Cillinder tuning
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
- Locatie: oostakker
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
hij mag niet té licht worden natuurlijk,
maar qua lagering en speling blijft alles gelijk,
er beweegt enkel minder massa over en weer..
't jammerlijke is dat wanneer het te dun is en effectief breekt,
je cylinder naar de botten is en je je blok kan openzwieren op zoek naar de brokstukken...
maar qua lagering en speling blijft alles gelijk,
er beweegt enkel minder massa over en weer..
't jammerlijke is dat wanneer het te dun is en effectief breekt,
je cylinder naar de botten is en je je blok kan openzwieren op zoek naar de brokstukken...
when men were men, and helmets were for divers
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
heeren een zuiger is nier rond.
meet hem maar op met een micrometer en je zal zien dat hij ovaal is.
met een slagpen een paar center in je zuiger slaan kan je maar beter niet doen,
om het centerpuntje ontstaat een verdikking(het materiaal moet ergens heen).
je kan dit wel met een boortje doen.
maar beter is het om een paar kleine gaatjes door de zuiger heen te booren.
een links en rechts naast de uitlaat poort 10 mm onder de veertjes.
gr gino
meet hem maar op met een micrometer en je zal zien dat hij ovaal is.
met een slagpen een paar center in je zuiger slaan kan je maar beter niet doen,
om het centerpuntje ontstaat een verdikking(het materiaal moet ergens heen).
je kan dit wel met een boortje doen.
maar beter is het om een paar kleine gaatjes door de zuiger heen te booren.
een links en rechts naast de uitlaat poort 10 mm onder de veertjes.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Handyman
- 500km gereden
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
- Locatie: Graft
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
ginofs1 schreef:heeren een zuiger is nier rond.
meet hem maar op met een micrometer en je zal zien dat hij ovaal is.
met een slagpen een paar center in je zuiger slaan kan je maar beter niet doen,
om het centerpuntje ontstaat een verdikking(het materiaal moet ergens heen).
je kan dit wel met een boortje doen.
maar beter is het om een paar kleine gaatjes door de zuiger heen te booren.
een links en rechts naast de uitlaat poort 10 mm onder de veertjes.
gr gino
da's een topraad idd
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
YamaSam schreef:ginofs1 schreef:om het centerpuntje ontstaat een verdikking(het materiaal moet ergens heen...
dat schuurde ik eraf..
maar nu doe ik dat nietmeer, die schuine kant onderaan de piston doet het net zogoed heb ik de indruk
die schuine kant, kun je dat misschien voor mij uitleggen, en waarmee je dat doet.... vijl ofzoiets? "hoe schuin en welke kant op enzo''
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
jonnotje schreef:YamaSam schreef:ginofs1 schreef:om het centerpuntje ontstaat een verdikking(het materiaal moet ergens heen...
dat schuurde ik eraf..
maar nu doe ik dat nietmeer, die schuine kant onderaan de piston doet het net zogoed heb ik de indruk
die schuine kant, kun je dat misschien voor mij uitleggen, en waarmee je dat doet.... vijl ofzoiets? "hoe schuin en welke kant op enzo''
hiervan beloof ik Harmen al maanden een foto..
als m'n cyl er nog es afgaat zal ik zeker een foto maken,
2mm van de onderste rand, tot op de helft van de dikte, schuin gevijld en gelijk geschuurd..
when men were men, and helmets were for divers
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer: