Pagina 2 van 2
Geplaatst: 30 aug 2011, 02:34
door YamaSam
dat dacht ik ook, warm worden die blokjes haast vanzelf
iets kleinere sproeier (als de luchtschroef bv ni helemaal dichtstond of zo) en zien dat ie ook lucht krijgt, moest je een compleet ori gemonteerde luchtfilter hebben of zo, filter etc..
als al de rest goedstaat zijn die sproeiers vandoen wanneer je merkt dat de brommer beter draait voor- of na de zone van één toer uitgedraaid tot twee toeren uitgedraaid.
gaat hij beter als je hem dichtdraait, moet je groter steken. (dat zie je helaas rapper aan je superdroge en verpulverende bougie of geribde pistonflank

)
best is van te rijk, af te dalen naar een 'net sappige' setting..
dus de toeren gaan omhoog wanneer je (met een 3000toeren afgeregelde stationair..) de anderhalve toer richting twee toeren schroeft.
dan kan je kleiner steken als je bougie nog te zwart is

Re: fs1 verzuipen in naft ?
Geplaatst: 30 aug 2011, 11:08
door NIX
jordyfs1 schreef:hey ik heb een fs1 en telkens als hij op lage toeren is trekt hij niet goed op . en als hij op hogere toeren is gebeurt dat nie meer . wat zou ik kunnen doen om dat te verhelpen ?.
ik had gedacht aan kleinere sproeier ?en hij maakt bij die lage toeren effe een ander (doffer) geluid .
Alle afsteltips ten goede: Lees de FAQ over cilinders. Een FS1 is een toerenmaker met een powerband die pas vanaf 7000 tpm begint. Daar hoort een B8 bougie in. En de cilinder doet gewoon niets bij lage toeren, precies zoals je beschrijft. Als je de 75 haalt, lijkt mij een prima lopend motortje waar je eerder wat aan verprutst dan verbetert.
Laat eerst eens horen wat voor sproeier erin zit, voor je alles gaat verwisselen en bekijk de sproeierbuis eerst eens heel goed en prik de gaatjes in de zijkant door. Op welke stand staat de gasnaald? We moeten weten in welke groef het clipje zit. Hoe ver staat de luchtsproeier uitgeschroefd?
Zorg ook dat je zeker weet dat de ontsteking goed staat, anders kun je stellen aan de carb tot je een ons weegt, maar je kunt ook net zo goed de tank een andere kleur geven, dat heeft net zoveel effect.
Ik gok namelijk dat die bougie alleen maar zo donker is omdat er met te weinig toeren gereden wordt.
Re: fs1 verzuipen in naft ?
Geplaatst: 03 sep 2011, 17:48
door jordyfs1
NIX schreef:jordyfs1 schreef:hey ik heb een fs1 en telkens als hij op lage toeren is trekt hij niet goed op . en als hij op hogere toeren is gebeurt dat nie meer . wat zou ik kunnen doen om dat te verhelpen ?.
ik had gedacht aan kleinere sproeier ?en hij maakt bij die lage toeren effe een ander (doffer) geluid .
Alle afsteltips ten goede: Lees de FAQ over cilinders. Een FS1 is een toerenmaker met een powerband die pas vanaf 7000 tpm begint. Daar hoort een B8 bougie in. En de cilinder doet gewoon niets bij lage toeren, precies zoals je beschrijft. Als je de 75 haalt, lijkt mij een prima lopend motortje waar je eerder wat aan verprutst dan verbetert.
Laat eerst eens horen wat voor sproeier erin zit, voor je alles gaat verwisselen en bekijk de sproeierbuis eerst eens heel goed en prik de gaatjes in de zijkant door. Op welke stand staat de gasnaald? We moeten weten in welke groef het clipje zit. Hoe ver staat de luchtsproeier uitgeschroefd?
Zorg ook dat je zeker weet dat de ontsteking goed staat, anders kun je stellen aan de carb tot je een ons weegt, maar je kunt ook net zo goed de tank een andere kleur geven, dat heeft net zoveel effect.
Ik gok namelijk dat die bougie alleen maar zo donker is omdat er met te weinig toeren gereden wordt.
ontsteking staat juist nu zit er een b8 in . luchtschroef staan 1.8 slagen uitgedraait . nog altijd het zelfde maat men platines staan niet mooi op elkaar ?
Geplaatst: 03 sep 2011, 19:11
door jerrow
welke fs1 heb je? Welke cilinder zit erop? Welke sproeier zit in je carb? Welke cilinderkop heb je? Kun je een filmpje maken als je 'm op toeren laat komen? Rookt je uitlaat als ie koud is, welke kleur?Rookt ie nog als ie warm heeft? Hoe zit het met je luchtinlaat? Vuile filter..?2 takt vers, meng je zelf of kiep je het zo erin? Staat je oliepompje nog aan? Etc..
Feitelijk weten we te weinig om juist te "gokken"...
Geplaatst: 02 nov 2011, 23:06
door jordyfs1
jerrow schreef:welke fs1 heb je? Welke cilinder zit erop? Welke sproeier zit in je carb? Welke cilinderkop heb je? Kun je een filmpje maken als je 'm op toeren laat komen? Rookt je uitlaat als ie koud is, welke kleur?Rookt ie nog als ie warm heeft? Hoe zit het met je luchtinlaat? Vuile filter..?2 takt vers, meng je zelf of kiep je het zo erin? Staat je oliepompje nog aan? Etc..
Feitelijk weten we te weinig om juist te "gokken"...
kleinere sproeier ingepropt en het is opgelost

terwijl is ie helemaal gerestaureerd maar ik weet niet hoe ik foto's kan poste

Geplaatst: 02 nov 2011, 23:19
door NIX