NIX schreef:Ik heb alleen M6 in M10 nodig.
Ik heb er ook nog 4 nodig.
NIX schreef:Er zit een sleuf in voor een schroevendraaier, soms zelfs een 6-kant voor een imbus. Met een normale tap maak je draad.
http://www.groneman.nl/verbindingstechn ... dbus_typen
ginofs1 schreef:Je hebt ze ook die je gewoon moet tappen en met een schroevendraaier er in moet draaien .
Deze gebruik ik altijd
Vaak heb je wel een blinde tap nodig
fizzie schreef:ginofs1 schreef:Je hebt ze ook die je gewoon moet tappen en met een schroevendraaier er in moet draaien .
Deze gebruik ik altijdVaak heb je wel een blinde tap nodig
Kijk nog eens goed nar de foto. Dan zie je dat de insert aan de gleufzijde ( net als een tap ) een aanloop heeft.
Deze gleuf is absoluut niet bedoeld voor een schroevendraaier. De binnezeskant is wel bedoelt als aandrijving.
Als je de oude types hebt kun je de gaten voorsnijden maar minder diep dan de insert lang is. Dan snijd de insert zichzelf vast.
Deze gebruikten wij al in 1988. Eis van ford om de koperen lasblokken stevig te maken zodat de M8 bouten er niet uitgetrokken werden.
Simpel wtb rekensommetje over opp. en afschuiving van de draad.