Rubber van Gino niet tegengekomen, maar heb zelfde probleem als waar dit topic mee start.
Setup: F5B 50 cc k-star kopje, niet verder afgevlakt Cilinder loopt prachtig. Cilinderbouten niet te strak (aangedraaid op 10 nM)
standard fs1 schijf (wit) Mikuni 16 mm sproeier 170 met naald op 2 standen (stand 3 en 1 lager dus naald iets hoger op stand 2 gehad) nu sproeier 160 er in sproeiernaald in midden (stand 3), stand 4 en nu op stand 2 origineel mikuni sproeiers (sleutel 8 om te monteren) luchtstelschroef diverse standen, 1,75, 1,5 en 1,25, loopt het mooiste en hoogste in stationairtoeren bij 1,5 snelle uitlaat 32 mm geen rubbers tussen luchtfilter en inlaat carb ruimte autolube nog in werking ontsteking netjes op 1.8 BDP
Als ik het gas helemaal open trek dan loopt motor niet mooi door, begint te sputteren bij hogere toeren. Bij rijden in z'n 4 gaat het voor mijn gevoel goed tot 3/4 gas open en dan trekt de brommer niet door. Als ik het gas dan iets loslaat dan snel sputterend geluid maar pakt als ik het gas dan weer open draai wel weer op, maar loopt gewoon niet lekker door. Daarnaast begint de brommer te roken als ik het gas kortstondig even openhoudt, vooral als ik niet rijd maar in z'n vrij het gas opentrek.
Heb het idee dat er te veel olie wordt toegevoerd. Ben dat nu aan het bijhouden. Heb de laatste keren ook euro xl getankt ipv de euro 95.
Iemand die dit probleem herkent en wellicht een tip heeft hoe hij/zij dat toen heeft kunnen oplossen. Het lijkt mij niet verstandig naar een 150 sproeier te gaan.
Heb er overigens nog van Texaco 2 taktolie in zitten maar ga hierna weer over op de Castrol.
Gasnaald volgens mij 3e9. Mikuni komt bij Sjon vandaan.
Bougie heb ik een ngk b7 geprobeerd en er zit nu een 8 in. Eerste 250 km met 170 gereden en dacht toen van gaat wel over als cil is ingelopen. Nu k-star kopje er op zit wil ik em goed laten lopen, maar ben net alle mogelijkheden aardig druk. Ga tot op heden wel telkens weer terug naar een eerdere setup als iets niet blijkt te werken.
Zal vanavond de sproeier vervangen en dan direct kijken naar de gasnaald. Zal eerst de cil topic raadplegen. Bedankt voor de reacties.