Cylinder en pistonmodificaties
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18359
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
op die manier een poortmap maken (door te meten) is niet echt de beste manier...
je kunt beter een papiertje pakken, die in je cilinder steken met het randje van het papier geleik met de bovenkant van je cilinder en dan met een potlood lichtjes er overheen krassen bij de poorten, dan krijg je de lijntjes perfect te zien.. en je kunt de maten dan beter opmeten..
je kunt beter een papiertje pakken, die in je cilinder steken met het randje van het papier geleik met de bovenkant van je cilinder en dan met een potlood lichtjes er overheen krassen bij de poorten, dan krijg je de lijntjes perfect te zien.. en je kunt de maten dan beter opmeten..

-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
mijn uitlaatpoort start op 21mm, da's dan zeker ultrahoogtoerig
ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat binnen de meeste setups waarover hier gesproken wordt,
de hoogtoerigheid overeenkomt met de staat van de contactpunten.
op een oud type vliegwiel staat "500-10.000rpm" dat zegt wat over de 'slope' van de nok, en het toerental dat die beginen zweven.. in werkelijk gemeten scheelt dat geen 100 toeren voor ie het gewoon opgeeft.
ik heb een contactloze digitale toerenteller (om toerentallen van stroomgroepen juist te zetten die synchroon moeten draaien bv)
dus ben vrij zeker van een treffelijke meting.
mijn ervaring is dat de meeste fs1 cilinders die 10000 wel halen als al de rest goedstaat. dus zowel met 24mm uitlaatpoort als met 20.5
bewerk je de ontsteking (hallsensor of zelfs een veer bij op de punten à la ducati) dat die meer aankan, dan beginnen de cilinders zich te onderscheiden. Dus pretty please with sugar ontop, spreek over hoogtoerig als je boven die heilige 10.000 komt
met de eigen brouwsels hier ben ik met bewerkte contactpunten tot zo'n 12.500 toeren geraakt.. spreekt ook voorzich dat ie dat niet heel lang volhoudt en dat op een voor de weg bedoelde brommer, dat gewoonweg een hele hoop onderhoud en kwade buren oplevert

ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat binnen de meeste setups waarover hier gesproken wordt,
de hoogtoerigheid overeenkomt met de staat van de contactpunten.
op een oud type vliegwiel staat "500-10.000rpm" dat zegt wat over de 'slope' van de nok, en het toerental dat die beginen zweven.. in werkelijk gemeten scheelt dat geen 100 toeren voor ie het gewoon opgeeft.
ik heb een contactloze digitale toerenteller (om toerentallen van stroomgroepen juist te zetten die synchroon moeten draaien bv)
dus ben vrij zeker van een treffelijke meting.
mijn ervaring is dat de meeste fs1 cilinders die 10000 wel halen als al de rest goedstaat. dus zowel met 24mm uitlaatpoort als met 20.5
bewerk je de ontsteking (hallsensor of zelfs een veer bij op de punten à la ducati) dat die meer aankan, dan beginnen de cilinders zich te onderscheiden. Dus pretty please with sugar ontop, spreek over hoogtoerig als je boven die heilige 10.000 komt

met de eigen brouwsels hier ben ik met bewerkte contactpunten tot zo'n 12.500 toeren geraakt.. spreekt ook voorzich dat ie dat niet heel lang volhoudt en dat op een voor de weg bedoelde brommer, dat gewoonweg een hele hoop onderhoud en kwade buren oplevert
when men were men, and helmets were for divers
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18359
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
jonnotje schreef:op die manier een poortmap maken (door te meten) is niet echt de beste manier...
je kunt beter een papiertje pakken, die in je cilinder steken met het randje van het papier geleik met de bovenkant van je cilinder en dan met een potlood lichtjes er overheen krassen bij de poorten, dan krijg je de lijntjes perfect te zien.. en je kunt de maten dan beter opmeten..
dit heb ik gedaan en ik heb geen scanner dus ik heb het via paint gemaakt zodat ik het hier op kan zetten