Zoals beloofd een paar foto's van de ellende.
een stukje van het hemd van de spoelpoort is afgebroken en door het zuigergat mee naar boven genomen en waarschijnlijk via de spoelpoort het carter in gejaagd.
Dit lijkt mij de meest logische verklaring.
Zuigerveren waren 100% in orde.
Zuigerveren er even afgehaald.
Hier zie je dat de cilinderkop aan de binnenkant en de zuiger aan de bovenkant enorm is bezaaid met putjes en ruw uitziet.
Te kleine verbrandingsruimte???
Vanmorgen de boel willen splitsen en een draai met de hand aan het vliegwiel.....alles gewoon los.
In het begin enige lichte weerstand en na een paar keer met de hand draaien ..weg weerstand.
Nergens speling op de krukkas, drijfstang heeft geen schade opgelopen.
Alsof er niets aan de hand is.
WAT NU????
Blok open maken en kijken of er nog iets inzit of andere cilinder er op en rijden tot na de meeting???
Dilemma dus.
Wat zouden de kenners doen??