wellicht heeft 2taktdirk hier het laatste woord over, hij weet er meer van naar mijn idee
die moderne volsynt olie is dunner, dit zal resulteren in een andere opbrengst van de pomp............mbt mengsmering is dunne olie volgens mij alleen maar gunstig.
ik weet niets van de werking en karakteristiek van de smeerautomaat, je schijnt er wel iets aan af te kunnen stellen
als het een opvoerpompje is dan grotere opbrengst bij dunne olie denk ik, maar een verdringertype zal volgens mij minder gaan leveren bij dunnere olie
Hoi ,even bij praten,de waterkoeler lange slag blok gaat goed ,heb de meeste kinderziektes er uit en heeft nu 300 km gedraait.
Heb toch maar voor 13-39 gekozen ondanks dat hij in z,n 5 gewoon de volle toeren maakt met er recht op zitten,hij gaat dan precies 100km op de teller en de watertemperatuur blijft 65 graden het blok zelf warmt ook niet door dus die blijft redelijk koel.
De 3 plaats koppeling heeft nog nooit geslipt en werkt super ( had standaard gemoeten bij de fs1 ).
Er zijn nog een paar kinderziektes,ik vermoed dat er koelvloeistof bij de 4 tapeinden naar beneden lekt ,heel traag hier was ik tijdens het bouwen al een beetje bang voor maar ik had dan 4 o ring groeven moeten maken om het af te dichten en heb het met vloeibaar gedaan .
Ander ziekte is nog dat ik de arreteer veer voor de schakelwals heb verstevigd zodat hij goed in z,n 5 blijt zitten ,hij schakelt gewoon goed maar ik kan nu slecht de vrijstand vinden,ik denk dat ik een ander koppeling bediening ga maken en rubber ringen ga gebruiken tussen de platen zodat de platen echt los zijn bij ingetrokken hendel.
Heb het blok al behoorlijk pijn gedaan maar hij blijft heel ( lang duurig volgas 95 km .
Er moet ook een groter carburateur op maar das nog een probleem,20mm zou mooi zijn( tips Zijn welkom) ik denk een carter slopen en zelf een roterende inlaat deksel maken.nou oké niet slecht voor een 63 cc motor blokje.
Wie weet hoeveel toeren ik draai met 13-39 5 bak bij 100km
Mogelijk vind je de vrijstand ook beter als je de veer iets verzwaart die naast de vrijstand aanwijzer zit. Met een beetje mazzel is een ringetje ofzo eronder al genoeg. Als je het blok een keer open hebt, kun je mogelijk ook de put in de wals, waarin bij vrijstand de kogel geduwd wordt een halve mm dieper boren.
ben nog steeds benieuwd naar duidelijkheid omtrent dit onderwerp, maar ik begrijp dat het moeilijk is om hier duidelijkheid over te verschaffen........ik doel op de keus voor de juiste olie voor een snelle fs1 met oliepompje.
doorgaans wordt ik ook niks wijzer van al die teksten op de verpakking, de informatie die ik graag wil hebben ontbreekt doorgaans bij 2 takt olie
-wat is de dikte bij kamertemperatuur en wat is het viscositeitsverloop?
-wel of niet zelfmengend met benzine?
-geschikt voor olie injectie of oliepomp of beide?
en wat zijn de globale verschillen tussen semi-synt en vol-synt olie? En wat is beter voor een oude 2 takt met oliepomp en/of mengsmering?
2taktdirk schreef:Er moet ook een groter carburateur op maar das nog een probleem,20mm zou mooi zijn( tips Zijn welkom) ik denk een carter slopen en zelf een roterende inlaat deksel maken.nou oké niet slecht voor een 63 cc motor blokje. Wie weet hoeveel toeren ik draai met 13-39 5 bak bij 100km
op pagina 12 van dit topic heb ik je daar al een tip voor gegeven dat schijfhuis kan je gewoon nieuw bestellen
koppel schreef:ben nog steeds benieuwd naar duidelijkheid omtrent dit onderwerp, maar ik begrijp dat het moeilijk is om hier duidelijkheid over te verschaffen........ik doel op de keus voor de juiste olie voor een snelle fs1 met oliepompje.
doorgaans wordt ik ook niks wijzer van al die teksten op de verpakking, de informatie die ik graag wil hebben ontbreekt doorgaans bij 2 takt olie
-wat is de dikte bij kamertemperatuur en wat is het viscositeitsverloop? -wel of niet zelfmengend met benzine? -geschikt voor olie injectie of oliepomp of beide?
en wat zijn de globale verschillen tussen semi-synt en vol-synt olie? En wat is beter voor een oude 2 takt met oliepomp en/of mengsmering?
wie o wie ?
Op de wesite van de fabrikant staat meestal meer specificaties van de olieen.
Hoi even updaten,foto komt hoop ik via hulp want dat kan ik niet klaar krijgen.
Inmiddels 600km gereden met de FS1 LC en ik wil nog van alles verbeteren maar de basis is goed het werkt.
De langere slag kruk werkt fantastisch,en de inlaatschijf tijd is nu zeer goed ( na lang experimenteren de goede tijden gevonden)./
De 3 plaats koppeling is ook goed ,nooit meer slippen.
Electronische ontsteking werkt ook zonder problemen,wat een genot weg met die kloooote contactpunten dit is 1000 keer beter.
Het is jammer dat het geen 6 bak is hij kan het gewoon trekken maar 1 tand meer voor rijd niet lekker.
Ik ben 90 kilo en zit er recht op maar hij draait gewoon direct 90 km altijd en dan gaat hij door tot dik 100 op de teller ,ik laat hem ook gerust een tijdje zo gillen maar hij blijft heel met 13-39 geen idee hoeveel toeren hij dan doet.
Volgende stap is een 20 mm carb er op ,hij loopt wel hard maar de 16 mm beperkt hem in snel optrekken dat kan beter en een 20 mm heeft 56% meer doorlaat ,ben er al druk mee in mijn hoofd aan denken hoe en wat .
Koeling moet ook nog beter ,ga een gesloten systeem maken en hoop hiermee een graad of 7 te pakken met eventueel een koelvin electrisch.
De zuigerspeling is ook te groot is expres gedaan maar moet nog minder worden.
Dus een prachtig project,ben er al de heele week s,avonds mee aan het rijden elke keer een 65 km gereden en wat een lol.