dan zijn van die spoelers die door de wand heen zijn geboord helemaal slecht, omdat die een lange aaloop naar de bovenkant van de poort, aan de andere kant hoeft ie maar 1 keer perslag over dat randje heen omdat er onder geen zit
Cylinder en pistonmodificaties
-
mpro09
- 10000km gereden

- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
jonnotje
- 1500km gereden

- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
YamaSam schreef:tot op zekere hoogte klopt dat ja,
het ook wel zo, dat een hoge poort, de segmenten meer tijd geeft om uit hun stulp te komen, en je daar dus een 'zachter vangnet' zal moeten voorzien.
er zijn morinicylinders waar de spoelpoorthoeken gewoon haakse hoeken zijn ook..
(italiaansen bazaar natuurlijk, maar het houdt ook best lang vol, omdat de spoelers niet zo hoog zijn, en ze dikkere segmenten hebben steken :wink: )
zijn er toevallig niet ook zuigers voor de fs1 met bijvoorbeeld één enkele dubbel zo brede zuigerveer? dan kun je ook een stukje breder gaan met poorten? of zie ik dat fout?
-
fs-ael
- 2000km gereden

- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
- Locatie: Andel / Ael
-
punkemon
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
mpro09
- 10000km gereden

- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
mpro09 schreef:als je geforceerde koelingneemt kan je dan niet beter een kop voor gebruiken die daar voor gemaat is?
dus alleen met horizontale vinnen omdat de lucht van opzij komt
juist dat zou ik anders willen maken, ik plande geforceerde kopwind, die ook langs de cylinder gaat
als dat niet lukt zou ik ze moeten perforeren, dwars op de vinnen gaat idd weinig opleveren
when men were men, and helmets were for divers
-
mpro09
- 10000km gereden

- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
ok! gisterenavond belangrijke stappen gezet voor de racer,
de cylinder is gemonteerd en kan ingereden worden...
dit is het voorlopig geworden:
hij maakt nu al veel compressie, dus dat wordt uitkijken,
draaien doet hij superzacht, tot 5000 toeren laat ik hem nu gaan,
die heeft in ieder geval "véél goesting" geloof ik!
schol!
de cylinder is gemonteerd en kan ingereden worden...
dit is het voorlopig geworden:
hij maakt nu al veel compressie, dus dat wordt uitkijken,
draaien doet hij superzacht, tot 5000 toeren laat ik hem nu gaan,
die heeft in ieder geval "véél goesting" geloof ik!
schol!
when men were men, and helmets were for divers
-
Yamaha rd50m
- 7500km gereden

- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
goh, verwachtingen... eerst inrijden, en dan moet er nog eerst veel gebeuren eer ik hem echt kan vergelijken met het vorige project.
de inlaten zijn nog niet gelijkgetrokken met het onderblok (definitieve onderblok voor de racer moet nog gekozen worden)
bovendien is aan de vorm van de spoelkanalen ook nog niks gedaan, da's voor na't inlopen, dat zal een groter experiment zijn dan dit "uitlaat-Z-brood-experiment"
daarbovenop zou dan de geforceerde koeler moeten komen ook, de protuna drukkop en de berekende expansieuitlaat.
dan wordt het tijd voor de bewerkte inlaat met grote schijf..
tegen dat we zover zijn komen we in de buurt van de verwachtingen...
die zijn overgens nog steeds dezelfde, 110 met een vierbak, zonder plat te hoeven liggen...
(als ik me niet vergis haalde Foekema met z'n Kreidler vierbak net geen 130, dus dat lijkt me een mooi streven)
de inlaten zijn nog niet gelijkgetrokken met het onderblok (definitieve onderblok voor de racer moet nog gekozen worden)
bovendien is aan de vorm van de spoelkanalen ook nog niks gedaan, da's voor na't inlopen, dat zal een groter experiment zijn dan dit "uitlaat-Z-brood-experiment"
daarbovenop zou dan de geforceerde koeler moeten komen ook, de protuna drukkop en de berekende expansieuitlaat.
dan wordt het tijd voor de bewerkte inlaat met grote schijf..
tegen dat we zover zijn komen we in de buurt van de verwachtingen...
die zijn overgens nog steeds dezelfde, 110 met een vierbak, zonder plat te hoeven liggen...
(als ik me niet vergis haalde Foekema met z'n Kreidler vierbak net geen 130, dus dat lijkt me een mooi streven)
when men were men, and helmets were for divers
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
jonnotje
- 1500km gereden

- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
die ziet er pittig uit sam, ik ben ook erg benieuwd :8 hoever ga je hem inrijden 500 of 1000 km?
ik heb thuis een cilinder liggen waar ik nu aanbezig ben(merk "sanren" waarschijnlijk van een YB50) die heeft een uitlaatpoort van zichzelf die al 27mm breed is... ben hem nu nog een beetje op de spoelers aan het kietelen
ik heb thuis een cilinder liggen waar ik nu aanbezig ben(merk "sanren" waarschijnlijk van een YB50) die heeft een uitlaatpoort van zichzelf die al 27mm breed is... ben hem nu nog een beetje op de spoelers aan het kietelen

