Voor de keuring van mijn 5 bak had ik een ring tussen de uitlaat en cilinder gelegd (op de uitlaatpakking) met een gat van 10 mm.
Daarnaast een 10 mm carb en wat kleinere tandwiel voor (ik dacht 11 of 12 icm een 39 achter).
michiel1978 schreef:dan ga ik het zo doen, moet het mij toch ook lukken....en als ie maar zo'n goeie 30 loopt zal ie ook niet teveel herrie maken toch?
Het liefst ook een brief meenemen van de vorige eigenaar.
Is in Nederland verplicht.
Verder info over wielbasis en dergelijken zouden ze uit je framenummer moeten kunnen halen, mits het een nederlandse brommer is
kan ik zelf toch ook een maken...wat een kolder. geef gewoon de naam van een bekende op met tel.nr en hoppa! Via framenummer is het anders voor hun toch ook wel na te gaan..
michiel1978 schreef:Heb de brommer zelf in 1994 gekocht en heb echt geen brief meer...waarom is die nodig dan?
Ja doe dat gewoon Lekker simpel :p Ik heb gewoon een soort contractje met de vorige eigenaar (achteraf via post) afgesloten en heeft hij hem me opgestuurd en getekend
Bij mij hebben ze nog nooit om een verkoopovereenkomst gevraagd.. Ze kunnen zelf in het systeem zien of hij als gestolen is geregistreerd. Een verklaring van de verkoper verandert daar niets aan.
Ik heb wel altijd van te voren het framenummer doorgegeven aan de rdw met het verzoek of ze het willen controleren. Was altijd in orde en van de rdw bevestiging dat ik hem zonder problemen kan aanbieden voor de keuring.
Ze willen bij een brommer die op motoplaat moet perse een verkoopverklaring hebbben, bij een Nl brommer die al jaren van jou is, is het geen probleem. Zeker als je nog een oud verzekeringsbewijs hebt. Op zich is het wel makkelijk als je er een hebt, maar dat zou ik alleen verzorgen als je de brommer net hebt gekocht. Ik heb wel eens na een keuring een verkoopverklaring nagezonden, dat kan dus ook als het echt nodig is.