meng tabel met reken module

Alles over de techniek en sleutelen
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door GoM!cky »

bajaboy schreef:rijd nu 1;50 dus iets te weinig (vandaar dat ik zo super snel ben :D :D ) dan maar luisteren naar opperhoofd Nix en gaan we naar 1:40 en anders verneem ik wel van GT

Zoals ik hierboven reeds aangaf (goed lezen) is 1:50 niet te weinig, als je goede olie hebt => geen probleem!

Ik durf met CastrolA747 of Motul800 of Denicol Syn100 met 1:50 rijden met GT zijn spul, dat gaat zonder problemen zijn geloof me :wink:
Nico378
250km gereden
250km gereden

Bericht door Nico378 »

bajaboy schreef:

en waarom stond dat niet vooraan op fs1 forum nico??? :D :D :D zoek ik me gek en reken als een smurf met een ouderdomssindroom

:oops: Mijn excuus daar voor :P .
Komt van kreidlerforum af , daarom hier niet neer gezet . :P

Ik rijd 1:50 en het bevalt mij goed
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

NIX schreef:Ik ga ook niet vetter dan 1:40. Van teveel vet loopt de boel ook warm, kijk maar eens wat het een stroeve plakkerige zooi oplevert als het vet niet meer goed verbrand wordt.

:hands:

@Edward koop zn mengflesje voor 3 euro dan hoef je niet te rekenen en kan je de olie makkelijk meenemen.
Yamaha Sheriff 1981
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

marco schreef:
NIX schreef:Ik ga ook niet vetter dan 1:40. Van teveel vet loopt de boel ook warm, kijk maar eens wat het een stroeve plakkerige zooi oplevert als het vet niet meer goed verbrand wordt.

@Edward koop zn mengflesje voor 3 euro dan hoef je niet te rekenen en kan je de olie makkelijk meenemen.

nee 3 euro is 2 liter benzine zonde van me geld heb een stalen legertank van 20 liter zit alleen nu 19,45 liter in hahhah en das rekenen .
dus makkelijk met een module .
maar wat en hoeveel ik ga mengen??????? 1 op 40 1 op35 of zo als nu 1 op50 (das het makkelijkste daar me puch 1 op 50 rijd.
en uiteraard heb ik goede olie want daar word niet op bezuinigd en ik ben castrol dealer dus dat gaat er in.
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Tralala http://www.jmpbonderdelen.nl/maatbeker-stage-6.html

Ook handig meenemen, hoef je geen hele liter mee te nemen.

Beker heeft 1:33 1:40 en 1:50 aan
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door GoM!cky »

bajaboy schreef:
marco schreef:

nee 3 euro is 2 liter benzine zonde van me geld heb een stalen legertank van 20 liter zit alleen nu 19,45 liter in hahhah en das rekenen .
maar wat en hoeveel ik ga mengen??????? 1 op 40 1 op35 of zo als nu 1 op50 (das het makkelijkste daar me puch 1 op 50 rijd.
en uiteraard heb ik goede olie want daar word niet op bezuinigd en ik ben castrol dealer dus dat gaat er in.

Goedzo, wat kost een busje CastrolA747 bij jou dan als dealer als ik dat mag weten :-)
scirocco
500km gereden
500km gereden

Bericht door scirocco »

bajaboy schreef:
marco schreef:

Ik zelf tankte in de 80er jaren altijd bij de BP 1:25 mijn maatje ook een fs1 tankte bij de Shell schellina 1:50
Toen werd er niet zo over na gedacht brommer benzine was brommer benzine
Wat ik wil zegen toen reden er duizenden brommers op 1:50 en dat ging prima
En moet dat eigelijk nu ook kunnen zelf meng ik 1:40 goede kwaliteit olie
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

In de 80-er jaren was de mengolie niet zo goed als nu en de benzine minder schraal. De olie as wel al stukken beter dan eind jaren 60, de tijd waarin de FS1 is ontwikkeld en waarin bepaald is dat de mengverhouding 1:20 moest zijn. Die info is dus allang achterhaald door de (olie)techniek.

Nu komen de meeste brommers prima weg met 1:40 en sommige ook best op 1:50, eenmal goed ingereden EN met de juiste afstelling. Met 1:40 neem je iets minder risico en brandt de motor zich nog steeds voldoende schoon. Waarom? Vaak genoeg is men nog aan het inrijden, afstellen of rijdt men met een niet perfect afgestelde ontsteking, of met een niet kwalitatief geweldige imi cilinder/zuiger Er zijn er ook een paar die bijna op de materialgrenzen zitten qua opvoeren, die kunnen er voor kiezen om nog iets rijker te smeren, door de hitte en enorme compressie verbrandt de overtollige olie toch wel en smeert en koelt het wat extra. Teveel olie smeert niet, die dikt in met juist een warmloper als gevolg, of in elk geval niet optimaal presteren. Te rijk is dus ook niet goed. Met de huidige kwaliteit olie hoef je zelfs met inrijden niet rijker te gaan dan 1:35.
Kijk eerst even in de FAQ.
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

hahhah dealer zijn is ook niet alles maar CastrolA747 uit me hoofd kost een 20 euro de fles .
maar das uit het hoofd wat ie precies kost ???? ik weet het nu niet.
volgens me zoon kost ie 17,50 dus de weddenschap is begonnen
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door GoM!cky »

bajaboy schreef:hahhah dealer zijn is ook niet alles maar CastrolA747 uit me hoofd kost een 20 euro de fles .

Ik dacht dat je als dealer wel een percentje kon geven misschien :lol: :D

20 euro is de prijs die ik er hier in de winkel ook voor moet betalen, dus dat klopt op zich wel.

Is een TOP-olie, echt waar, Castrol TTS/Power RS/Power One tegenwoordig zijn ook super uiteraard.
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

GoM!cky schreef:
bajaboy schreef:hahhah dealer zijn is ook niet alles maar CastrolA747 uit me hoofd kost een 20 euro de fles .

Ik dacht dat je als dealer wel een percentje kon geven misschien :lol: :D

20 euro is de prijs die ik er hier in de winkel ook voor moet betalen, dus dat klopt op zich wel.

Is een TOP-olie, echt waar, Castrol TTS/Power RS/Power One tegenwoordig zijn ook super uiteraard.

haha nee die tijd heb ik wel gehad een groeps aankoop ok maar korting geeft albert heijn ook niet en ik vanaf 2013 ook niet meer .
heel simpel ik moet er van leven is voor mij geen hobby .
ja als je zegt doe mij 2 dozen is er altijd iets te regelen maar gewoon zo maar nee sorry .
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Yamaha Sheriff 1981
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door GoM!cky »

marco schreef:http://www.schaafbromfietsen.nl/webwinkel/?nl/shop/&d=00000246

Das een goeie prijs sè!! :D
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

zo ben ik weer grrr weddenschap verloren .
kosten dus 17,49 dus 17,50 .
maar als je een doos koopt (groeps aankoop 15 euro per fles)

mooier kan ik het niet maken
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door GoM!cky »

bajaboy schreef:zo ben ik weer grrr weddenschap verloren .
kosten dus 17,49 dus 17,50 .
maar als je een doos koopt (groeps aankoop 15 euro per fles)

mooier kan ik het niet maken

Hallo bajaboy,

Fijn dat je een tegemoetkoming wil doen en ik heb wel interesse...

15 euro per fles klinkt goed, maar hoeveel zitten er in 1 doos? Zijn dat 10 stuks?

Grtz, Micky
Plaats reactie