Pagina 2 van 5

Geplaatst: 08 aug 2012, 11:11
door mats1
er zit en snelle FS1 uitlaat onder, de carb had een snelle sproeier, inlaat is on 16mm. Ik dacht dat deze combinatie mij wel iets vooruit zal helpen.
Ik ga nu eens zien wat te doen. Ik hoef er geen 80 mee te kunnen rijden, maar 60/65 lijkt mij wel verstandig om in het verkeer mee te komen.

45 slaat nergens op, ik moet hier permanent fietspad af/ fietspad op, en de vriendelijke autorijders komen dan altijd heeel dichtbij als ik met 45 over de weg rijd.

Ik wil het blokje niet helemaal ombouwen, want het is een originele. Zit wel een nieuwe zuiger in trouwens.

Weet iemand zo de maat sproeier die erin zou moeten zitten?

Dank, grz

Geplaatst: 08 aug 2012, 11:18
door marco
Standaard zit er een 150 sproeier in een 16mm.

Geplaatst: 08 aug 2012, 11:18
door Jens36
Hangt er vanaf welke cilinder eropzit :) Wat staat er langs de zijkant opgeschreven?

Sorry als ik er ergens overlees

Geplaatst: 08 aug 2012, 11:27
door mats1
2RU staat op de zijkant

Geplaatst: 08 aug 2012, 11:34
door Jens36
Dan zou een 150 idd goed moeten zijn.
DUS: 2RU met 16mm carbu en spruitstuk , snelle uitlaat en originele kop. Dan zou 60 toch moeten kunnen.
Is de timing van je roterende schijf goed? En staat je ontsteking juist afgesteld? (voorontsteking op +-1,8mm voor bdp)

Geplaatst: 08 aug 2012, 11:40
door mats1
ik ga er van het weekend weer eens na kijken, eerst een sproeier bestellen, uilaat even eraf en onder de loep nemen, en dan zien we wel verder. Moet zeggen origineel rijdt het ook fijn, maar al mij brommers rijden gewoon 65 on harder..... :)
alvast dank iedereen voor de input.

gr, Mats

Geplaatst: 17 aug 2012, 16:08
door mats1
OK, ondertussen een heeeeeleboel wijzer geworden. Heb een 2RU cilinder, maar een 3E9 blok eronder. Hier ben ik achter gekomen omdat ik de 2RU op Marktplaats heb gezet

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... staat.html

ik vraag mij nu af wat ik het beste kan doen om hem qua cilinder aanpassing harder te laten lopen. Iemand een tip, zonder dat ik hem op moet voeren (wat voor type cilinder zou hier het beste bij passen, en wat voor kop moet ik er dan op zetten?)


Alvast dank en groetjes.


Mats

PS als ik hem gewoon 65 kan laten lopen, gaat hij gelijk weer van MP af. Ik wil geen gezeur met een 60/70 cc kit hebben, dus hij met gewoon met een goede setting deze snelheid halen... :D

Geplaatst: 17 aug 2012, 17:11
door Niek de Rijcke
mats1 schreef:OK, ondertussen een heeeeeleboel wijzer geworden. Heb een 2RU cilinder, maar een 3E9 blok eronder. Hier ben ik achter gekomen omdat ik de 2RU op Marktplaats heb gezet

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... staat.html

ik vraag mij nu af wat ik het beste kan doen om hem qua cilinder aanpassing harder te laten lopen. Iemand een tip, zonder dat ik hem op moet voeren (wat voor type cilinder zou hier het beste bij passen, en wat voor kop moet ik er dan op zetten?)


Alvast dank en groetjes.


Mats


PS als ik hem gewoon 65 kan laten lopen, gaat hij gelijk weer van MP af. Ik wil geen gezeur met een 60/70 cc kit hebben, dus hij met gewoon met een goede setting deze snelheid halen... :D

Mij lijkt die prijs erg scherp als alles zoals beschreven in het bericht er op zit, heel mooi 2rutje hoor!!
Ik ben nog opzoek naar een aantal onderdelen, http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... 3D%3D&df=1, ook voor een 2ru... Als je iets heb liggen voor me, PM dan even...

Geplaatst: 17 aug 2012, 18:39
door marco
mats1 schreef:OK, ondertussen een heeeeeleboel wijzer geworden. Heb een 2RU cilinder, maar een 3E9 blok eronder. Hier ben ik achter gekomen omdat ik de 2RU op Marktplaats heb gezet

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... staat.html

ik vraag mij nu af wat ik het beste kan doen om hem qua cilinder aanpassing harder te laten lopen. Iemand een tip, zonder dat ik hem op moet voeren (wat voor type cilinder zou hier het beste bij passen, en wat voor kop moet ik er dan op zetten?)


Alvast dank en groetjes.


Mats

PS als ik hem gewoon 65 kan laten lopen, gaat hij gelijk weer van MP af. Ik wil geen gezeur met een 60/70 cc kit hebben, dus hij met gewoon met een goede setting deze snelheid halen... :D


Wat wil je nu? je brommer verkopen of opvoeren?

Geplaatst: 17 aug 2012, 18:49
door mats1
Opvoeren, zonder een 60 cc of meer eronder te moeten leggen. Ik heb 11 bromfietsen verzekerd, en als er iets gebeurd, en ik heb iets opgevoerds staan, dan ben ik de sjaak. Het liefst wil ik hem niet wegdoen, maar goed, als het opgevoerd kan, dan houd ik hem ook....

Geplaatst: 17 aug 2012, 18:53
door marco
65 rijden met 50cc is geen probleem.

Geplaatst: 17 aug 2012, 23:57
door mats1
nou, mij lukt het dus niet tot nu toe :?

Geplaatst: 18 aug 2012, 11:21
door marco

Geplaatst: 18 aug 2012, 15:40
door bajaboy
geen 65 met een 50 cc ???? laat "onze "Sam het maar niet horen .

Geplaatst: 18 aug 2012, 16:24
door marco
bajaboy schreef:geen 65 met een 50 cc ???? laat "onze "Sam het maar niet horen .


Ik denk dat Sam het ook moeilijk heeft om een fs1 65 te laten lopen :mrgreen: