Grote-kleine-vragen-topic #9
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23444
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Jeti schreef:
Jan
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
carrejans schreef:Ik wil een kleinere sproeier proberen, want m'n brommer lijkt teveel naft te krijgen. Ik kan echter de cijfers op de sproeier niet goed aflezen. Ik twijfel tussen 160 en 180. (lichte voorkeur voor 160)
't Is een street 5bak; rijdt zo'n 75km/u. Enig idee welke maat het meest logisch lijkt? 160 of 180?
Waar halen jullie je sproeiers? fs1shop is me wat te duur. De prijzen op Engelse Mikuni site lijken wel ok. (verzendkosten nog afwachten)
http://www.allensperformance.co.uk/shop
Welke moet ik hebben, ik geloof " M10/14 (Ø 6mm)"?
Merci alvast!
Ik ben er zeker van da dieje 85 op de gps rijdt :p, en ondertussen nog meer dan mee dieje halve pk extra

Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
-
- 500km gereden
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
- Locatie: Belgisch Limburg
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Heb er een foto van gemaakt en nu is het wel leesbaar. 160
Lijkt me straf dat deze maat m'n brom kan verzuipen?
Maar tis echt wel vanaf 3/4 tot volgas dat hij blijft hangen.
Lijkt me straf dat deze maat m'n brom kan verzuipen?
Maar tis echt wel vanaf 3/4 tot volgas dat hij blijft hangen.

-
- 500km gereden
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
- Locatie: Belgisch Limburg
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Zit er altijd een logo ingestampt bij mikuni?
Afmetingen komen wel overeen: 6mm diameter zeskant; lengte 8mm, waarvan 5mm draad en 3mm kop
Afmetingen komen wel overeen: 6mm diameter zeskant; lengte 8mm, waarvan 5mm draad en 3mm kop
-
- 500km gereden
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
- Locatie: Belgisch Limburg
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Ik heb zonet gemerkt dat er wat naft in mijn vlotter zit. Zal lichtjes lek zijn. Hierdoor kan de vlotterkamer te vol lopen.
Ik veronderstel dat dit ook als gevolg kan hebben dat ik alle symptomen heb van een te grote sproeier? (pruttelen tussen 3/4 en volgas, zwarte bougie en veel rook in uitlaat)
Ik veronderstel dat dit ook als gevolg kan hebben dat ik alle symptomen heb van een te grote sproeier? (pruttelen tussen 3/4 en volgas, zwarte bougie en veel rook in uitlaat)
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
carrejans schreef:Zit er altijd een logo ingestampt bij mikuni?
Afmetingen komen wel overeen: 6mm diameter zeskant; lengte 8mm, waarvan 5mm draad en 3mm kop
Ja, 2 logootjes zelfs.
Jij hebt een imitatie sproeier. De buitenmaten zijn hetzelfde, maar het gaat natuurlijk om het gaatje in het midden. Op zich prima en niets mis mee als hij hier goed op loopt, zolang je ze maar niet met elkaar gaat vergelijken als je groter of kleiner wilt.
Mijn imi 180 bleek origineel 200 te zijn, volgens het sproeier meet setje.
Dus grote kans dat jouw 160 ongeveer 180 is. Daar rijden veel snellere brommers mee.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Pak een andere vlotter. Met een lekke staat de boel te rijk.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 500km gereden
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
- Locatie: Hoogeveen
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Ben even bezig geweest met inlaat timingen van mijn inlaatschijf. er zit een bewerkte z1 cilinder op. nu keek ik even door de inlaat van het karter hoe mijn schijf nu precies staat, en kwam ik erachter dat hij heel erg vroeg open gaat (hij gaat precies net open als de zuiger echt nog maar net naar boven gaat, en dus de spoelers nog vrijwel volledig open zijn. nu rijdt mijn brommer ook zeker niet optimaal. geen mooie gas reactie, en bij een beetje wind al snel terug vallen. ook een flinke dip bij een bepaald toerental. nu mijn vraag:
Wat gebeurd er precies als je schijf zo immens vroeg al opent? klopt het met hoe mijn brommer nu rijdt en de gas reactie?
Alvast bedankt
Wat gebeurd er precies als je schijf zo immens vroeg al opent? klopt het met hoe mijn brommer nu rijdt en de gas reactie?
Alvast bedankt

- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Bij een snelle schijf heeft ie bij die timing nog wat koppel. Lees de cilinderFAQ en leer leven met een hoge uitlaatpoort. Genoeg compressie (liefst ook flink squish), voorontsteking en een juiste uitlaat.
Is de schijf standaard of door iemand verbeund?
Is de schijf standaard of door iemand verbeund?
Kijk eerst even in de FAQ.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23444
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- 500km gereden
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
- Locatie: Hoogeveen
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Bedankt NIX voor je reactie. Ik heb die schijf ooit zelf verbeund. Heb nu een schijf die lijkt op jouw snelle F5B schijf. Wil die gaan proberen.NIX schreef:Bij een snelle schijf heeft ie bij die timing nog wat koppel. Lees de cilinderFAQ en leer leven met een hoge uitlaatpoort. Genoeg compressie (liefst ook flink squish), voorontsteking en een juiste uitlaat.
Is de schijf standaard of door iemand verbeund?
-
- 500km gereden
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
- Locatie: Hoogeveen
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
De uitlaatpoort is omhoog gefreesd. En de spoelers zijn netjes glad gemaakt. Het tussenschotje van de bovenste spoeler is puntig gemaakt, bij de zij spoelers is de boel ook netjes afgerond, zodat het mengsel er makkelijk langs kan. Hoe hoog de uitlaatpoort zit weet ik zo even niet. Cilinder ligt nu bij Gino om naar een overmaat geboord te worden.marco schreef:Wat is er aan de cilinder bewerkt?
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
kan ik benzine die ik 2 jaar geleden gemengd heb met olie nog gewoon gebruiken?
Of moet ik deze gaan vermengen met nieuwe benzine?
Of.....?
Of moet ik deze gaan vermengen met nieuwe benzine?
Of.....?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
pee67 schreef:kan ik benzine die ik 2 jaar geleden gemengd heb met olie nog gewoon gebruiken?
Of moet ik deze gaan vermengen met nieuwe benzine?
Of.....?
ik zal het weg doen
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;