Gefeliciteerd Laars,
Dit is een hele mooie snelle cilinder
Hij lijkt heel veel op een kstar 60cc cilinder die ik heb gehad jaren terug
De uitlaatpoort van deze cilinder is even hoog als een echte fs1 cilinder,
maar de spoelpoorten zitten 1 mm hoger.
Hierdoor is de blowdown wat lager en heeft hij een meer gespreid vermogen.
Dit is een groot voordeel als je met een 4 bak rijdt, een echte fs1 cilinder is dan net wat te piekerig.
Ik zou daarom ook niks aan de poorten gaan veranderen, tenzij je met een goede expansie uitlaat gaat rijden.
Wel moet voor het beste resultaat een afgevlakt kopje gebruiken met een squishrand erin gemaakt.
Die squishrand moet een oppervlak hebben van rond de 40% van het totale oppervlak.
Zorg dat de compressieverhouding niet te veel boven de 10:1 uitkomt, anders wordt het snel warm.
Als je dan toch bezig bent maak je gelijk een sleuf in de cilinderkop voor een o-ring.
Hierdoor kan je makkelijker je squish afstellen op 0,7 mm, je squishruimte valt dan volledig in de cilinder.
Met de gebruikelijke snelle spullen gaat dit zo'n 80-85 maximaal met een behoorlijk felle powerband.
Maar met een goede uitlaat en wat uitlaatpoorttuning kan je wel de 100 halen als je heel erg je best doet.
Ik zou de cilinder zo laten, een mooie kop derop en een immi naad pijp, 16 mm, snelle schijf, 14-44 vertand, NGK b8hs
En dan de hele zomer

en dan na afloop
Gr. Jerkoff