Pagina 3 van 6

Geplaatst: 16 sep 2012, 09:41
door golddigger
heuj, hij draait terug! al vast bedankt allemaal.
Nu heb ik net een testritje gedaan en de eerste 500m ging dit super.
Hij trok door tot 60 per uur zonder probleem.
Maar toen moest ik vertragen om links af te slagen en deed hij het al veel minder goed.
Hij ging nog maar net tot de 50 en hij viel weg als ik vol gas gaf.
Na 1Km mocht ik hem zelf niet meer in 4de vitesse zetten want dan brok hij niet meer op en verderop kreeg ik zelfs problemen in 3de en 2de.
Als ik vol gas geef dan klinkt het geluid aan de carburator plots anders (veel lager) en ontwikkeld hij geen vermogen.
Nadien is dit ook wanneer ik geen volle gas geef.

setup:Rd50m, carbu:12 mm, originele uitlaat (gok ik), snelgas,68 sproeier.

Grtz G

Geplaatst: 17 sep 2012, 13:32
door golddigger
En ik vind ook dat het blok weinig compressie heeft.
Ik heb vroeger altijd met 50cc 4takt gereden en hierbij had ik steeds veel meer compressie.
Ik kickstart mijn brommer nu ook altijd met de hand omdat met de voet veel te hard is.

Grtz G

Geplaatst: 17 sep 2012, 13:35
door Niels
golddigger schreef:50cc 4takt


Een 50cc 4takt heeft ook meer compressie...
En volgens mij is het kickstartmechanisme ook anders, of heeft een andere overbrengingsverhouding, waardoor het anders aanvoelt.

(en Honda is natuurlijk lompe boeren zooi terwijl Yamaha verfijnde techniek is)

:lol:

Geplaatst: 17 sep 2012, 14:03
door YamaSam
Niels schreef:
golddigger schreef:50cc 4takt


Een 50cc 4takt heeft ook meer compressie...
En volgens mij is het kickstartmechanisme ook anders, of heeft een andere overbrengingsverhouding, waardoor het anders aanvoelt.


(en Honda is natuurlijk lompe boeren zooi terwijl Yamaha verfijnde techniek is)

:lol:

Geplaatst: 17 sep 2012, 14:18
door golddigger
Ik heb net de carburator faq nog eens door gelezen mijn brommer voldoet aan veel symptomen van het te arm staan.
het bluuuh geluid, moeilijk starten, als ik de choke induw draait hij sneller, hoge toeren bij het koud staan.
Dus ik ga eens een grotere sproeier steken.
Zou dit ook het probleem op lossen van het wegvallen van vermogen tijdens het rijden?
en kan ik zo een sproeier vinden bij elke brommer dealer?

Grtz G.

Geplaatst: 18 sep 2012, 10:58
door golddigger
Hoe weet ik welke maat van sproeier ik moet kopen?
Weet ook niet welke maat er in de carbu zit.

Grtz G.

Geplaatst: 18 sep 2012, 11:16
door Niels
Door te kijken naar de kleur van de bougie:

http://www.fs1forum.com/Bougies.html

Geplaatst: 18 sep 2012, 11:24
door golddigger
ik weet dat ik een grotere sproeier moet hebben want hij staat te arm.
heb ik ui het carb faq maar ik vroeg mij af achter welke maat ik nu moet horen.

Geplaatst: 18 sep 2012, 11:59
door Niels
Je huidige maat moet je sowieso weten + een paar maten groter kopen en dan uitproberen totdat de kleur van je bougie in orde is.

Geplaatst: 18 sep 2012, 12:26
door YamaSam
en de luchtschroef? hoeveel staat die uitgedraaid?

Geplaatst: 18 sep 2012, 12:29
door golddigger
1.5 draai
Ik heb een sproeier maat 68.
Welke maten van sproeiers moet ik straks kopen?

Geplaatst: 18 sep 2012, 16:13
door golddigger
ik heb er nu een sproeier maat 75 in gestoken.

Geplaatst: 18 sep 2012, 17:47
door marco
golddigger schreef:1.5 draai
Ik heb een sproeier maat 68.
Welke maten van sproeiers moet ik straks kopen?


Staat op de sproeier het mikuni logo?

En is de sproeier lang of kort?

Geplaatst: 18 sep 2012, 18:00
door golddigger
kort en er staat geen mikuni logo op.

Geplaatst: 18 sep 2012, 20:36
door golddigger
Hij doet het maar rond 6-7500 toeren sputtert hij en blijft hij hangen.
na 7500 toeren trekt hij weer mooi door.
Hoe komt dit?