Pagina 2 van 6
Geplaatst: 13 feb 2011, 19:53
door NIX
En je hebt niet even een andere kap liggen?
Geplaatst: 13 feb 2011, 20:10
door Laars
NIX schreef:En je hebt niet even een andere kap liggen?
Nee. helaas

Geplaatst: 12 mar 2011, 19:30
door Laars
Inmiddels 230 km ingereden.
Heel rustig begonnen 40-45 kmh
Helemaal volgens het boekje en vandaag bij ongeveer 200 km: Pwieieiettt!!!!!!!!!
Heel even doorgetrokken en;;;WARM!!!
Af laten koelen en niks aan de hand, gewoon verder (rustig) gereden
Net even het kopje eraf gehaald, geen schade, gelukkig!!
Geplaatst: 12 mar 2011, 19:45
door Twowheeler
heb ik ook gehad, als je er op tijd bij bent heb je geen schade.
maar het is wel een waarschuwing, rustig aan dus he

Geplaatst: 12 mar 2011, 20:03
door Jeti
Ik hoop volgende week naar de rdw te kunnen.. En dan vanaf de week erop te kunnen gaan inrijden.. Hoop echt dat ik er voor de meeting klaar mee ben..

Geplaatst: 12 mar 2011, 20:33
door Laars
Jeti schreef:Ik hoop volgende week naar de rdw te kunnen.. En dan vanaf de week erop te kunnen gaan inrijden.. Hoop echt dat ik er voor de meeting klaar mee ben..

Suc6 bij de RDW en voorzichtig met het inrijden
Geplaatst: 12 mar 2011, 20:34
door Camiel
Komop moet lukken!! Is nog 2 maanden! 1 maand voor limborit, dat zal niet lukken
Geplaatst: 12 mar 2011, 20:38
door the_destroyers
Jeti schreef:Ik hoop volgende week naar de rdw te kunnen.. En dan vanaf de week erop te kunnen gaan inrijden.. Hoop echt dat ik er voor de meeting klaar mee ben..

Zal wel lukken Jet!

Geplaatst: 12 mar 2011, 20:48
door Jeti
Camiel schreef:Komop moet lukken!! Is nog 2 maanden! 1 maand voor limborit, dat zal niet lukken
Dat klinkt lang, maar als ik al kijk hoe snel dit jaar al naar halverwege maart is gevlogen
Eerst naar de rdw, dan wachten op papieren, dan wachten op plaat..
Dan kleine stukjes rijden, dan langere stukjes.. Daar gaan behoorlijk wat weken overheen. En 500 km kleine stukjes rijden is best veel. Gelukkig is het nu ook weer wat langer licht aan het worden.
Maar we zien wel. Spuiten gaat in ieder geval niet lukken. Dus hij is in zo-uit-de-boeren-schuur-staat, maar wel technisch in orde
Voor meeting 2012 zal hij ook wel mooi zijn verwacht ik.
Geplaatst: 12 mar 2011, 21:39
door marco
Laars schreef:Inmiddels 230 km ingereden.
Heel rustig begonnen 40-45 kmh
Helemaal volgens het boekje en vandaag bij ongeveer 200 km: Pwieieiettt!!!!!!!!!
Heel even doorgetrokken en;;;WARM!!!
Af laten koelen en niks aan de hand, gewoon verder (rustig) gereden
Net even het kopje eraf gehaald, geen schade, gelukkig!!
Klinkt bekend had ik bij de 475km.
Geplaatst: 13 mar 2011, 00:25
door Camiel
Jeti schreef:Camiel schreef:Komop moet lukken!! Is nog 2 maanden! 1 maand voor limborit, dat zal niet lukken
Dat klinkt lang, maar als ik al kijk hoe snel dit jaar al naar halverwege maart is gevlogen
Eerst naar de rdw, dan wachten op papieren, dan wachten op plaat..
Dan kleine stukjes rijden, dan langere stukjes.. Daar gaan behoorlijk wat weken overheen. En 500 km kleine stukjes rijden is best veel. Gelukkig is het nu ook weer wat langer licht aan het worden.
Maar we zien wel. Spuiten gaat in ieder geval niet lukken. Dus hij is in zo-uit-de-boeren-schuur-staat, maar wel technisch in orde
Voor meeting 2012 zal hij ook wel mooi zijn verwacht ik.
Veluwerit 2011 toch ook al zeker

