athena cilinder
- Higherking
- 500km gereden
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
- Locatie: Beverwijk
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
lorijn schreef:Ik heb vandaag mijn Athena cilinder opgehaald!
Morgen ga ik hem monteren, maar wat maakt een Athena 60cc cilinder nou anders dan een 60cc fs1 cilinder? gezien de poorten of wat maat het niet echt uit.
Alleen de zuiger is anders een asso zuiger en hij is echt super licht zeg.
poorten zijn iets hoger dan van de normale cilinder, uitlaatpoort groter en ongelijke poorten.
en pas wel op met het vast maken van de uitlaat wartel want je draait hem behoorlijk snel rot omdat de warteldraad ook van aluminium is

En rijdt hem goed warm! dat is het allerbelangrijkste bij deze cilinder
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
de athena is van aluminium, dit zet bij oplopende temperaturen evenveel uit als de zuiger, hierdoor is minder zuigerspeling nodig
geeft betere compressie en minder lawaai
betere compressie betekent ook beter aanzuigen, betere arbeidsslag en spoelen
aluminium staat ook de hitte beter af aan de omgeving
het nicasyl loopvlak is veel gladder, dus minder wrijving, slijtage en minder hitteontwikkeling, wellicht ook betere smeereigenschappen maar dat weet ik niet zeker
nadeel: het is kwetsbaar en moeilijk of niet te repareren
geeft betere compressie en minder lawaai
betere compressie betekent ook beter aanzuigen, betere arbeidsslag en spoelen
aluminium staat ook de hitte beter af aan de omgeving
het nicasyl loopvlak is veel gladder, dus minder wrijving, slijtage en minder hitteontwikkeling, wellicht ook betere smeereigenschappen maar dat weet ik niet zeker
nadeel: het is kwetsbaar en moeilijk of niet te repareren
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
lorijn schreef:Ik heb mijn Athena geplaatst, wie heeft er ervaring mee qua sproeier, bougie, ontsteking en vertandings instelling? Iemand nog aanwijzingen waar ik op moet letten om hem zo goed mogelijk te laten lopen!
Groeten.
sproeier idd rond 170/180 kort van mikuni, ik zou de vertanding die je nu hebt eerst houden en later bekijken als het aangepast kan worden, ontsteking op 1,8mm voor ontsteking en bougie 8 erin is goed.
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
- Higherking
- 500km gereden
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
- Locatie: Beverwijk
Triforce schreef:koppel schreef:ik rijd met een nippondenso w27fs-u bougie
ori grote cylinderkop uitgedraaid tot 43 mm, niet teveel gevlakt aangezien de zuiger iets uit de cylinder komt
Van die bougies weet ik niks vanaf, de kop zit zowiezo wel goed aangezien het de grote kop is.
iemand van fs1 parts zij ook op een beurs dat die bougie de beste was,
maar het lijkt mij een bougi is toch goed als hij altijd vonkt wanneer hij dat moet doen en als je maar goede warmte graad hebt?
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer: