Pagina 3 van 7

Geplaatst: 06 feb 2008, 18:34
door Tombo
Dat maakt toch niet uit :P dan komt de olie overal! Ik heb er een dicht lager inzitten, maar als ik nog een open lager zou hebben gehad, had ik er gewoon een open lager in gedrukt

Geplaatst: 06 feb 2008, 18:45
door Niels
Ik doe er wel altijd een 1Z lager in.

Het is wel zo goed om te doen wat Yamaha voorschrijft.
Als je koorts hebt en de dokter schrijft een paracetamol voor ga je toch ook geen cocaïne gebruiken? :lol:

Geplaatst: 06 feb 2008, 18:47
door Handyman
Oké, stomme vraag misschien dan (al bestaan die niet) :

Zit er olie in je middencarter ? Aangezien je die zonder pakking (kan) mont(e)er(t)en, zou alles er toch zo weer uitzeiken ?

Geplaatst: 06 feb 2008, 18:48
door Niels
Die monteer je niet zonder pakking, maar met vloeibare pakking :shock:
Er zit (hoort) dus wel degelijk olie in :shock:

Geplaatst: 06 feb 2008, 19:01
door Handyman
Niels schreef:Die monteer je niet zonder pakking, maar met vloeibare pakking :shock:
Er zit (hoort) dus wel degelijk olie in :shock:


Volgens de ZelfSleutelen kan het zonder.. Ik doe het ook niet hoor, gewoon met vloeibare.

En als ik even doordenk kan de olie ook links uit je blok lopen, dus toch een domme vraag... :lol:
Vanmiddag nog een linkerkeerring vervangen mét een bakje eronder voor de olie... :P

Geplaatst: 06 feb 2008, 19:16
door Tombo
Als de carters perfect vlak zijn zou het ook zonder pakking kunnen.
@Niels, ik zie niet in waarom je geen open lager kan gebruiken :shock: :P

Geplaatst: 06 feb 2008, 19:20
door reddevil
staal is nooit perfect recht!.. :?

ook al is het voor echt oogje recht :D

er hoort volgens mij een vloeibare pakking tussen te zitten!

Geplaatst: 06 feb 2008, 20:59
door Axel
Mwa hij lekt niet dus zal het wel goed zitten bij mij toch :lol:

Geplaatst: 06 feb 2008, 22:38
door appiefs1
Axel schreef:Zo zou het eruit moeten zien als de zuiger op het bovenste dode punt staat:

Afbeelding


dat lijkt mij toch niet?
bedoel je niet het onderste dode punt? :oops:

Geplaatst: 06 feb 2008, 23:30
door Axel
Nee, als de zuiger omhoog gaat moet het carter volstromen met brandstof. Op het bovenste dode punt gaat de zuiger weer bijna naar beneden, dus dan moet de schijf bijna dicht zijn. Als de zuiger op het onderste dode punt staat moet de schijf dicht zijn en op zijn weg omhoog moet ie weer open gaan.

Geplaatst: 07 feb 2008, 08:11
door occ1s
als je hulp nodig bent ^^ woon 10 minuten van je vandaan met brom

Geplaatst: 07 feb 2008, 10:38
door mpro09
zoals op het plaatje zit ie idd goed

Geplaatst: 07 feb 2008, 12:05
door occ1s
Volgensmij heeft Axel gelijk, wanneer de zuiger naar boven is, moet het gat vrij zijn, zodat er een mengsel achter de zuiger komt,
Zodra de zuiger dan naar beneden gaat, bouwt hij zo'n druk op, zodat de zuiger het mengsel via de spoelpoorten voor de
zuiger drukt.. dacht dat dat m was...

Geplaatst: 08 feb 2008, 17:17
door appiefs1
:shock: :shock: oke, hij loopt weer goed
allen zit ik weer met en problempje

heb er dus en nieuwe zuiger ingezet + cilinder laten honen

allen als ik hem maar 1 min laat stationeer lopen is wordt die cilinder behoorlijk heet
had ook even en klein stukje gereden en toen was die al helemaal niet meer aan te raken :shock:

had even gecontroleerd op valse lucht maar nergers heeft hij dat.
ook keek ik even naar de bogie en die ziet er niet uit
hij is aan de binnen kant wit(klein beetje koffiebruin) en de buitenring is ook helemaal wit :?

zou het misschien toch kunnen dat die schijf net iets verkeerd staat?
of heeft dat niks te maken met dat die zo heet wordt?
en zou het ook kunnen dat die bijvoorbeeld valse lucht zuigt bij de schijf?

ontsteking staat ook goed afgesteld
carb weet ik zo niet of die is goed afgesteld
voor dat ik en andere schijf + zuiger had was die altijd mooi koffiebruin.

alvast bedankt voor jullie hulp :wink:

Geplaatst: 08 feb 2008, 18:13
door Triforce
ik denk dat je dan een te hete bougie gebruikt als ik dit zo hoor