Grote-kleine-vragen-topic #9
- eriks
- 2000km gereden
- Jeti
- 17500km gereden
- Tombo
- 17500km gereden
Ik heb een vraagje over wat voor soort setup ik moet nemen om mijn FS1.
Wat is eigenlijk de snelste setup om lekker in het weekend te kunnen touren en doordeweeks bij lekker weer naar het werk?
Ik zoek wel een snelle setup, Brommer gaat totaal uit elkaar dus alles kan ik aanpassen.
Ik weet niet wat voor blok er onder hangt, ik weet alleen dat het een FS1 is. Ik heb wel een fototje:

Wat is eigenlijk de snelste setup om lekker in het weekend te kunnen touren en doordeweeks bij lekker weer naar het werk?
Ik zoek wel een snelle setup, Brommer gaat totaal uit elkaar dus alles kan ik aanpassen.
Ik weet niet wat voor blok er onder hangt, ik weet alleen dat het een FS1 is. Ik heb wel een fototje:

Laatst gewijzigd door wilbert.v/d.berg op 04 apr 2013, 20:22, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- 2500km gereden
- Contacteer:
-
- 5000km gereden
wilbert.v/d.berg schreef:Ik heb een vraagje over wat voor soort setup ik moet nemen om mijn FS1.
Groeten
Een van de moeilijkste vragen.
Lees het forum maar eens goed door, er is een hoop info over de diverse cilinders en hun eigenschappen,
carburateurs, over opvoeren etc etc, als je je daar wat in verdiept hebt weet je ook wat meer wat je wil
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Kosten is niet zon probleem. Brommer wordt helemaal gereviseerd en gaat ook opnieuw gecoat/gespoten worden.
Maar een ajh allu. cillinder, hoe zit het met de warm draai/warmlooprocedure? Is dit een minuutje warmlopen of echt een tijdje heel rustig aan rijden?
Voor de rest zie ik ook een heel goedkoop merkloos gietijzer 60cctje overal te koop. Is dit wat of? Zijn er ook snelle 60cc,s gietijzer te koop?
Groeten
Maar een ajh allu. cillinder, hoe zit het met de warm draai/warmlooprocedure? Is dit een minuutje warmlopen of echt een tijdje heel rustig aan rijden?
Voor de rest zie ik ook een heel goedkoop merkloos gietijzer 60cctje overal te koop. Is dit wat of? Zijn er ook snelle 60cc,s gietijzer te koop?
Groeten
-
- 2500km gereden
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
nee dat is niets.
een AJH is standaard het snelste.
zo te zien heb je een 2RU blokje met roterende schijf.
maak een foto van je carb op het blok dan kunnen we het zien, of kijk wat voor nummers er in het blok staan
gr gino
een AJH is standaard het snelste.
zo te zien heb je een 2RU blokje met roterende schijf.
maak een foto van je carb op het blok dan kunnen we het zien, of kijk wat voor nummers er in het blok staan
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 2500km gereden
- Contacteer:
- Jeti
- 17500km gereden
Tombo schreef:Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of het uberhaupt de moeite waard is om een Golf 3 in onderdelen te verkopendaar zijn er zo veel van, je bent er ook nog eens een hoop tijd mee kwijt en je blijft met wat pech met een hoop zooi zitten
Voor mij is het zeker wel rendabel.. APK-garage wilde me 100 euro geven voor m'n velgen (met gloednieuwe banden)

De auto heeft me teveel gekost om zomaar te laten gaan. Hoop gezeik mee gehad met mijn eigen garage die me een jaar lang aan het lijntje heeft gehouden, waar ik nu niet meer kom. Ik had bedacht om er zo toch nog iets voor terug te krijgen (ook op advies van auto-kenners). En dat is ook wel zo, alleen kost meer tijd en energie dan ik had verwacht.
Tijd kost me niets he (tijd=geld gaat niet op), met thuiszitten verdien ik ook niets. Soort "alternatief inkomen".
Maar de volgende keer zou ik het niet weer doen hoor.