voor je aan sportcilinders en kopvlakken enzo begint moet je eerst de brommer afstellen gelijk hij nu is..
als je niet weet hoe die schroef op de carbu stond, kan je ook niks zeggen over de sproeier, en of die te groot of te klein is..
aan de fotos te zien kreeg die zeker voldoende naft
ik denk ni dat er iets kapot is nu, ge zijt enkel wa haastig geweest met inrijden.
haal van de piston alle zwart af, en kuis de zittingen van de zuigerveren,
monteer alles terug, en doe eerst een scheutje tweetaktolie op de piston voor het monteren.
als alles er weer opzit kan je aan de slag met het tunen van je brommer, en 'tunen' wil dan zeggen 'afstellen' hé.
hoe je dat juist doet, staat prachtig in handleidingen op het forum,
(daar dient het ook voor)
effe tussendoor, steek die demper er maar terug in, je pijp werkt véél beter mét die demper.
verder moet je dus benzine, compressie, vonk en uitlaat nodig.
als die carb proper is en niet overloopt, heb je daar weinig werk,
compresiie, dat zal ook wel goedzitten, maar nog verhogen als je hem verdur rustig inrijdt,
(tussentip is wel van die moeren waar je de cilkop mee vastzet, te voorzien van dichte moeren, als hij dan weer rijdt en je vergeet de hele zaak, zijn ze vastgeroest volgende keer er was is, en hangt de schroefdraad vol modder)
onsteking zal wel goed werken, maar tien tegen één foutstaan,
dat wordt dus de truuk met het sigarettenblaadje tussen de punten en draaien tot het merkteken en juistzetten.
dan komt het afstellen van de carbu aan de beurt,
verhaal van de mengselschroef,
beginnen op 1,5 toer uitgedraaid, gas iets openzetten met de regeling,
en per kwart links of rechts horen of hij sneller begint te draaien
als dat gedaan is weten we pas of er iets mis is denk ik..
waar woon je eigenlijk?