olie peilen

Alles over de techniek en sleutelen
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

fs1willem schreef:
Laars schreef:Haha, meester pee verslagen :roll:


Had meester Pee dan gezegd hem er in te draaien ? Er in is bij bij gewoon er in steken :roll: . Maar ja, wie ben ik :wink: ?
(wist overigens ook niet dat we hier wedstrijdjes deden :oops: ... dus dat verklaart misschien wat :lol: )


Ach.....Willem, :roll:
Sommige leden zetten de posts 2 keer in de topic, anderen houden van een wedstrijdje......
Laat toch gaan , ieder zijn ding :wink:
1978 chroom 60 cc
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

eigenlijk hoort het oliepeil nét boven de kickstartas te staan, de dikte van die as wordt als marge genomen..

Is ook vrij logisch, aangezien je hem start met koude motor, en met die as.
Maniacaal op die inhoud gaan meten heeft weinig zin als er nog maar iets veranderd is aan de samenstelling van je blok. (een koppelingsplaat meer om maar iets te zeggen)

Wat doorgaans vergeten wordt, is dat de koppelingskorf als oliepomp voor je vitessebak dient, wat maakt dat je eens je peil hieronder zakt, je al je koperen bussen drooglegt, en de boel naar de zak rijdt..
(of dit ooit is gebeurd kan je dan aan de bussen zien..)

amen :lol:
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Piet
50km gereden
50km gereden
Berichten: 79
Lid geworden op: 09 jan 2008, 15:52
Locatie: Halsteren

Bericht door Piet »

YamaSam schreef:eigenlijk hoort het oliepeil nét boven de kickstartas te staan, de dikte van die as wordt als marge genomen..

Is ook vrij logisch, aangezien je hem start met koude motor, en met die as.
Maniacaal op die inhoud gaan meten heeft weinig zin als er nog maar iets veranderd is aan de samenstelling van je blok. (een koppelingsplaat meer om maar iets te zeggen)

Wat doorgaans vergeten wordt, is dat de koppelingskorf als oliepomp voor je vitessebak dient, wat maakt dat je eens je peil hieronder zakt, je al je koperen bussen drooglegt, en de boel naar de zak rijdt..
(of dit ooit is gebeurd kan je dan aan de bussen zien..)

amen :lol:

Toch maar ff de vraag stellen.
Welke olie nu ook alweer?Voor natte platen koppeling,dat weten we
10W30 wordt voorgeschreven,maar waar haal je die,niet meer bij JMPB.
Of toch maar iets anders zoals.....................?
TributeToTheCatsBand
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Piet schreef:
YamaSam schreef:eigenlijk hoort het oliepeil nét boven de kickstartas te staan, de dikte van die as wordt als marge genomen..

Is ook vrij logisch, aangezien je hem start met koude motor, en met die as.
Maniacaal op die inhoud gaan meten heeft weinig zin als er nog maar iets veranderd is aan de samenstelling van je blok. (een koppelingsplaat meer om maar iets te zeggen)

Wat doorgaans vergeten wordt, is dat de koppelingskorf als oliepomp voor je vitessebak dient, wat maakt dat je eens je peil hieronder zakt, je al je koperen bussen drooglegt, en de boel naar de zak rijdt..
(of dit ooit is gebeurd kan je dan aan de bussen zien..)

amen :lol:

Toch maar ff de vraag stellen.
Welke olie nu ook alweer?Voor natte platen koppeling,dat weten we
10W30 wordt voorgeschreven,maar waar haal je die,niet meer bij JMPB.
Of toch maar iets anders zoals.....................?


10w40 is ook meer als genoeg, moet echt opstaan dat het voor natte koppelings is!
Plaats reactie