de cilinder is inderdaad een imitatie 50 cc
de carburator is 16 mm
tandwielverhouding is standaard
de uitlaat is orgineel
en het kopje is ook nog orgineel
maar denk indd dat ik me zo,n 378 cilindertje er even kan op zette omdat die sloom lopen
Doe nou eens niet zo vervelend en zeg wat voor cilinder en wat voor pijp. Het is IN GEEN GEVAL EEN ORIGINELE PIJP!!! Stnadaard tandwielverhouding is ook onzin. Ga tandjes tellen!
kennyfs1 schreef:de cilinder is inderdaad een imitatie 50 cc de carburator is 16 mm tandwielverhouding is standaard de uitlaat is orgineel en het kopje is ook nog orgineel
maar denk indd dat ik me zo,n 378 cilindertje er even kan op zette omdat die sloom lopen
-je hebt een imitatie cilinder type fs1 of een imitatie cilinder f5b? ik veronderstel een fs1 (staat er dan op) beide cilinders zijn voor een fs1-bromfiets maar een heel verschillend karakter.
- zoals nix zegt kijk na hoeveel tanden de tandwielen hebben. staat er soms op, dus je moet niet altijd tellen - je uitlaat, is dus origineel met losse uitlaatbocht, 28mm? of is uitlaat uit één stuk. kijk voor de zekerheid hier eens: http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... vergeleken en zeg welke je precies hebt.
Hoe dan ook, je zal je 16mm carb moeten vervangen voor een 10mm naar de keuring en best een slome cilinder zoals de 378. Als we nu je tandwielverhouding te weten komen en het type uitlaat dan zijn we bijna rond. Als je een schijfblokje hebt kan er trouwens ook nog een langzame of een snelle schijf in zitten...
Inmiddels is dezelfde vraag al verschillende keren gesteld zonder een duidelijk antwoord.
Ook dit gaat een topic worden met heel veel pagina's zonder antwoorden//oplossingen
omdat het ontbreekt aan duidelijkheid.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
10 mm carb en een doorlaat van 8 mm in de uitlaat was voor mij voldoende om de 69 er 5 bak niet harder te laten gaan dan 39 km/h
In de 5e versnelling viel hij zelfs dood
pee67 schreef:Inmiddels is dezelfde vraag al verschillende keren gesteld zonder een duidelijk antwoord. Ook dit gaat een topic worden met heel veel pagina's zonder antwoorden//oplossingen omdat het ontbreekt aan duidelijkheid.
Laars schreef:10 mm carb en een doorlaat van 8 mm in de uitlaat was voor mij voldoende om de 69 er 5 bak niet harder te laten gaan dan 39 km/h In de 5e versnelling viel hij zelfs dood
Heb het zelfde gedaan 10 mm carburateur en ring met 8 mm gat tussen de voorpijp.
Hierbij wilde de fs1 cilinder met dikke uitlaat niet voorruit en trok het zelfs niet op de rollertjes van de RDW hij haalde dan ook maar 40 km/h.
is al allemaal opgelost heb een groter tandwiel er opgezet rijd nu nog maar 45/50
maar bedankt voor de hulp allemaal en niet zo sagarijnig doen zeg! ik weet nog niet veel vn de yamaha fs1 is namelijk vroeger van me vader geweest die nu sins een jaar overleden is .
yamaha fs1 is andere koek dan aan een vespa ciao sleutelen
kennyfs1 schreef:is al allemaal opgelost heb een groter tandwiel er opgezet rijd nu nog maar 45/50 maar bedankt voor de hulp allemaal en niet zo sagarijnig doen zeg! ik weet nog niet veel vn de yamaha fs1 is namelijk vroeger van me vader geweest die nu sins een jaar overleden is . yamaha fs1 is andere koek dan aan een vespa ciao sleutelen
kennyfs1 schreef:is al allemaal opgelost heb een groter tandwiel er opgezet rijd nu nog maar 45/50 maar bedankt voor de hulp allemaal en niet zo sagarijnig doen zeg! ik weet nog niet veel vn de yamaha fs1 is namelijk vroeger van me vader geweest die nu sins een jaar overleden is . yamaha fs1 is andere koek dan aan een vespa ciao sleutelen
Als je dan al, zoals je aangeeft, niet zoveel van een FS1 afweet is dat een reden temeer om de gestelde vragen serieus te nemen
en te beantwoorden
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Onlangs rdw keuring gehad. Fs1 2ru op de rollerbank reed 60. Werd dus afgekeurd. Op de weg kwam ik windmee niet verder dan 48 km (met gps). Setup was: Cilinder 49cc (2ru) Carb mik 10 mm, sproeier 78 Standaard kop Standaard 1411 uitlaat (28 mm) Tandwiel 13-41
Bij rdw moest ik naast of boven brommert staan en gas geven+schakelen.
Fs1 afgevoerd door ring met opening 6 mm achter de carb te plaatsen en 44 tand tandwiel te monteren. Bij herkeuring ging keurmeester zelf de rollerbank op en bleef tijdens de test gewoon zitten. In z'n 4 geen gang te houden, in z'n 3 Max 34 km/uur. Fs1 is nu door de keuring, dus dat is gelukt.
Heb nu een vraag bij rdw uit staan, want als ik de eerste keer ook met belasting de test had mogen uitvoeren was ik gelijk de eerste keer door de keuring gekomen. Weet hier iemand het antwoord? Wordt de rollerbanktest belast (met bestuurder zittend op de buddy) of onbelast uitgevoerd?
Origineel is de tandwielverhouding overigens 12-45. Mijn 2ru bleek daarnaast niet uit 1986, maar uit 1988 te komen (bloknr in de 9000 serie).
Kjeld schreef:Heb nu een vraag bij rdw uit staan, want als ik de eerste keer ook met belasting de test had mogen uitvoeren was ik gelijk de eerste keer door de keuring gekomen. Weet hier iemand het antwoord? Wordt de rollerbanktest belast (met bestuurder zittend op de buddy) of onbelast uitgevoerd?
Bij mij is hij altijd onbelast uitgevoerd. Denk dat ze je hebben gematst op de belaste manier. Denk dat het ook met veiligheid van de keurmeester te maken heeft, dat hij er niet op mag zitten. (voor als hij op een of andere manier toch losschiet)
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een brommer op de rollen harder ging dan in werkelijkheid. Geen idee hoe zwaar je bent. Op de rollen maakt het denk ik weinig uit of er iemand op zit, al mijn brommers zijn onbelast getest.
NIX schreef:Ik heb nog nooit meegemaakt dat een brommer op de rollen harder ging dan in werkelijkheid. Geen idee hoe zwaar je bent. Op de rollen maakt het denk ik weinig uit of er iemand op zit, al mijn brommers zijn onbelast getest.
Ik heb ook het idee dat het niet uitmaakt of er wel of niet iemand op zit tijdens de test op de rollenbank. Dat ie op de rollenbank harder zou rijden dan in werkelijkheid op de weg (?)... wellicht luchtwrijving... weet niet of een rollenbank daarop corrigeerd (?).