Morgenavond maar een met de tuinslang er op en kijken of de boel blijft lopen. Anders zal operatie moterblok maar eens moeten starten. Had dat eigenlijk willen uitstellen tot na de zomer. Wil deze zomer op de brommert naar de Eiffel. Is toen ik 17 was niet gelukt omdat vriend twee weken voordat we zouden gaan zijn Mt krom reed (en zijn been ook). Bij zo'n ritje moet de boel wel goed blijven draaien.
Hoezo operatie motorblok ? ... dit fenomeen is typisch een gevalletje bougiedop. Daar hoft je blok niet voor uit elkaar.
Net even een testrondje gereden (brrr, tis nog koud) en daarna de boel na gespoten. Ik hoef de bougiekabel niet te vervangen (en blokje kan dus nog even blijven hangen en operatie motorblok uitgesteld). Nieuwe bougiedop heeft inderdaad probleempje verholpen.
Brommer afgesteld zodat hij weer vlotjes start... Ik was volop aan het hopen dat hij nog net 50km/h zou halen... Heb tenslotte een kleinere carburator gestoken. En ra ra ra, mijn testpiloot (in afwachting op het kaartje dat bewijst dat ik een rijbewijs heb) reed 60 km/h maar dat was nog niet op zijn maximum. Dus. Probleem. Hij rijdt nog steeds te snel mijn doel was 55km/h geen 65 (of meer mijn testpiloot weegt ook niets maar toch blijft teveel.)
En ik vrees dat ik niet naar de meeting kan komen. Omdat ik nu weeral iets moet uitvinden.
Jens vertelde me net dat ik een snelle uitlaat heb, wist ik niet... Dus ik ga er een andere uitlaat opzetten en kijken wat dat geeft. ^^ En dit weekend ga ik naar mijn oma rijden of mijn Zus! ^^ Ook het spuiten van de tank ga ik niet doen, als ik wat heb gewerkt zal ik dat doen. Want als ik nu als onervaren rijder tegen een paaltje rijd en er een bluts in mijn tank zit dan was dat wel heeeel erg stom.
Aangezien de brommerkriebels me te pakken hebben ga ik een nieuw projectje starten, en dan maak ik die hoe ik wil, deze verkoop ik (dan) waarschijnlijk.
Vandaag eindelijk een uurtje tijd gevonden om de cdi ontsteking en een oud type chromen luchtfilter met daar in een k&n te monteren ipv de plastic originele van een 80cc. Ook is de fs1 nu voorzien van een mini usb om de gopro van constante stoom te voorzien / op te kunnen laden
Ik wou een ritje maken en ze startte vandaag niet. (gisteren nog wel) Carburator er weer eens afgehaald en een kleinere sproeier op gezet, maar nu staat ze in het begin heel vinnig en wilt vanaf de 30km/h niet meer vooruit en valt stil. Daarvoor bleef ze niet draaien in stationair. Wat ze ook doet is regelmatig haar maximaal koppel bereiken en direct weer verliezen. Ik keek zo uit naar een ritje... Een met die grote controletoets van wiskunde zit het er niet in dat ik echt veel kan testen morgen.