peugeot 103?

Alles over de techniek en sleutelen
edje

Bericht door edje »

fs-ael schreef:afstellen is dan moeilijker

een fs1 cilinder is zo slecht nog niet alleen een beetje weinig koeling

maar een grote cilinderkop helpt veel


ik heb wel eens gehoord dat 60% van de koeling via de kop gaat, en dus 40% via de cilinder. dus als je er een grote kop van een kreidler op doet scheelt het lijkt mij al heel wat :wink:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18358
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

dan kan je beter een kop van een 3E9 erop zetten, een kreidlerkop is uit proportie en ziet er niet zo mooi uit dan (en verder, het is kreidler haha)
jeroenalbers

Bericht door jeroenalbers »

maar waarom zet je er dan niet gewoon een 70cc breitwand op en maak je de plaats waar normaal een fs1 carburateur zit dicht en zet je er een 20mm bing carburateur op ofzo? mij lijkt het betrouwbaarder om zo je brommer snel te maken als met zo'n ieniminie fs1 cilindertje met 16mm
lijkt me er trouwens ook best vet uitzien
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Is al vaker gedaan.
Kijk eerst even in de FAQ.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

UP? :shock:
jeroenalbers

Bericht door jeroenalbers »

als ik het goed heb is de buitendiameter van een cilinder voor een fs1 49mm wat in het carter gaat.
bij een kreidlercilinder smalle tap is dat meestal 47mm. zijn deze 2 milimeters op de een of andere manier te overbruggen?
Plaats reactie