen krijgen, je oliepompje moet gebruiken.
Succes nog!
geloof je zeker wel, oliepompje is daarstraks ook gewoon terug aangesloten
Geplaatst: 11 mei 2013, 23:45
door florentine
hans.m schreef:Is het nu al gelukt om de ontsteking correct af te stellen?
Anders moet je misschien even hulp vragen bij iemand.
Ja 1.8mm voor BDP, maar voel geen verschil

Geplaatst: 12 mei 2013, 09:40
door hans.m
Woont er niemand in je buurt die je kan helpen?
Van waar ben je ergens, misschien woont er iemand van het forum in je buurt?

Geplaatst: 12 mei 2013, 11:39
door florentine
hans.m schreef:Woont er niemand in je buurt die je kan helpen?
Van waar ben je ergens, misschien woont er iemand van het forum in je buurt?

Woon zelf te Baal(Belgie). Heb maandag al afspraak met iemand gemaakt
Geplaatst: 12 mei 2013, 23:19
door florentine
Even nog een foto v/d cilinderkop

Geplaatst: 12 mei 2013, 23:22
door David
Lijkt mij een te kleine kop, vandaar die hapjes eruit
Maar dat zou niet tot uw probleem mogen leiden denk ik

Geplaatst: 12 mei 2013, 23:25
door florentine
David schreef:Lijkt mij een te kleine kop, vandaar die hapjes eruit
Maar dat zou niet tot uw probleem mogen leiden denk ik

Enig idee ofdat je deze kop kunt laten aanpassen aan de cilinder?
Geplaatst: 12 mei 2013, 23:27
door David
florentine schreef:David schreef:Lijkt mij een te kleine kop, vandaar die hapjes eruit
Maar dat zou niet tot uw probleem mogen leiden denk ik

Enig idee ofdat je deze kop kunt laten aanpassen aan de cilinder?
Ja, een revisiebedrijf moet dit wel kunnen
