oke er zijn al drie lagers eruit, de laatste is uiteraard die aan de krukas.
ik heb, zoals jens zei, hem tussen de bankschroef gespannen en dan verwarmen,
maar voorlopig wil ie er nog niet af, ik probeer morgen opnieuw.
is er een bepaalde plaats waar ik het best verwarm?
voila hij is eraf, ik heb mn krukas gewoon binnen gedaan bij deschouwer in vilvoorde en mijn lagers zijn eraf.
als ik nieuwe lagers op mn krukas wil zetten is het genoeg om dat in de diepvriezer te leggen?
of doe ik ze ook best binnen?
De makkelijkste manier is om je carters te verwarmen,waardoor ze uitzetten.
Je kan eventueel je lagers een paar dagen in de vriezer leggen, maar dat is volgens vele niet noodzakelijk...
Normaal gezien kan je je lagers dan makkelijk in de carters tikken.
wannesfs1 schreef:maar als ik mijn carter verwarm dan zet die toch uit waardoor het gat waar de lager in moet toch kleiner wordt?
Nee, dat werkt niet zo bij bogen. Het metaal kan niet naar binnen uitzetten omdat al het naastgelegen metaal dat op hetzelfde moment wil doen. Zie het maar als het principe van bogen in kerken en dergelijke... is hetzelfde principe, maar dan op moleculair niveau. De enige kant dat de binnenste metaalmoleculen kunnen uitzetten is dus naar buiten en dat is dus handig want dan wordt de opening (minimaal) groter .
De makkelijkste manier is om je carters te verwarmen,waardoor ze uitzetten. Je kan eventueel je lagers een paar dagen in de vriezer leggen, maar dat is volgens vele niet noodzakelijk... Normaal gezien kan je je lagers dan makkelijk in de carters tikken.
Als je het carter lang genoeg verwarmt kun je de lagers er zo in leggen zonder te slaan/tikken.