Verlies kracht in 3de en 4de vitesse

Alles over de techniek en sleutelen
golddigger
50km gereden
50km gereden
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 mar 2011, 11:42

Bericht door golddigger »

Ik weet echt niet meer wat er mis is met de brommer,... :( dus daarom en duidelijke opsomming van alles.

Bougie is mooi koffie bruin en vonkt goed, ontsteking staat juist en benzine loopt goed door.
ik weet niet wat er gewijzigd is aan de brommer. Hij reed al niet goed meer toen ik hem kocht.
het is een 50 cc met een 12 mm carbu met 89sproeier en 16 mm spruitstuk.
De tandwielverhouding is 11-43.
uitlaat is een onderligende met afneembare bocht.

En het probleem is dat ik niet volle gas kan geven om op te trekken anders trekt hij niet goed( zakt hij in zijn toeren) op. en in 4de geraakt hij niet boven de 6000 toeren.

al op voorhand bedankt voor het nodige denkwerk.

Grtz G.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Als je de choke uittrekt onder het rijden gaat het dan beter?

Maak eens een foto van je sproeier?

Je brommer is gewoon begrenst en zal niet veel harder gaan met deze setup.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

die van mij draait ook weinig toeren, toch 65 km op de teller :D
golddigger
50km gereden
50km gereden
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 mar 2011, 11:42

Bericht door golddigger »

Als ik de choke uittrek gaat hij meer toeren maken, wel in neutraal of moet dit rijdend?

Grtz G.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Rijdend. Ik vermoed dat de sproeier erg klein is voor deze setup. Je zou in de buurt van een 140 moeten zitten, ervan uitgaande dat de uitlaat onbegrensd is. Dat kun je zien door de bocht eraf te draaien en een bezemsteel voor in de uitlaat te steken. Die moet er zeker 30cm in verdwijnen. als ie maar een cm of 10 erin gaat, dan zit de restrictie er nog in. Die moet eruit door de 4 laspunten weg te dremelen/slijpen/vijlen/whatever. Trek ook de einddemper er eens uit. Dikke kans dat die vol met kool zit. Het is een geperforeerde pijp met 3 schotjes erop. Soms zit de perforatie dicht en soms het pijpje zelf ook. Maak even wat plaatjes van wat je aantreft. Als je sproeiers bestelt, uitdrukkelijk vermelden dat je originele maten wil.
Kijk eerst even in de FAQ.
jurgenkalis
50km gereden
50km gereden
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 jun 2008, 15:51

Bericht door jurgenkalis »

BTW. Als je een standaard setup hebt moet je niet al te veel verwachten van de trekkracht in de 3e en 4e versnelling!

Ik heb een een 2ru en toen die nog standaard was (good old times) deed die ook niet echt veel :gay: .
golddigger
50km gereden
50km gereden
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 mar 2011, 11:42

Bericht door golddigger »

okejj, goed nieuws.
hij rijd nu normaal.
in 3de haal ik 60 maar in 4de zakt hij terug naar 50.
tijdens het optrekken trekt hij traag op, in 1 en 2 valt dit mee maar in 3 trekt hij langzaam tot hij 8000 toren berijkt en dan trekt hij door tot 8500.
hoe komt dit? door de set up of door de tandwiel verhouding?

Grtz G.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

lijkt me verstandig even lichter te vertanden :idea:
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

YamaSam schreef:lijkt me verstandig even lichter te vertanden :idea:



golddigger schreef:De tandwielverhouding is 11-43.



Ik zou zeker niet lichter gaan vertanden.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
nieknatuurlijk
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3144
Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen

Bericht door nieknatuurlijk »

wat is de staat van de uitlaat?

vol met kool? -> schoonmaken
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Het gaat hier wel over een RD, Marco. Ik heb ook het vermoeden dat de kop eens flink afgevlakt moet worden. Zal wel een dikke rand in zitten.
Kijk eerst even in de FAQ.
golddigger
50km gereden
50km gereden
Berichten: 51
Lid geworden op: 31 mar 2011, 11:42

Bericht door golddigger »

neen heb de uitlaatdemer en dat buisje al eens uitgehaald. en helemaal proper gemaakt.


Grtz G.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23438
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

NIX schreef:Het gaat hier wel over een RD, Marco.


Weet ik maar 11-43 is voor een rd toch ook erg licht?
Yamaha Sheriff 1981
jurgenkalis
50km gereden
50km gereden
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 jun 2008, 15:51

Bericht door jurgenkalis »

Kijk eens naar je top-end, oftewel je cilinder/zuiger/kop/small-end lager

Als je cilinder of je zuiger versleten is kost dat erg veel vermogen.

Ook je krukas lagers kunnen niet helemaal 100% meer zijn.

Veel succes! :bier:
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10820
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Volgens mij is 11/44 of zelfs 12/48 normaal. Die achtertandwielen zijn enorm, dacht ik origineel. En de originele koppen hebben 0 compressie.
Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie