Pagina 3 van 7

Geplaatst: 11 aug 2009, 11:10
door Tombo
De krukas zit geklemd tussen 2 lagers en carters, het is een roterende massa. Zolang de onbalans in je krukas binnen de gestelde toleranties is, zal het niet extra slijten. Hooguit je koppelingsplaten omdat je meer met je koppeling moet spelen tijdens het optrekken :P

Geplaatst: 11 aug 2009, 11:11
door Fyer
volgens mij heeft sam hier wel bij stil gestaan en daar kwam ook het idee vandaan van het zelf gemaakte vliegwiel? en hij is er zel ook uitgekomen da het nie veel uitmaakt dacht ik... ik wacht nog op reactie van sam zelf want ik weet het ook nie zeker

Geplaatst: 11 aug 2009, 18:51
door koppel
Ik twijfel toch aan die HPI hoor...

Qua prestaties zal het uiteraard een verbetering zijn, maar er is wel 1 groot nadeel namelijk onbalans van de krukas en daar staat precies niemand bij stil

Bij een standaard FS1 heb je aan één zijde het vliegwiel en daar staat tegenover aan de andere zijde het koppelingshuis.

Dit zorgt voor qua gewicht een mooie balans bij een HPI is dit echter niet zo...en daardoor gaan je krukaslagers feller slijten volgens mij.


volgens mij is juist het vliegwiel wat voor onbalans kan zorgen, een massa welk zich op afstand van het hart bevindt en met grote snelheid wordt rondgeslingerd, kracht maal arm, centrifugaalkrachten, centripetaalkrachten, etc.

niet voor niets dat er vaak allerlei blinde gaatjes in die vliegwielen zijn geboord.

uiteraard kan de kruk zelf ook onbalans hebben in de wangen en moet de kruk vrij van slingering zijn.

een HPI kan een eventuele onbalans alleen maar verkleinen.

Geplaatst: 11 aug 2009, 19:43
door Tombo
Exactly :)

Geplaatst: 15 aug 2009, 20:26
door ginofs1
let wel op! deze volle krukassen zijn voor de 2ru kruk tandwiel gemaakt.
dus de tandwiel met een spie baan.
de andere tandwielen met aan de binnen kant een vertanding past niet.
als je dus zo een krukas plaats moet je ook een 2ru tand wiel hebben

Geplaatst: 05 nov 2009, 23:11
door degoelaman
Iemand deze krukas al eens gezien/geprobeerd?
Ik heb hem teminste nog niet eerder gezien.
Kost omgerekend van Deense Kronen €93,80

Afbeelding

http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2 ... &mId=1959#
Site heeft trouwens nog meer FS1 onderdelen

Geplaatst: 06 nov 2009, 10:44
door koppel
ziet er heel strak uit...........zou ie ook voor zowel schijf als membraan geschikt zijn?

Geplaatst: 06 nov 2009, 14:35
door degoelaman
koppel schreef:ziet er heel strak uit...........zou ie ook voor zowel schijf als membraan geschikt zijn?


Als je een 2RU blok hebt wel, want die oude hebben een andere aansluiting van het primaire tandwiel die de koppeling aandrijft volgens mij.
En met de membraanblokken moet je er ook eentje hebben waarvan het tandwiel één gleuf heeft i.p.v rondom meerdere.

Ze hebben op die site trouwens ook een snel membraan met carbon klepjes te koop.
Ook nog nooit eerder gezien.

Geplaatst: 06 nov 2009, 15:18
door niels16
die onderdelen zijn niet duur ,alleen denk ik dat de verzend kosten aardig duur zijn :wink:

Geplaatst: 06 nov 2009, 15:42
door Wimmel O
500 euro, maar dan heb je wel een echt yb100 blok: http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2 ... 2&mId=1961

Geplaatst: 06 nov 2009, 15:51
door Tombo
Wat ook gewoon keiharde imitatie is, lees eens op het carterdeksel ;)

Geplaatst: 02 okt 2011, 20:04
door marco
Welke merk krukas is het beste voor in een snel blok?

De top racing of die racekrukas van almere?

Top racing:
Afbeelding

Racekrukas:
Afbeelding

Geplaatst: 02 okt 2011, 20:31
door Twowheeler
over die plastic zooi die er tussen de wangen zit bij die van almere hoor je verschillende verhalen

Geplaatst: 02 okt 2011, 20:38
door pee67
marco schreef:Welke merk krukas is het beste voor in een snel blok?

De top racing of die racekrukas van almere?

Top racing:
Afbeelding

Racekrukas:
Afbeelding


de standaard krukas is daar goed genoeg voor

Geplaatst: 02 okt 2011, 22:41
door marco
Twowheeler schreef:over die plastic zooi die er tussen de wangen zit bij die van almere hoor je verschillende verhalen


Zoals?