Pagina 2 van 6
Geplaatst: 14 apr 2011, 21:12
door Tombo
En check de mewmbraanpakking. Heb 1x gehad dat die lek was, toen liep ie ook voorbips
Geplaatst: 14 apr 2011, 21:23
door Laars
Bedankt zover mannen!
Ga morgen een en ander proberen.
Ik begrijp alleen de sproeiermaatvoering niet echt.
Gino zet bij AthenaYam een 170 lang en Tom adviseert een 80 90 lang
Geplaatst: 14 apr 2011, 21:39
door fs50
ik heb dit ook ooit voorgehad met een motor type membraaninlaat.
hij reed vrij goed, enkel altijd vette bougies en olieverbruik.
heb toen mijn keerring langs de kant van het membraan vervangen en alles was terug ok.
ik dacht dat het een seal was 25*35*10 maar dubbellip
ik heb hiervoor 2 seals 25*35*5 gebruikt en met de rug tegen elkaar geplaatst.
David
Geplaatst: 14 apr 2011, 22:53
door Tombo
Laars schreef:Bedankt zover mannen!
Ga morgen een en ander proberen.
Ik begrijp alleen de sproeiermaatvoering niet echt.
Gino zet bij AthenaYam een 170 lang en Tom adviseert een 80 90 lang
170 lang zou met mijn lange sproeiermaatvoering op dik 200+ kort uitkomen. Ik heb overigens geen nieuwe lange sproeiers recent gekocht. Ik heb al mijn sproeiers uit een partij onderdelen, dus dat kunnen best jaren '70/'80 sproeiers zijn, mss dat de lange sproeiers die nu verkocht worden anders zijn. Ik heb iig origineel mikuni
Geplaatst: 14 apr 2011, 23:11
door ginofs1
Tombo schreef:Laars schreef:Bedankt zover mannen!
Ga morgen een en ander proberen.
Ik begrijp alleen de sproeiermaatvoering niet echt.
Gino zet bij AthenaYam een 170 lang en Tom adviseert een 80 90 lang
170 lang zou met mijn lange sproeiermaatvoering op dik 200+ kort uitkomen. Ik heb overigens geen nieuwe lange sproeiers recent gekocht. Ik heb al mijn sproeiers uit een partij onderdelen, dus dat kunnen best jaren '70/'80 sproeiers zijn, mss dat de lange sproeiers die nu verkocht worden anders zijn. Ik heb iig origineel mikuni
meen je dat.
het zal wel 170 kort zijn (moeten zijn).
ik werk alleen maar met ori korte sproeiers.
alleen als ik boven de 200 kom moet je wel met lang verder.
Geplaatst: 15 apr 2011, 08:23
door Tombo
Ja. Qua originele korte sproeiers denk ik aan een 150/160 ofzo met F5B, 16mm en snelle pijp?
Geplaatst: 15 apr 2011, 09:59
door Twowheeler
ja ik rij met 150

Geplaatst: 15 apr 2011, 10:13
door YamaSam
"Nu een orri F5B erop met mooi passende zuiger.
Starten, lopen, geen probleem. Trekt lekker door in zijn 4 naar 60-65 met 12/39 vertanding.
Met 150 Mikuni kort? Ietwat witte bougie.
Luchtschroef stond 2,5 slagen uit .
Luchtschroef een halve slag ingedraaid. Ploffen en gek doen.
Weer uitgedraaid. nooit meer goed te krijgen.
Smurrie, zwarte bougie voorbips!!! "
dus hij deed het eerst wél goed?
ietwat witte bougie met een originele sproeier (150Kort) klinkt goed bij die 2.5 toeren luchtschroef..
gaat ie dan plots gek doen als je dit wil rechtzetten (van 2.5 nr 1.5) dan is het daar waarschijnlijk te zoeken.
vijs je carb helemaal uit elkaar (het huis) zeker de luchtschroef,
pak een pot azijn, en leg het huis daar een uur of wat in, en drink een biertje terwijl je wat ontspant.
blaas de kanalen goed door en monteer het zaakje terug.
check voor de zekerheid het moment van ontsteking nog es en probeer te starten..
mijn gok is dat ie dan goed draait.
niet moedeloos worden, dat mag na tien mislukte chemokuren, maar niet voor een brommerblokje

