Pagina 3 van 6
Geplaatst: 13 mar 2011, 12:28
door the_destroyers
koppel schreef:zover wil ik niet eens gaan.................een perfecte remake van de originele gietijzeren F5B cylinder icm een kwaliteitzuiger zou al meer dan voldoende zijn.
meeste mensen met mooi gerestaureerde bromfietsjes hoeven niet harder dan 65km/uur.........wel met veel kracht en soepel rijgedrag.
en dan door ontwikkelen zodat je in één koop een hele set koopt die helemaal op elkaar afgestemd is zodat ie perfect loopt, betrouwbaar is en lekker rijdt............
bv met CDI en kwaliteitsbobine + juiste bougie
aangepast kopje erop, nieuwe of helemaal nagekeken 16mm mikuni met de juiste configuratie voor zowel membraan als (aangepaste) schijf
afmaken met de juiste pijp eronder en tandwielverhouding
alles in één keer monteren, inrijden en klaar
wordt dan wel een setje van 500 euro..............maar dan is het ook echt helemaal perfect
Ja in zo setje zou ik zelf geïnteresseerd zijn.
Hopelijk komt dat er ooit een keer...
Geplaatst: 13 mar 2011, 16:15
door marco
koppel schreef:een perfecte remake van de originele gietijzeren F5B cylinder icm een kwaliteitzuiger zou al meer dan voldoende zijn.
Wat kost dat wel niet om te laten maken?
Het is natuurlijk wel een goed idee.
Geplaatst: 13 mar 2011, 17:35
door Tombo
Dat akn opzich nu ook wel, originele Yamaha zuiger en je cilinder naar een tuner brengen. Maarja, dat kan nu ook gewoon

Geplaatst: 13 mar 2011, 18:40
door marco
Geplaatst: 13 mar 2011, 19:02
door Triforce
Levertijd van 6-10 weken

Geplaatst: 13 mar 2011, 19:09
door Twowheeler
gebeurt in spanje

Geplaatst: 13 mar 2011, 19:14
door Triforce
Twowheeler schreef:gebeurt in spanje

Verklaard een hoop.
Misschien moet ik zoiets bij mijn crosser gaan doen, heb er nu iets van 10 uur opzitten alles ziet er nog perfect uit maar het is slijt vaster als ik zo'n laag erin heb.
Geplaatst: 13 mar 2011, 19:22
door marco
Triforce schreef:Misschien moet ik zoiets bij mijn crosser gaan doen, heb er nu iets van 10 uur opzitten alles ziet er nog perfect uit maar het is slijt vaster als ik zo'n laag erin heb.
http://www.powerseal.nl/ staat ook een hoop info.
Geplaatst: 13 mar 2011, 19:46
door Triforce
marco schreef:Triforce schreef:Misschien moet ik zoiets bij mijn crosser gaan doen, heb er nu iets van 10 uur opzitten alles ziet er nog perfect uit maar het is slijt vaster als ik zo'n laag erin heb.
http://www.powerseal.nl/ staat ook een hoop info.
Dat is ook wel een goede informatieve site
Geplaatst: 21 mar 2011, 11:24
door Laars
Even terug naar MIJN topic!
Heb er nu zo'n 320 km opzitten .
Na een rit van 40-50 km begint de zuiger, bij half gas, in de cilinder een beetje (en steeds harder) te piepen.
Lijkt net alsof er een warmloper aan zit te komen.
Als ik het gas opendraai is het over. en terug half gas is het er weer.
De cilinder is na 40 km best wel op temperatuur, denk ik.
Wat zou dit zijn.
Ik durf hierdoor niet echt verder te gaan het inrijdprogramma.
Er wordt 1:35 gesmeerd
Geplaatst: 21 mar 2011, 11:39
door NIX
Kijk eens naar je bougie. Lijkt erop dat je brommer halfgas te arm staat, maar mogelijk ook gewoon veel te rijk. Waar staat nu de gasnaald op?
Geplaatst: 21 mar 2011, 18:04
door Laars
NIX schreef:Kijk eens naar je bougie. Lijkt erop dat je brommer halfgas te arm staat, maar mogelijk ook gewoon veel te rijk. Waar staat nu de gasnaald op?
Bougie is mooi koffiebruin.
Als tie koud is verzuipt tie zelfs (veel rook)
Na een enkele km is er geen rook te zien en trekt tie goed door.
Geplaatst: 21 mar 2011, 18:17
door koppel
je kan 'm nog wat rijker stellen, en een nog koudere bougie monteren
als het dan nog terugkomt zit het toch echt in de cylinder/zuiger combi
Geplaatst: 21 mar 2011, 20:25
door ginofs1
hoe ziet de zuiger er nu uit.
weet je zeker dat het piepen uit de cilinder komt.
nog nooit gehoord.
Zit er geen muis in je lucht filter
Geplaatst: 21 mar 2011, 20:57
door Tombo
Lekke koppakking? Dat wilt ook nog wel eens piepen