Pagina 2 van 2
Geplaatst: 01 nov 2011, 22:23
door marco
gklijnhout schreef:Het probleem is dat de nu gebruikte carburateur na het openzetten van de benzinekraan soms overloopt
Dat probleem heb ik ook soms, snap er niks van alles is goed.
Geplaatst: 01 nov 2011, 22:26
door ginofs1
marco schreef:gklijnhout schreef:Het probleem is dat de nu gebruikte carburateur na het openzetten van de benzinekraan soms overloopt
Dat probleem heb ik ook soms, snap er niks van alles is goed.
Dat klopt dan blijft je vlotter plakken.
Polijst de 3 spijltjes even in je vlotterbak.

Geplaatst: 01 nov 2011, 22:33
door NIX
Soms zet een vlotter ook uit en klemt dan. Gewoon alles goed nagaan en ni9ets zomaar ervan uitgaan dat iets goed zou moeten of horen te zijn.
Geplaatst: 01 nov 2011, 22:41
door marco
Zal het eens nakijken.
Maar als je start met de kraan dicht dan komt de vlotter ook weer los.
overlopen carburateur
Geplaatst: 01 nov 2011, 22:44
door gklijnhout
Duidelijk deze 3 spijltjes ga ik polijsten!
Dan korte vlotternaald en kunstof vlotter monteren?
Of de koperen vlotter?
Of hoort bij een vlotter van 20mm hoog de lange vlotternaald?
Gert Klijnhout.
Re: overlopen carburateur
Geplaatst: 02 nov 2011, 16:57
door marco
gklijnhout schreef:Dan korte vlotternaald en kunstof vlotter monteren?
Ja dat is de goede combi.
overlopen carburateur
Geplaatst: 02 nov 2011, 18:32
door gklijnhout
Ok bedankt voor de hulp.
Ik ga vandaag het opgegeven huiswerk "het polijsten van de vlotterbak"uitvoeren daarna de juiste vlotter monteren en een korte proefrit maken.
Ik zal het laten horen.
gert klijnhout
overlopen carburateur.
Geplaatst: 03 nov 2011, 19:00
door gklijnhout
Zoals afgesproken gisteren avond mijn huiswerk gedaan.
Carburateur geheel gedemonteerd en het geheel nogmaals zeer goed schoon gemaakt (had al eerder een badje gehad) maar ja zeker voor zeker.
De vlotterbakspijltjes daar waar de vlotter tegen aan komt lekker glad gemaakt en de boel met de korte vlotternaald en kunstof vlotter weer in elkaar gezet.
Bij het opbouwen wilde ik de naaldsproeier van de andere carburateur monteren tot ik er achter kwam dat ook deze 2 uitvoeringen heeft en dus niet paste.
De oude met de lichte beschadiging aan het zeskant veroorzaakt door een of andere onverlaat die gemeend heeft dat deze er met een tang uit of in gedraaid moest worden.
Na montage benzine gevuld en o zo waar ook na een paar keer leeg rijden en opnieuw de kraan open NOG GEEN overloper gehad.
Bedankt maar weer voor de juiste info.
Gert Klijnhout.
Geplaatst: 04 nov 2011, 00:28
door NIX
Goedzo Knul!