Inrijden (wind tegen/lage toeren)
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
manmanman het gaat hier over het eerste kwartier van een nieuwe motor he!
fuck it, doe dat al jaren en nog nooit last mee gehad
erna rijd ik gewoon 40 a 50, een 100 a 200km's
en dan geleidelijk in de volgende 500 tot kot-open
met mijn fs1 blok reed ik nu zeventig na een week en 500km's
voila, end of discussion
fuck it, doe dat al jaren en nog nooit last mee gehad
erna rijd ik gewoon 40 a 50, een 100 a 200km's
en dan geleidelijk in de volgende 500 tot kot-open
met mijn fs1 blok reed ik nu zeventig na een week en 500km's
voila, end of discussion
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
Gisteren ben ik met de brommer naar mijn stage gereden. (10 km van huis) Ongeveer naar 6 km viel die ineens uit. Heb hem niet meer geprobeerd te starten (stond bij mensen voor die ik kon) Heb de brommer bij iemand neer gezet en een fiets geleend en naar stage gefiets. Daarna uit mijn stage weer naar de brommer toe en gestart. Startte goed en gewoon naar huis gereden. Thuis 's avonds even de cilinder kop er afgehaald of ik iets vreemds kon zien in de cilinder. (zuiger in laagste stand) Daar was niks mis mee, mooie gladde wand.
Vandaag weer met de brommer naar stage heen ging goed. Terug 150 meter voor mijn huis(als of die het rook
) stopt de er weer mee. kon het nu niet laten na 80 meter gelopen te hebben toch de brommer weer gestart en niks aan de hand. Nu de vraag kan dit een lichte warmloper zijn? Of eerder iets met de ontsteking.
Ik hoop dat jullie n.a.v mijn verhaal daar iets over kunnen zeggen. Zo niet dan haal ik even mijn cilinder van het blok af!
ps mijn contact slot is niet zo best. (heeft niet echt duidelijke standen)
Vandaag weer met de brommer naar stage heen ging goed. Terug 150 meter voor mijn huis(als of die het rook

Ik hoop dat jullie n.a.v mijn verhaal daar iets over kunnen zeggen. Zo niet dan haal ik even mijn cilinder van het blok af!
ps mijn contact slot is niet zo best. (heeft niet echt duidelijke standen)
Voordat ik ben begonnen met inrijden heb ik de benzine tank schoon geschut en leeg laten lopen. Nu is het wel zo dat er wat oppervlakkige roest in de tank zit, ik dacht dat dat door gebruik van de brommer vanzelf wel weg gaat. Is dat zo?
Heb ook mijn benzine kraantje en carburateur schoon gemaakt. De bougie is netjes koffie bruin dus zou goed moeten zijn.
Zelf denk ik dat het ook het contact slot is. Haal denk in de vakantie mijn cilinder er even af.
ps. Heb nu 100 km ingereden
Heb ook mijn benzine kraantje en carburateur schoon gemaakt. De bougie is netjes koffie bruin dus zou goed moeten zijn.
Zelf denk ik dat het ook het contact slot is. Haal denk in de vakantie mijn cilinder er even af.
ps. Heb nu 100 km ingereden
Zo vandaag de cilinder van het blok gehaald en gekeken. Het is duidelijk te zien dat de zuiger in de cilinder heeft geklemd. Je ziet van die sporen. Ook is de zuiger er zwart geworden. Er zitten geen krassen in de cilinder voelt netjes glad aan.
Hier foto's
Heb de zuigerveren er afgehaald en de zuiger door de cilinder 'laten vallen' maar dat lukte niet ik moest hem helpen zou kunnen betekenen te grote maat zuiger. Vreemd wat het is een immitatie setje.(cil+zuiger)
Zelf denk ik dat het temaken heeft met de ontsteking die kreeg ik niet goed afgesteld. Heb het volgens de FAQ gedaan maar ik krijg het niet voor elkaar om en de voorontsteking goed en de contact puntjes vergenoeg te laten openen. Het is of het een of het ander.
Morgen ga ik naar een oldtimer shop ik heb het blok los gehaald van de brommer en die neem ik dan ook mee. Dan zullen we samen even kijken.
Hebben jullie tips?
Hier foto's

Heb de zuigerveren er afgehaald en de zuiger door de cilinder 'laten vallen' maar dat lukte niet ik moest hem helpen zou kunnen betekenen te grote maat zuiger. Vreemd wat het is een immitatie setje.(cil+zuiger)
Zelf denk ik dat het temaken heeft met de ontsteking die kreeg ik niet goed afgesteld. Heb het volgens de FAQ gedaan maar ik krijg het niet voor elkaar om en de voorontsteking goed en de contact puntjes vergenoeg te laten openen. Het is of het een of het ander.
Morgen ga ik naar een oldtimer shop ik heb het blok los gehaald van de brommer en die neem ik dan ook mee. Dan zullen we samen even kijken.
Hebben jullie tips?