Pagina 15 van 100
Geplaatst: 25 mei 2009, 11:14
door Aad
PD schreef:ja past, alleen het mooiste is ook een andere achterbrug
Ja maar je primaire as of welke 't mag zijn is ook langer he! Dus die zou je moeten vervangen voor eentje uit 'n nieuwer type of afzagen.
Geplaatst: 25 mei 2009, 11:19
door miran72
en een andere linkercarterkap.
Geplaatst: 25 mei 2009, 11:19
door Tombo
Louistje schreef:Is het mogelijk om van een FS1 met trappers een normale steppenbalk FS1 kan maken?
Dus het vliegwieldeksel vervangen voor een normale. En de gehele trappers te verwijderen uit de achterbrug.
Dit lijkt mij veel handiger, je kan namelijk een kickstarter gebruiken met een langere slag. Ook kan je een homoet monteren. etc. etc.
Dus past een steppenbalk onder elk frame?
Homoet past ook onder een FS1 met trapperachterbrug. Je moet wel een klein stukje van je kickstarter afslijpen, anders komt die tegen je homoet aan.
De uitgaande as kan je gewoon afslijpen met een slijptol
Geplaatst: 25 mei 2009, 11:40
door Louistje
Oke, oke. Eerst wil ik hem weer lopend hebben.
Dan maar eens gaan sparen voor wat leuke dingetjes voor de FS1.
Wat zijn nog meer voordelen van de steppenbalken ipv. trappers?
Geplaatst: 25 mei 2009, 12:16
door YamaSam
Louistje schreef:Oke, oke. Eerst wil ik hem weer lopend hebben.
Dan maar eens gaan sparen voor wat leuke dingetjes voor de FS1.
Wat zijn nog meer voordelen van de steppenbalken ipv. trappers?
-behoud van je tanden,
-geen katapult-effect in de diepere bochten,
-een hoop minder gerammel

Geplaatst: 25 mei 2009, 12:46
door Twowheeler
Twowheeler schreef:Als je je koppeling vernieuwd, moet je dan ook een nieuwe tussenplaat kopen of alleen 2nieuwe koppelings platen? En het wormwieltje?
Zijn de koppelingskabels van jmpb goede lengte?
Geplaatst: 25 mei 2009, 13:34
door YamaSam
Twowheeler schreef:Twowheeler schreef:Als je je koppeling vernieuwd, moet je dan ook een nieuwe tussenplaat kopen of alleen 2nieuwe koppelings platen? En het wormwieltje?
Zijn de koppelingskabels van jmpb goede lengte?
meestal enkel de gevoerde platen wisselen, heb nog nooit gezien dat de metalen plaat wat overkwam
met de rest zou ik wachten, de worm doet het of doet het niet, en van die jmpb-kabel weet ik niks

Geplaatst: 25 mei 2009, 13:58
door Twowheeler
YamaSam schreef:Twowheeler schreef:Twowheeler schreef:Als je je koppeling vernieuwd, moet je dan ook een nieuwe tussenplaat kopen of alleen 2nieuwe koppelings platen? En het wormwieltje?
Zijn de koppelingskabels van jmpb goede lengte?
meestal enkel de gevoerde platen wisselen, heb nog nooit gezien dat de metalen plaat wat overkwam
met de rest zou ik wachten, de worm doet het of doet het niet, en van die jmpb-kabel weet ik niks

Oke. Ik denk namelijk dat m'n platen versleten zijn want alle afstelling staat al op het uiterste. En een nieuwe kabel heb ik sowieso nodig, de huidige heeft 1 twijntje en dat is meestal een begin van de ellende.
Geplaatst: 25 mei 2009, 16:07
door Yamaha rd50m
weet hier iemand of de carter van nen rd50 dezelfde is als van een rd50m?
Geplaatst: 25 mei 2009, 20:48
door mathieu2
welke carter? in principe zijn de enige verschillen van motor dat bij de rd50(dx) de cilinder anders is dan die van rd50m, en de poorten, precieze naam kan ik niet zeggen

maar waar u krukas uitkomt! dit is kleiner bij de rdm. ontstekingcarter zou hetzelfde moeten zijn, oliecarter weet ik niet 100% zeker
bij mijn dx gaat het darmpje van de oliepomp rechtstreeks in de cilinder, bij rdm in spruitstuk
ik
denk dat oliecarter ook hetzelfde is
als ik fout ben verbeter mij !
Geplaatst: 25 mei 2009, 20:50
door Yamaha rd50m
mathieu2 schreef:welke carter? in principe zijn de enige verschillen van motor dat bij de rd50(dx) de cilinder anders is dan die van rd50m, en de poorten, precieze naam kan ik niet zeggen

maar waar u krukas uitkomt! dit is kleiner bij de rdm. ontstekingcarter zou hetzelfde moeten zijn, oliecarter weet ik niet 100% zeker
bij mijn dx gaat het darmpje van de oliepomp rechtstreeks in de cilinder, bij rdm in spruitstuk
ik
denk dat oliecarter ook hetzelfde is
als ik fout ben verbeter mij !
ik had het over het carter waar de nummer in staat, olie en onstekingscarter zijn hetzelfde...
maar volgens jou is dus het gat waar je je cilinder inschuift niet hetzelfde?
dat wordt dan bewerken en geld zoeken, maar lukt wel!
merci
Geplaatst: 25 mei 2009, 20:55
door Tombo
Lijkt mij sterk dat het anders is? Aangezien je spul van zowel een RD/DT/RD-MX/DT-M/DT-R kan uitwisselen.
Kijk maar eens op
www.50cc.nl, en dan de bij onderdelen, cilinders van DT, DT-M, RD, RD-MX
Geplaatst: 25 mei 2009, 21:00
door Yamaha rd50m
Tombo schreef:Lijkt mij sterk dat het anders is? Aangezien je spul van zowel een RD/DT/RD-MX/DT-M/DT-R kan uitwisselen.
Kijk maar eens op
www.50cc.nl, en dan de bij onderdelen, cilinders van DT, DT-M, RD, RD-MX
dat klopt niet helemaal Tom,
er zit een verschil op rd50 en rd50mx cilinceders, die van een mx kan je allemaal uitwisselen met dt, die van de m niet...
Geplaatst: 25 mei 2009, 21:01
door mathieu2
ja dat is anders, ze reden er wel goed snel door
ik denk niet dat maarten een rd mx wil...

Geplaatst: 25 mei 2009, 21:05
door Yamaha rd50m
mathieu2 schreef:ja dat is anders, ze reden er wel goed snel door
ik denk niet dat maarten een rd mx wil...

das niet het plan nee
ben momenteel nog bezig aan een rd50 (1973) en een rd50dx (1976), voor de rd50 heb ik een rd50m carter zonder nummer waar nog een nummer ingeslagen wordt, dan nog één cilindertje en 2 carbs kopen (die ligge al wel ergens klaar voor me) en dan zijn die blokjes ook compleet...