Grote-kleine-vragen-topic #9
- Piet den Breejen
- 250km gereden
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 08 mei 2009, 16:19
- Locatie: Sommelsdijk
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Bij duimse buizen wordt de binnendiameter aangegeven. 1 inch/duim = 25.4 mm
-
- 50km gereden
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 17:42
- Locatie: Waskemeer
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Ik heb gisteravond met mijn vader de Fs1 voor het eerst gestart na de restauratie, en even laten lopen, maar hij ging niet uit als ik de sleutel terugdraaide. Kan dit komen door teveel toeren draaien, want hij loopt ook nog niet goed stationair. De kabelboom is verder in orde..
- Wiking
- 500km gereden
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
- Locatie: Oudenbosch
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Piet den Breejen schreef:Bij duimse buizen wordt de binnendiameter aangegeven. 1 inch/duim = 25.4 mm
Precies, dus vandaar dat ik ook dacht dat die 5/8 voor de rem zuigerset ook de binnen diameter van de remcilinder bedoelen.
Pijpfitter Piet?
- Piet den Breejen
- 250km gereden
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 08 mei 2009, 16:19
- Locatie: Sommelsdijk
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Wiking schreef:Piet den Breejen schreef:Bij duimse buizen wordt de binnendiameter aangegeven. 1 inch/duim = 25.4 mm
Precies, dus vandaar dat ik ook dacht dat die 5/8 voor de rem zuigerset ook de binnen diameter van de remcilinder bedoelen.
Pijpfitter Piet?
Nee, geen pijpfitter. Werkzaam in de scheepsbouw als inbedrijfsteller van nieuwbouw schepen. Dus heb ik o.a. veel te maken met leiding systemen.
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
MikotenHoor schreef:Ik heb gisteravond met mijn vader de Fs1 voor het eerst gestart na de restauratie, en even laten lopen, maar hij ging niet uit als ik de sleutel terugdraaide. Kan dit komen door teveel toeren draaien, want hij loopt ook nog niet goed stationair. De kabelboom is verder in orde..
Start hij ook als je de sleutel niet omdraait? Misschien is je contactslot niet (goed) aangesloten.
Of hij werkt niet goed.
Heeft niets met de toeren te maken, dan zou hij gewoon terugvallen en uitvallen.
Zie ook FAQ 'carburateur afstellen' voor je stationair probleem.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18359
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Piet den Breejen schreef:Bij duimse buizen wordt de binnendiameter aangegeven. 1 inch/duim = 25.4 mm
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ze er de buitendiameter mee aangeven. Gaat wel om naadloze precisie buizen van SST, in de hightech (swagelok, parker e.d.), erg irritant omdat het soms door elkaar gebruikt wordt

-
- 50km gereden
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 16 mar 2014, 17:42
- Locatie: Waskemeer
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Nee hij start niet als de sleutel niet omgedraaid is. We brengen hem zo even naar de plaatselijke yamaha specialist
Die stelt hem perfect af en zou ook nog even in de cilinder kijken naar eventueel vijlsel.

-
- 250km gereden
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 28 mar 2014, 18:48
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Mss er ff een beetje contactspray inspuiten
- Piet den Breejen
- 250km gereden
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 08 mei 2009, 16:19
- Locatie: Sommelsdijk
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Tombo schreef:Piet den Breejen schreef:Bij duimse buizen wordt de binnendiameter aangegeven. 1 inch/duim = 25.4 mm
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ze er de buitendiameter mee aangeven. Gaat wel om naadloze precisie buizen van SST, in de hightech (swagelok, parker e.d.), erg irritant omdat het soms door elkaar gebruikt wordt
Wat ik bedoel zijn de zogenaamde gasbuizen.
De precisie buizen zijn er zowel in mm en inches. Worden veel gebruik in hydrauliek systemen. Alhoewel er meer metrisch gebruikt wordt.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18359
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Ja, idd, om het nog erger te maken worden inches en mm´s door elkaar gebruikt. Handig, werken bij een Nederlands bedrijf wat ook design takken heeft in Amerika, en complete componenten uit Amerika inbouwt... Dat heeft al voor heel wat problemen gezorgd (en een hoop geld gekost) 

-
- Aan het inrijden
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 mar 2014, 23:18
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Nu tank ik mijn brommer door zelf 2takt te mengen in een jerrycan. Maar kan ik ook gewoon naar het tankstation rijden, 4takt tanken en er dan 2takt olie bijkappen (juisye hoeveelheid uiteraard )
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Ja hoor. Jerrycan is wel wat makkelijker schudden.
En niet tot de nok vol tanken, dan past er geen olie meer bij
En niet tot de nok vol tanken, dan past er geen olie meer bij

-
- 5000km gereden
- Berichten: 6140
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
- Locatie: Mechelen
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Jeti schreef:En niet tot de nok vol tanken, dan past er geen olie meer bij
Had ik laatst nog voor met de DT250

Zo tank ik onderweg:
Ik kap er al wat 2takt in, dan tanken zodat het goed mixt, en dan de resterende tweetakt voor tot de juiste verhouding te komen.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 mar 2014, 23:18
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Ok bedankt !
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 mar 2014, 23:18
Re: Grote-kleine-vragen-topic #9
Ik heb een 2ru, hoe groot is deze tank ?