Geplaatst: 15 apr 2011, 10:31
door Jeti
Kom op Laars, je wint het wel van dat ouwe ijzer! Jij bent de oudste, en de wijste!
Laat je niet kennen! Kop op!
Ga het gevecht aan, wij staan achter je! You can do it!
Geplaatst: 15 apr 2011, 11:27
door Twowheeler
YamaSam schreef:niet moedeloos worden, dat mag na tien mislukte chemokuren, maar niet voor een brommerblokje


Geplaatst: 15 apr 2011, 11:52
door NIX
YamaSam schreef:"Nu een orri F5B erop met mooi passende zuiger.
Starten, lopen, geen probleem. Trekt lekker door in zijn 4 naar 60-65 met 12/39 vertanding.
Met 150 Mikuni kort? Ietwat witte bougie.
Luchtschroef stond 2,5 slagen uit .
Luchtschroef een halve slag ingedraaid. Ploffen en gek doen.
Weer uitgedraaid. nooit meer goed te krijgen.
Smurrie, zwarte bougie voorbips!!! "
dus hij deed het eerst wél goed?
ietwat witte bougie met een originele sproeier (150Kort) klinkt goed bij die 2.5 toeren luchtschroef..
gaat ie dan plots gek doen als je dit wil rechtzetten (van 2.5 nr 1.5) dan is het daar waarschijnlijk te zoeken.
vijs je carb helemaal uit elkaar (het huis) zeker de luchtschroef,
pak een pot azijn, en leg het huis daar een uur of wat in, en drink een biertje terwijl je wat ontspant.
blaas de kanalen goed door en monteer het zaakje terug.
check voor de zekerheid het moment van ontsteking nog es en probeer te starten..
mijn gok is dat ie dan goed draait.
niet moedeloos worden, dat mag na tien mislukte chemokuren, maar niet voor een brommerblokje

Met name het kanaal dat begint naast de luchtschroef en naar de sproeierbuis loopt. Ik denk ook dat de gaatjes die in de zijkant van de buis zitten, even doorgeprikt moeten worden met een haar van een staalborstel of oude binnenkabel. Alles wat meer afwijkt dan een kwartslag van de anderhalve slag uit van de luchtschroef betekent gewoon dat er elders wat verkeerd is. Ik denk dat ik ga beginnen mensen te slaan die steeds maar aan de luchtschroef gaan kloten als hun brommer niet lekker loopt.
Geplaatst: 15 apr 2011, 12:22
door YamaSam
aggressief ventje die NIX

Geplaatst: 15 apr 2011, 14:49
door NIX
Het is niet dat ik het nog nooit uitgebreid, langzaam en in blokletters heb uitgelegd.
Geplaatst: 15 apr 2011, 14:50
door Laars
Carburateur schoongemaakt, alles nagekeken.
Olie nog op peil, ontsteking 1,8 voor BDP, uitlaat niet dicht etc.
Starten met 150 kort. luchtschroef 1,5 slag open.
Pruttel niet stationair te krijgen (zwaar verzuipen) ook niet als tie warm is
Toen een 95 lang eringezet.
Luchtschroef moest 2,5 slag open om redelijke gasreactie te krijgen.
Stationair wachtend voor een stoplicht verzuipen.
Gasgevend..eerst overtollige benzine wegwerken en met volgas rijd tie goed totdat je weer even moet wachten en dan weer verzuipen.
Rijd zonder carbkapje.
Als je een tijdje volgas rijd wordt de bougie wit..dus een te kleine sproeier, amar een grotere sproeier laat de boel helemaal verzuipen.
Conclusie:
Te kleine sproeier voor volgas. Te grote sproeier voor stationair.
De verhouding is weg!
Choke blijft ook niet hangen.
Geplaatst: 15 apr 2011, 14:51
door YamaSam
NIX schreef:Het is niet dat ik het nog nooit uitgebreid, langzaam en in blokletters heb uitgelegd.
wat moet ik dan zeggen??