gaatje in een naaf
- fizzie
- 500km gereden
Nee niet om stalen inserts vast te zetten. Ik werk naast een gieterij in de nabewerking en die gaten hebben wij ook. Als je die niet wilt hebben moet je de matrijs daar aanpassen dat er extra alu. in kan. Presies weet ik het ook niet ben geen gieter maar het is normaal fenomeen. Alle matrijzen hebben een vacuumsysteem zodat het vloeibare alu. snel en in alle hoekjes kan komen. Ik heb de naven eigenlijk nog niet goed bekeken (de mijne) maar het zou mij niet verbazen als het kuiltje in het verlengde van de verstevigingsruggen zit (aan de binnekant van de naaf). Is wel jammer want ik polijst ze in de draaibank en dat irritante gaatje wordt dan niet mooi. Maar ja ze horen erbij. Ook de trimranden van andere naven (de brugjes tussen de koelribben). Ik pas een nieuw model achternaaf gepolijst en die randen weggedraait. Is erg bling bling geworden. 

Re: gaatje in een naaf
bajaboy schreef:heb vandaag gepolijst op peter zijn naven maar wat is dat gaatje en waar dient dat voor ?
Bajaboy
hoe heb jij die remtrommels zo mooi gekregen?
heb geschuurd met 600 en 1200 en nu bezig met polijsten met dremel en polijstpasta (bruin) die bij het dremelsetje zat.
Beter met een boormachine met polijstlap en belgom?
-
- 2500km gereden
- Contacteer:
dremel is niet het juiste gereedschap voor dit soort oppervlaktes gewoon een boormachine met wat schijven doet het al beter .
dremel is handig voor een cilinder niet voor dit soort grote dingen.
goedkope boormachine met een sisalschijf en katoenschijf kom je een heel eind mee ,mooiste is natuurlijk een polijst machine.
dremel is handig voor een cilinder niet voor dit soort grote dingen.
goedkope boormachine met een sisalschijf en katoenschijf kom je een heel eind mee ,mooiste is natuurlijk een polijst machine.