Pagina 2 van 4

Re: schakelwals

Geplaatst: 04 jan 2017, 14:48
door Gorbatjov
Ben niet tevreden met deze schijf,heb hem open liggen en een standaard(snelle)schijf erin gezet.
Nu ff wachten op nieuwe pakking en dan nog eens proberen.
Heb de schijf eens goed bekeken en vermoed dat erin gezaagd is hij sloot net na BDP stom van mij heb ik niet op gelet,aantal graden weet ik niet,hij hoeft van mij niet zo hard te lopen maar wel een beetje normaal trekken

Re: schakelwals

Geplaatst: 04 jan 2017, 16:28
door marco
Wat heb je dan aan een 5bak??

Re: schakelwals

Geplaatst: 04 jan 2017, 21:31
door Gorbatjov
Als ie 80 loopt is hard zat, maar gaat mij om de gaten tussen de versnellingen iets op te vangen, ben nl nogal zwaar.

Re: schakelwals

Geplaatst: 04 jan 2017, 23:24
door NIX
Een goed gemonteerde standaard snelle schijf opent net na ODP en sluit net na BDP.

Re: schakelwals

Geplaatst: 05 jan 2017, 19:55
door HotWheels
Dan zou de opening in theorie dus 180° moeten zijn? Maar dat is in de praktijk dus merkbaar minder.

Re: schakelwals

Geplaatst: 05 jan 2017, 20:01
door krabbie
Gorbatjov schreef:Als ie 80 loopt is hard zat, maar gaat mij om de gaten tussen de versnellingen iets op te vangen, ben nl nogal zwaar.

Ik heb even de 4 bak naast de 5 bak gezet. Om beide (in de grafiek) even hard te laten lopen, heb ik bij de 5 bak als achtertandwiel 42 genomen.
Afbeelding
Gratis programma is te downloaden op: http://www.krabbenborg.eu/gearing/gearing.htm

Re: schakelwals

Geplaatst: 06 jan 2017, 09:46
door Gorbatjov
NIX schreef:Een goed gemonteerde standaard snelle schijf opent net na ODP en sluit net na BDP.

Dat klopt ongeveer wel, maar werkt alleen met een hele snelle setup,en die heb ik niet.
Snelle schijf,16mm origineel,43mm AJH en een imi luhac uitlaat 13 tands voor en 45 achter.
Dit zit er bij mij op.

Re: schakelwals

Geplaatst: 06 jan 2017, 14:57
door Gorbatjov
Oja vergat ik nog 18inch wielen, scheelt ook weer in trekkracht.

Re: schakelwals

Geplaatst: 06 jan 2017, 15:50
door NIX
Je hebt een 5-bak. Doe er een bellymoet op. Een AJH heeft een snelle timing, zeker zo snel als een ori FS1 cilinder. Die doen het alleen lekker als ze in toeren kunnen komen en blazen. Er moet dus onverbrand mengsel terug de cilinder in, tenzij je het geen probleem vindt dat het er ongebruikt uit gegooid wordt.

Ik ben trouwens nog wel nieuwsgierig naar de bewerkte schijf ten opzichte van een onbewerkte snelle. Leg ze eens op elkaar voor een foto?

Re: schakelwals

Geplaatst: 06 jan 2017, 18:21
door Gorbatjov
NIX schreef:
Ik ben trouwens nog wel nieuwsgierig naar de bewerkte schijf ten opzichte van een onbewerkte snelle. Leg ze eens op elkaar voor een foto?


Te laat ,zit alweer in elkaar vanmiddag ff gereden loopt ongeveer 80 maar wel met moeite.
Moet nog wel een afgedraaide 2RU kop op en ben op zoek naar een de jager expansie ,de glaswol gedemte versie dan.
Is alleen erg moeilijk te vinden .
Ben wel tot de ontdekking gekomen dat de verkeerde gasnaald erin zit (2G4).

Re: schakelwals

Geplaatst: 06 jan 2017, 19:07
door Tombo
Zou idd een Homoet/bellymoet eronder hangen. Dan moet 'ie met gemak 85 km/h lopen, en met de 5-bak hard optrekken.

Re: schakelwals

Geplaatst: 06 jan 2017, 22:21
door marco
Tombo schreef:Zou idd een Homoet/bellymoet eronder hangen. Dan moet 'ie met gemak 85 km/h lopen, en met de 5-bak hard optrekken.


Homoet zou ik niet doen een naadpijp trekt onderin wat beter

Re: schakelwals

Geplaatst: 07 jan 2017, 10:34
door NIX
Het is een 5-bak, Marco.

Re: schakelwals

Geplaatst: 07 jan 2017, 12:23
door Tombo
Plus een AJH, niet echt een heel laagtoerig ding

Re: schakelwals

Geplaatst: 09 jan 2017, 20:03
door HotWheels