dubbele expansie?
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
luchtstromen en expansie van exploderende gaswolken, drukverdeling, eigenfrequentie van de ruimte, werveling langs naden, lamellaire en turbulente stroming..
..
en da's allemaal nog maar vandoen om een 'theoretische situatie-getrouwe' omgeving te krijgen..
da's zowat de meest complexe shit dat ge u brein kunt aandoen datte..
het belangrijkste van een expansiepijp is de afstand van het centrum van knal, tot de eerste geluidsreflector, en het drukdebiet dat de buis baaskan.. (lees diameter)
voorts gaat het over tijd dat de knal nodigheeft, om weer terug bij de uitlaatpoort toe te komen (en mengsel weer naarbinnen te proppen, dat wil ontsnappen terwijl zowel in als uitlaatpoort open zijn
)
een zekere afstand is dus een bepaalde tijd, die uitkomt op een bepaald toerental,
doorgaans is de 'terugkaatser' gewoon een trechtervormige plaat, de teruggekaatste knal is dan verdeeld, en dat komt uit bij een 'range' van je toeren waar ie dan plots zin krijgt
'trekpijp' is dus kort en snelheidspijp lang
nu, da geluid terugkaatsen, tot daar aan toe, maar ge moet ook van u druk afgeraken (of zomploft)
en waarschijnlijk ook nog wat lawaai zonder alteveel tegen te houden
ge zou over zoveel dingen tegelijk moeten beginnen dat bijna onmogelijk is om zoiets 'netsgewijs' overeen te komen.
die drie poorten van een cylinder en de plaats en grootte dervan is al lastig


en da's allemaal nog maar vandoen om een 'theoretische situatie-getrouwe' omgeving te krijgen..
da's zowat de meest complexe shit dat ge u brein kunt aandoen datte..
het belangrijkste van een expansiepijp is de afstand van het centrum van knal, tot de eerste geluidsreflector, en het drukdebiet dat de buis baaskan.. (lees diameter)
voorts gaat het over tijd dat de knal nodigheeft, om weer terug bij de uitlaatpoort toe te komen (en mengsel weer naarbinnen te proppen, dat wil ontsnappen terwijl zowel in als uitlaatpoort open zijn

een zekere afstand is dus een bepaalde tijd, die uitkomt op een bepaald toerental,
doorgaans is de 'terugkaatser' gewoon een trechtervormige plaat, de teruggekaatste knal is dan verdeeld, en dat komt uit bij een 'range' van je toeren waar ie dan plots zin krijgt
'trekpijp' is dus kort en snelheidspijp lang
nu, da geluid terugkaatsen, tot daar aan toe, maar ge moet ook van u druk afgeraken (of zomploft)
en waarschijnlijk ook nog wat lawaai zonder alteveel tegen te houden
ge zou over zoveel dingen tegelijk moeten beginnen dat bijna onmogelijk is om zoiets 'netsgewijs' overeen te komen.
die drie poorten van een cylinder en de plaats en grootte dervan is al lastig

when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
punkemon schreef:jah maar als je geluk hebt!ik heb mijn homoet gekocht voor 20 euro !is dus niet zo veel vindk,je kan toch bocht uitslijpen,2de bocht bij inlassen?
jot, mo knijp dan om het cheap op te lossen de eindpijp halftoe zou'k denken
hoe geleidelijker den overgang hoe beter peisk
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek