yamaha fs1 opknappen, hulp?
Inderdaad foto's maken van alles wat je los haalt.
heb ik ook gedaan en vervolgens in omgekeerde volgorde, met de foto's op je iPad of zo weer terug zetten.
Daarnaast heb ik in een heleboel boterhamzakjes schroeven, e.d. van verschillende onderdelen gedaan, met een klein briefje erbij waar het van was.
Erg handig gebleken.
heb ik ook gedaan en vervolgens in omgekeerde volgorde, met de foto's op je iPad of zo weer terug zetten.
Daarnaast heb ik in een heleboel boterhamzakjes schroeven, e.d. van verschillende onderdelen gedaan, met een klein briefje erbij waar het van was.
Erg handig gebleken.
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 02 feb 2013, 15:15
- Locatie: Lier
Hij werkt draait intussen terug, gewoon nog wat geprobeert
Ik moet noch wachten op mn rijbewijs,
Dus ik zocht een mooie brommer waar nog werk aan was om hem in afwachting op te knappen.
Gelukkig heb ik een buur die er wat van weet
Ik probeer zo veel mogenlijk zelf te doen dat ik er zelf dubbel zo trots op kan zijn.
Ik moet noch wachten op mn rijbewijs,
Dus ik zocht een mooie brommer waar nog werk aan was om hem in afwachting op te knappen.
Gelukkig heb ik een buur die er wat van weet

Ik probeer zo veel mogenlijk zelf te doen dat ik er zelf dubbel zo trots op kan zijn.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23448
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
- Niek de Rijcke
- 500km gereden
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 18:41
- Locatie: Teneuzen
- Contacteer:
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Allereerst: welkom!
Mooie brom!
Waarom moet hij meteen helemaal uit elkaar..?
Als ik jou was, zou ik eerst een tijdje lekker gaan rijden om hem te leren kennen. Dan kun je ook een beetje oefenen/proberen met afstellen en weet je beter waar je mee bezig bent. FAQ's staan hier op het forum, voor eigenlijk alles wel. LEES DEZE GOED DOOR!
Er staan ook diverse handboeken op de site en het forum. Ook hier kun je veel van leren. Begin bijvoorbeeld met het "Zelf sleutelen" boekje.
En als je het allemaal een beetje begint te begrijpen.. En je hem "in nieuwstaat" wilt maken (wat ik van je begrijp), dan kun je hem altijd nog uit elkaar halen om te spuiten.
Er komen hier veel mensen die meteen beginnen met uit elkaar halen. Na het terug in elkaar zetten doet ineens vanalles het niet meer. Is niet erg en erg leerzaam, maar wel lastig als je gewoon lekker wilt rondrijden.
Ik zou een brom in deze staat zelfs helemaal niet uit elkaar halen en gewoon zo houden en lekker rond gaan rijden.
En anders kun je altijd nog eens beginnen met het spuiten van je tank bijvoorbeeld. Weet wel: een originele tank (in originele lak), is doorgaans meer waard dan een opgeknapte. Geldt overigens voor de hele brom. Is niet het belangrijkste, maar wellicht wel iets om mee te nemen in je overwegingen. Meeste mensen hebben en kopen liever een originele brommer met wat gebruikssporen dan een gerestaureerde.
En als het nodig (lees: versleten) is, zul je zeker wel wat rubbers / (kogel)lagers, bloklagers/keerringen zullen moeten vervangen. En dat is ook prima en alleen maar leerzaam. FAQ's ook op dit forum
Mooie brom!
Waarom moet hij meteen helemaal uit elkaar..?
Als ik jou was, zou ik eerst een tijdje lekker gaan rijden om hem te leren kennen. Dan kun je ook een beetje oefenen/proberen met afstellen en weet je beter waar je mee bezig bent. FAQ's staan hier op het forum, voor eigenlijk alles wel. LEES DEZE GOED DOOR!
Er staan ook diverse handboeken op de site en het forum. Ook hier kun je veel van leren. Begin bijvoorbeeld met het "Zelf sleutelen" boekje.
En als je het allemaal een beetje begint te begrijpen.. En je hem "in nieuwstaat" wilt maken (wat ik van je begrijp), dan kun je hem altijd nog uit elkaar halen om te spuiten.
Er komen hier veel mensen die meteen beginnen met uit elkaar halen. Na het terug in elkaar zetten doet ineens vanalles het niet meer. Is niet erg en erg leerzaam, maar wel lastig als je gewoon lekker wilt rondrijden.
Ik zou een brom in deze staat zelfs helemaal niet uit elkaar halen en gewoon zo houden en lekker rond gaan rijden.
En anders kun je altijd nog eens beginnen met het spuiten van je tank bijvoorbeeld. Weet wel: een originele tank (in originele lak), is doorgaans meer waard dan een opgeknapte. Geldt overigens voor de hele brom. Is niet het belangrijkste, maar wellicht wel iets om mee te nemen in je overwegingen. Meeste mensen hebben en kopen liever een originele brommer met wat gebruikssporen dan een gerestaureerde.
En als het nodig (lees: versleten) is, zul je zeker wel wat rubbers / (kogel)lagers, bloklagers/keerringen zullen moeten vervangen. En dat is ook prima en alleen maar leerzaam. FAQ's ook op dit forum

-
- Aan het inrijden
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 02 feb 2013, 15:15
- Locatie: Lier
Bedankt voor tips,
Volgens mij is er een verkeerd beeld van de staat, ik kan op 1ste net rijden maar als ik nog maar een beetje gas geef valt hij uit, hij is verroest en het vuil en stof zit veral.
Er zijn ook enkele delen als tandwielen, contactslot, lampen enz. Aan vervanging toe.
Dus dacht ik alles in één keer op te knappen.
Ook kan ik nog niet de baan op en zou ik het moeten doen met een klein zandweggetje acher onze garage.
In de tijd dat ik wacht dacht ik hem op te knappen dat ik, vanaf het kan, er alles kan uithalen wat er in zit.
Ik zal zeker de handboeken eens doorlezen, ook vind ik het zeer interresant om de werking en de technieken achter deze brommer te begrijpen.
Volgens mij is er een verkeerd beeld van de staat, ik kan op 1ste net rijden maar als ik nog maar een beetje gas geef valt hij uit, hij is verroest en het vuil en stof zit veral.
Er zijn ook enkele delen als tandwielen, contactslot, lampen enz. Aan vervanging toe.
Dus dacht ik alles in één keer op te knappen.
Ook kan ik nog niet de baan op en zou ik het moeten doen met een klein zandweggetje acher onze garage.
In de tijd dat ik wacht dacht ik hem op te knappen dat ik, vanaf het kan, er alles kan uithalen wat er in zit.
Ik zal zeker de handboeken eens doorlezen, ook vind ik het zeer interresant om de werking en de technieken achter deze brommer te begrijpen.