Pagina 2 van 4
Geplaatst: 08 mei 2013, 19:50
door NIX
Valse lucht.
Te vroeg tijdstip is alleen hitte en moeilijk starten, en dan moet de boel heel wat vroeger staan dan 0,1mm teveel.
Geplaatst: 09 mei 2013, 16:09
door woers
sobw in opbouw schreef:wat voor kleur heeft je vonk?
en zijn je punten niet ingebrand?
Maakt de kleur van de vonk uit? Moet die blauw zijn? Wat als hij rood/roze is?
Geplaatst: 09 mei 2013, 17:42
door the_destroyers
Als hij vonkt, is het al goed

Geplaatst: 09 mei 2013, 19:11
door Janfs1
misschien een overbodige reactie

.... maar krijg je wel genoeg lucht bij je mengsel ?? het luchtschroefje staat misschien helemaal ingedraaid en verzuipt de brommer meteen bij het starten of blijft hij 4takten.... moeilijk... blijven pielen zou ik zeggen !!!
Geplaatst: 09 mei 2013, 20:14
door sobw in opbouw
.
Geplaatst: 09 mei 2013, 20:22
door sobw in opbouw
.
Geplaatst: 13 mei 2013, 19:58
door marco
sobw in opbouw schreef:maar dat is altijd heel moeilijk te zeggen zonder er zelf naar te kijken
Ga jij er ff naar kijken dan

Geplaatst: 13 mei 2013, 20:02
door the_destroyers
sobw in opbouw schreef:the_destroyers schreef:Als hij vonkt, is het al goed

is dat zo ?
je moet geen dingen zeggen waar je niks vanaf weet

Hoezo zou ik er niets vanaf weten?
Als een brommer vonkt, dan is er toch al een begin?
Op deze manier zou hij direct aan zn ontsteking kunnen beginnen denken, terwijl het iets totaal anders zou kunnen zijn. Laat em beginnen bij de simpele dingen...
Geplaatst: 13 mei 2013, 20:04
door sobw in opbouw
.
Geplaatst: 13 mei 2013, 20:07
door sobw in opbouw
.
Geplaatst: 13 mei 2013, 20:08
door the_destroyers
sobw in opbouw schreef:the_destroyers schreef:sobw in opbouw schreef:the_destroyers schreef:Als hij vonkt, is het al goed

is dat zo ?
je moet geen dingen zeggen waar je niks vanaf weet

Hoezo zou ik er niets vanaf weten?
Als een brommer vonkt, dan is er toch al een begin?
Op deze manier zou hij direct aan zn ontsteking kunnen beginnen denken, terwijl het iets totaal anders zou kunnen zijn. Laat em beginnen bij de simpele dingen...
dat klopt maar het is niet zoals jij zegt als die vonkt is het al goed
want dat is absoluut niet altijd zo
Zo gezien, daar heb je een punt. Was mss raar geformulleerd van mij.
Ik bedoelde ermee dat hij best even de andere dingen checkte, voor hij aan de punten en ontsteking denkt.

Geplaatst: 23 mei 2013, 00:23
door koenkoen
het rare geluid en lage toeren bij volle gas waren afkomstig van een gebroken gasnaaldclipje waardoor de gasnaald vrij spel had...
Heb 'k mij echt de kl*ten naar gezocht!
Nu zit ik met het probleem dat de brommer stationair enorm hoge toeren maakt, en vanaf ik begin te rijden alles terug normaal is (dus zonder belasting zeer hoog in toeren)
ben nu op zoek naar valse lucht, of denkt er iemand aan iets anders?
Geplaatst: 23 mei 2013, 21:35
door koenkoen
Ofwel vergis ik mij nu sterk, ofwel helemaal niet; maar in het gaatje rechts moet er toch nog een afstelschroef of niet??
als ik mijn vinger hier op houdt zakt de brommer direct in toeren...
Ik heb de partslists bekeken, en daaruit kan ik bijna zeker opmaken dat er een vijsje in moet!
Echt een mysterie waarom dit er niet in zit..
Geplaatst: 23 mei 2013, 21:52
door sobw in opbouw
.
Geplaatst: 23 mei 2013, 22:15
door koenkoen
sobw in opbouw schreef:je vergist je
wat wel kan zijn is dat er een verkeerde luchtschroef in zit
Die is al sinds jaar en dag dezelfde, dus zou mij verbazen..
Ik heb wel gemerkt dat ik een O-ring mis, kan dit een oorzaak zijn van het stationair hoog in toeren draaien?