Athena cylinder !!
Ik had ook eerst een FS1 immi 60cc. Vastloper gehad!
Anyway, Athena was bij mij sneller, comfortabeler en degelijker. Was echt waar voor z'n geld! Enkel gezever met de wartel!
Het scheelde iets van een 5 km/u mss iets meer. Hij trok ook een stukje sneller op! Vooral de reactie van de cilinder en het stijgen in toeren ging een stuk sneller met alles gevolgen vandien
Verder een schitterende cilinder, nooit problemen mee gehad. Bij mij was hij zo goed als niet kapot te krijgen! Afwerking is trouwens ook een stuk beter als bij die immi's. Geen braampjes en ongelijke spoelpoorten dus!
Het enige nadeel dat je hebt is de wartel. Althans, waar de wartel op moet. Deze trekt op nix! Dikke brol en krijg je binnen de korste keren kapot! Maar daar had'k een oplossing voor.
Als je mij nu zou moeten laten kiezen, kies ik resoluut voor de Athena!
Kleine tip: op tijd ontkolen die handel! Cilinder zag er bij mij vrij smerig uit maar werkte nog als nieuw! Verder goed kijken of je spoelpoorten helemaal open zijn als je piston op z'n diepste punt is! Scheelt in prestaties en duurzaamheid!
Anyway, Athena was bij mij sneller, comfortabeler en degelijker. Was echt waar voor z'n geld! Enkel gezever met de wartel!
Het scheelde iets van een 5 km/u mss iets meer. Hij trok ook een stukje sneller op! Vooral de reactie van de cilinder en het stijgen in toeren ging een stuk sneller met alles gevolgen vandien

Verder een schitterende cilinder, nooit problemen mee gehad. Bij mij was hij zo goed als niet kapot te krijgen! Afwerking is trouwens ook een stuk beter als bij die immi's. Geen braampjes en ongelijke spoelpoorten dus!
Het enige nadeel dat je hebt is de wartel. Althans, waar de wartel op moet. Deze trekt op nix! Dikke brol en krijg je binnen de korste keren kapot! Maar daar had'k een oplossing voor.
Als je mij nu zou moeten laten kiezen, kies ik resoluut voor de Athena!
Kleine tip: op tijd ontkolen die handel! Cilinder zag er bij mij vrij smerig uit maar werkte nog als nieuw! Verder goed kijken of je spoelpoorten helemaal open zijn als je piston op z'n diepste punt is! Scheelt in prestaties en duurzaamheid!
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Nou, ik ben blij dat ik mijn eigen 60cc fs1 er weer op heb, die vond ik comfortabeler rijden als de athena. Mijn athena liep wel hard, maarik moest een tandje terug (van 13/39 naar 12/39). Dan trok die het wel, en liep hij iets van 85 km/h. Maar weinig kracht onderin in vergelijking met mijn 60cc FS1.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 500km gereden
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
- Locatie: Groesbeek, waar anders?
Tombo schreef:Nou, ik ben blij dat ik mijn eigen 60cc fs1 er weer op heb, die vond ik comfortabeler rijden als de athena. Mijn athena liep wel hard, maarik moest een tandje terug (van 13/39 naar 12/39). Dan trok die het wel, en liep hij iets van 85 km/h. Maar weinig kracht onderin in vergelijking met mijn 60cc FS1.
Die FS1 van jou heeft volgens mij ook echt veel kracht onderin voor FS1 begrippen. Je hoeft hem (zoals ik laatst met de rit in Wijchen merkte) echt niet perse op hoge te toeren te houden om lekker te kunnen rijden. Niet meer afhalen die cilinder!
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer: