Cylinder en pistonmodificaties

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

dan kan die nogsteeds hoogtoerig zijn, ook als alles niet zo breed is
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Definieer hoogtoerig? Met een goede uitlaat win je ook een hoop. Het vermogen staat of valt bij een 2-takt met een uitlaat. Een fs50 pijp en een fs1 pijp zijn nou niet echt bijzonder goede performance uitlaten om maar zo te zeggen :roll:
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ik heb het geprobeert met een fs1 pijp en een zundapp pijp en hij bleef hoogtoerig onderin niks bovenin een helehoop,
met een fs50 pijp heb ik behoorlijk wat kracht op mijn aangepaste f5b, ik wil nog wel een keer een homoet proberen op de Z1
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

op die manier een poortmap maken (door te meten) is niet echt de beste manier...
je kunt beter een papiertje pakken, die in je cilinder steken met het randje van het papier geleik met de bovenkant van je cilinder en dan met een potlood lichtjes er overheen krassen bij de poorten, dan krijg je de lijntjes perfect te zien.. en je kunt de maten dan beter opmeten.. :D
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

mijn uitlaatpoort start op 21mm, da's dan zeker ultrahoogtoerig :P

ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat binnen de meeste setups waarover hier gesproken wordt,
de hoogtoerigheid overeenkomt met de staat van de contactpunten.

op een oud type vliegwiel staat "500-10.000rpm" dat zegt wat over de 'slope' van de nok, en het toerental dat die beginen zweven.. in werkelijk gemeten scheelt dat geen 100 toeren voor ie het gewoon opgeeft.
ik heb een contactloze digitale toerenteller (om toerentallen van stroomgroepen juist te zetten die synchroon moeten draaien bv)
dus ben vrij zeker van een treffelijke meting.

mijn ervaring is dat de meeste fs1 cilinders die 10000 wel halen als al de rest goedstaat. dus zowel met 24mm uitlaatpoort als met 20.5
bewerk je de ontsteking (hallsensor of zelfs een veer bij op de punten à la ducati) dat die meer aankan, dan beginnen de cilinders zich te onderscheiden. Dus pretty please with sugar ontop, spreek over hoogtoerig als je boven die heilige 10.000 komt :wink:

met de eigen brouwsels hier ben ik met bewerkte contactpunten tot zo'n 12.500 toeren geraakt.. spreekt ook voorzich dat ie dat niet heel lang volhoudt en dat op een voor de weg bedoelde brommer, dat gewoonweg een hele hoop onderhoud en kwade buren oplevert
when men were men, and helmets were for divers
edje

Bericht door edje »

inderdaad, alleen de timing van de uitlaatpoort zegt nog niet zoveel, alles hangt weer met elkaar samen :wink:
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

sam's uitspraak: tuning is net als bij een gitaar een accoord met vele noten :lol:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Nog een mooie :)
Afbeelding
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

idd ook met de lucht erzo achter :D
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

:shock: zeker mooi georganiseerd!
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Zekers, dat zijn de 120/130 km/h cilinders 8)
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Alleen de poorten zijn volkomen asymmetrisch, kijk maar eens goed :roll:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ik vraag me vooral af waar de segmentsluiting ergens passeert...
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Niels schreef:Alleen de poorten zijn volkomen asymmetrisch, kijk maar eens goed :roll:

Als je doelt op de inlaatpoort, die is altijd scheef/schuin bij een kreidler. Dat maakt ook geen drol uit hoe scheef die erin zit
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

jonnotje schreef:op die manier een poortmap maken (door te meten) is niet echt de beste manier...
je kunt beter een papiertje pakken, die in je cilinder steken met het randje van het papier geleik met de bovenkant van je cilinder en dan met een potlood lichtjes er overheen krassen bij de poorten, dan krijg je de lijntjes perfect te zien.. en je kunt de maten dan beter opmeten.. :D


dit heb ik gedaan en ik heb geen scanner dus ik heb het via paint gemaakt zodat ik het hier op kan zetten
Plaats reactie