Precies. Hoe minder je de afschuining ziet, hij rijker hij oppakt na stationair. Hoe schuiner de afschuining, hoe armer het mengsel. Dus in dit geval zou de 2,5 de afschuining in mm's kunnen zijn en hoe hoger het getal, hoe armer het mengsel. Ik zou het eens moeten meten. Ik kom overigens nooit andere getallen tegen.
Ik heb verschillende sproeierbuizen. Nooit veel verschil in gemerkt. het verschil is een rij gaatjes van boven naar beneden en 4 gaten rondom, vrij hoog op de buis. Geen idee welke de meeste remlucht geeft, dus het mengsel bij vollast op hoge toeren het armst maakt.
Carburateur-onderdelen
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Carburateur-onderdelen
Kijk eerst even in de FAQ.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18356
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: Carburateur-onderdelen
De lange 2,5 gasschuif heeft een grotere afschuining ja. De 1,5 is een stuk minder schuin. Exacte getallen heb ik niet (misschien dat ik vanavond even meet).
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: Carburateur-onderdelen
Gewoon de juiste combi sproeierhouder en naald gebruiken en geen imitatie waar geen nummer opstaat.
Yamaha Sheriff 1981
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: Carburateur-onderdelen
1.0 van een 13mmyamjan schreef:Tom,
De getallen die jij noemt hebben te maken met de afschuining van de gasschuif. Belangrijk voor het oppakken vanaf stationair naar iets meer gas geven. Lager getal = rijkere afstelling.
Er zou nog een 2.0 tussen moeten zitten.


2.0 hoort bij een rd/dt carburateur.
Er word erg veel uitgewisseld en je komt soms de gekste dingen tegen.
En dan maar kloten om het af te stellen
Yamaha Sheriff 1981
-
- 500km gereden
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: Carburateur-onderdelen
Ik heb er bewust ook mee lopen rommelen, puur om de rollerbanken te misleiden.
Ondanks een 9mm en een F5B was mijn FS1 te snel voor een rollerbank.
Toen had ik een korte 16mm gasschijf en een te grote sproeier gemonteerd in de 10mm carburateur.
De naald wat lager gehangen.
Bij volgas verzoop de FS1 zodat hij totaal geen vermogen gaf op de rollerbank als de agent het gas vol open draaide.
Bij halfgas zat de brommer vlot op 65 en tikte de 70km/h aan.
Mijn blauwe 2F2 heeft minimaal 10 keer op een rollerbank gestaan en de dienders waren er allemaal ingestonken.
Ondanks een 9mm en een F5B was mijn FS1 te snel voor een rollerbank.
Toen had ik een korte 16mm gasschijf en een te grote sproeier gemonteerd in de 10mm carburateur.
De naald wat lager gehangen.
Bij volgas verzoop de FS1 zodat hij totaal geen vermogen gaf op de rollerbank als de agent het gas vol open draaide.
Bij halfgas zat de brommer vlot op 65 en tikte de 70km/h aan.
Mijn blauwe 2F2 heeft minimaal 10 keer op een rollerbank gestaan en de dienders waren er allemaal ingestonken.
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Re: Carburateur-onderdelen
Die imitatie dingen zijn inderdaad niet mee af te stellen.marco schreef: 25 jan 2022, 16:39 Gewoon de juiste combi sproeierhouder en naald gebruiken en geen imitatie waar geen nummer opstaat.
Ook een imitatie carburateur is echt lastig, dan kan je beter een oude originele pakken.