fs1 110km/h op tomtom SLIPPENDE KOPELING HELP!!!
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
- Aad
- 1500km gereden
- Berichten: 1773
- Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
- Locatie: Rijssen - Overijssel
- Contacteer:
- Daan1990
- 250km gereden
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
- Locatie: Fort Worth, TX
koppel schreef:elk geval staat op zich.................echter constateer ik regelmatig dat die deksels flink slijten, het is zacht spul en het kost geen godsvermogen deze ook te vervangen
heb ook wel eens meegemaakt dat de koppeling niet goed opgebouwd was, er bevinden zich enkele ringen van verschillende dikte en diameter in de koppeling, deze waren in verkeerde volgorde gemonteerd of helemaal weggelaten, na juiste montage werkte de koppeling veel beter
Dat zal het wel zijn want in mijn koppeling zitten totaal geen ringetjes, wie weet waar en hoe dioe ringetjes erin moeten?
@Edwin, ik ben je nog steeds erg dankbaar hoor!

- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1381
- Lid geworden op: 23 mei 2008, 14:51
- Locatie: Zwolle
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
http://www.fs1forum.com/Partslist1973.html
oud model, clutch, nummers 2,3 en 14
http://www.fs1forum.com/Partslist1978.html
nieuw model, nummer 3
oud model, clutch, nummers 2,3 en 14
http://www.fs1forum.com/Partslist1978.html
nieuw model, nummer 3
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
Tombo schreef:Triforce schreef:Tombo schreef:Ook al zijn je platen nieuw, dat inslaan gebeurd nog net zo hard hoor.
maar als je bij het weg rijden je koppeling laat schieten omdat je een wheelie wilt maken gaat het sneller dan onder het normale weg rijden, dit bedoelde ik er mee
Ik had het over pauls reply
whoops sorry

tuning
Ben nieuw op dit forum. Ben mijn ouwe fs1 aan het opknappen van 1972. Heb er vanaf 1975 op gereden en vanaf 1982 of zo is ie in een vergaand opvoerproject gestrand uiteindelijk in een kartonnen doos.
Waarom ik op dit onderwerp reageer is vanwege de verhalen over topsnelheid. Mijn fs1 liep in hoogtijdagen 95 geklokt door de politie. Een getunede fs1 met 16 mm en 13 tandjes voor. Daarna heb ik een zelfde set up gemaakt met wat flow-werk en een aangepaste expansieuitlaat. Ik heb er uiteindelijk 110 uit weten persen met veel herrie en niemand thuis onderin. Het kan dus wel!
Waarom ik op dit onderwerp reageer is vanwege de verhalen over topsnelheid. Mijn fs1 liep in hoogtijdagen 95 geklokt door de politie. Een getunede fs1 met 16 mm en 13 tandjes voor. Daarna heb ik een zelfde set up gemaakt met wat flow-werk en een aangepaste expansieuitlaat. Ik heb er uiteindelijk 110 uit weten persen met veel herrie en niemand thuis onderin. Het kan dus wel!
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
- 50km gereden
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 26 jun 2008, 15:51
de fs1 koppeling is inderdaad vaak een bron van irritatie als je een beetje vermogen erop loslaat
ik heb zelf een 2ru met 60 cc die nu 90 echte (100 op teller) loopt (14-44 met verlengde homoet etc.)
ik heb vaak problemen gehad met de koppeling, omdat deze verkeerd in elkaar stak.
zorg altijd dat je koppeling goed in elkaar zit met de juiste ringen ertussen en vergeet niet de kogeltjes die erin horen! zoek eens een exploded view op van de fs1 koppeling!
ook kan je het beste sterke veren erin zetten, deze zijn verkrijgbaar voor derbi (en am6?) van malossi en metrakit. als dit niet sterk genoeg is kan je nog ringetjes ertussen plaatsen om de druk te verhogen.
als dit allemaal in orde is moet je zeker een ORIGINEEL wormwieletje gebruiken want immi spul gaat kapot! die breken gewoon
als je alles goed in elkaar zet met de juiste onderdelen moet je tweeplaats koppeling makkelijk 10 pk aankunnen en kan je dus 100+ rijden zonder slip en met een MAKKELIJK bedienbare koppeling!
ik heb zelf een 2ru met 60 cc die nu 90 echte (100 op teller) loopt (14-44 met verlengde homoet etc.)
ik heb vaak problemen gehad met de koppeling, omdat deze verkeerd in elkaar stak.
zorg altijd dat je koppeling goed in elkaar zit met de juiste ringen ertussen en vergeet niet de kogeltjes die erin horen! zoek eens een exploded view op van de fs1 koppeling!
ook kan je het beste sterke veren erin zetten, deze zijn verkrijgbaar voor derbi (en am6?) van malossi en metrakit. als dit niet sterk genoeg is kan je nog ringetjes ertussen plaatsen om de druk te verhogen.
als dit allemaal in orde is moet je zeker een ORIGINEEL wormwieletje gebruiken want immi spul gaat kapot! die breken gewoon
als je alles goed in elkaar zet met de juiste onderdelen moet je tweeplaats koppeling makkelijk 10 pk aankunnen en kan je dus 100+ rijden zonder slip en met een MAKKELIJK bedienbare koppeling!
-
- 50km gereden
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 26 jun 2008, 15:51
oke, tien pk is misschien wat overdreven, dit heeft ook bijna niemand met een fs1
maar 7/8 pk kan je koppeling wel makkelijk aan als je het goed doet
ik gebruik nu veren voor een derbi van malossi, deze zijn echt vele malen sterker dan originele en immi troep, ook heb ik er nog 2 ringen tussen geplaatst zodat de veren bijna helemaal worden ingedrukt
de koppeling kan dan echt veel hebben, mits alles goed in elkaar zit met de ringen en kogeltjes erin, ook een origineel wormwieletje is aan te raden
mijn koppeling is makkelijk te bedienen en slipt nog lang niet, ook niet met zware vertanding (16-44) en flink vermogen
toen mijn blokje nog fris was (slijt hard he) reed ik met 14-44 95 echte km/h, met goede acceleratie
met zwaar bewerkte 60cc f5b (ook spoelpoorten in cilinder zwaar vergroot) cilinder ook afgedraaid, 16mm immi, snelle schijf, hogedruk kop kstar gevlakt (squish 0,75 mm), verlengde homoet 4p, top racing krukas met nieuwe lagers, originele puntjes en condensator, ngk hittegraad 8
ik schat dat daar toch wel 7-8 pk uitkomt, en de koppeling had daar totaal geen moeite mee, en was soepel te bedienen
de bediening wordt natuurlijk wel wat zwaarder, maar dit valt reuze mee als alles goed in elkaar zit
maar 7/8 pk kan je koppeling wel makkelijk aan als je het goed doet
ik gebruik nu veren voor een derbi van malossi, deze zijn echt vele malen sterker dan originele en immi troep, ook heb ik er nog 2 ringen tussen geplaatst zodat de veren bijna helemaal worden ingedrukt
de koppeling kan dan echt veel hebben, mits alles goed in elkaar zit met de ringen en kogeltjes erin, ook een origineel wormwieletje is aan te raden
mijn koppeling is makkelijk te bedienen en slipt nog lang niet, ook niet met zware vertanding (16-44) en flink vermogen
toen mijn blokje nog fris was (slijt hard he) reed ik met 14-44 95 echte km/h, met goede acceleratie
met zwaar bewerkte 60cc f5b (ook spoelpoorten in cilinder zwaar vergroot) cilinder ook afgedraaid, 16mm immi, snelle schijf, hogedruk kop kstar gevlakt (squish 0,75 mm), verlengde homoet 4p, top racing krukas met nieuwe lagers, originele puntjes en condensator, ngk hittegraad 8
ik schat dat daar toch wel 7-8 pk uitkomt, en de koppeling had daar totaal geen moeite mee, en was soepel te bedienen
de bediening wordt natuurlijk wel wat zwaarder, maar dit valt reuze mee als alles goed in elkaar zit