?
Geplaatst: 13 mar 2011, 08:05
door koppel
als ik na enkele honderden kilometers inrijden nog steeds warmlopers krijg dan geloof ik er niet meer in, met nog meer inrijden gaat het niet goedkomen
heb het zelf maar één keer gehad, ding bleef warmlopen, hoeveel kilometer ik ook rustig aan deed
cylinder bleek krom geboord te zijn icm een te strakke zuiger...........dan kan je inrijden tot het einde van het heelal en weer terug maar levert niks op.
is ook een echte fs1 kwaal...................wordt allemaal te heet en te veel toeren en de kwaliteit van cylinder/zuiger is bagger
wordt tijd dat er nu echt eens wat goeds op de markt komt...............en dan niet alleen het snelle spul
anno 2011 is het toch echt wel mogelijk om dit probleem te verhelpen..................alleen bepaalde fabrieken moeten ze sluiten......................die aardbeving had iets verderop moeten plaatsvinden
Geplaatst: 13 mar 2011, 10:13
door Tombo
Is ook makkelijk op te lossen, dat kost alleen veel geld

en de afzetmarkt is te klein.
Ze gebruiken wss allemaal de mallen uit de jaren 60/70/80, want dat kost gewoon niks meer.
Een goede cilinder en dito zuiger, van goed materiaal (aluminium met nicasil wand b.v.) en een poorttiming waar goed over nagedacht is, en uiteindelijk een goede kwaliteitscontrole, dat zou idd wat zijn.
Geplaatst: 13 mar 2011, 12:12
door the_destroyers
koppel schreef:als ik na enkele honderden kilometers inrijden nog steeds warmlopers krijg dan geloof ik er niet meer in, met nog meer inrijden gaat het niet goedkomen
heb het zelf maar één keer gehad, ding bleef warmlopen, hoeveel kilometer ik ook rustig aan deed
cylinder bleek krom geboord te zijn icm een te strakke zuiger...........dan kan je inrijden tot het einde van het heelal en weer terug maar levert niks op.
is ook een echte fs1 kwaal...................wordt allemaal te heet en te veel toeren en de kwaliteit van cylinder/zuiger is bagger
wordt tijd dat er nu echt eens wat goeds op de markt komt...............en dan niet alleen het snelle spul
anno 2011 is het toch echt wel mogelijk om dit probleem te verhelpen..................alleen bepaalde fabrieken moeten ze sluiten......................die aardbeving had iets verderop moeten plaatsvinden
Maken ze sommige van die cilinders nog in Japan?
Dacht dat die allemaal uit china kwamen.
Maar het is idd waar, er mag wel eens wat goeds op de markt komen die lang meegaat.
AJH is wel goeie kwaliteit heb ik al horen zeggen.
Geplaatst: 13 mar 2011, 12:19
door koppel
zover wil ik niet eens gaan.................een perfecte remake van de originele gietijzeren F5B cylinder icm een kwaliteitzuiger zou al meer dan voldoende zijn.
meeste mensen met mooi gerestaureerde bromfietsjes hoeven niet harder dan 65km/uur.........wel met veel kracht en soepel rijgedrag.
en dan door ontwikkelen zodat je in één koop een hele set koopt die helemaal op elkaar afgestemd is zodat ie perfect loopt, betrouwbaar is en lekker rijdt............
bv met CDI en kwaliteitsbobine + juiste bougie
aangepast kopje erop, nieuwe of helemaal nagekeken 16mm mikuni met de juiste configuratie voor zowel membraan als (aangepaste) schijf
afmaken met de juiste pijp eronder en tandwielverhouding
alles in één keer monteren, inrijden en klaar
wordt dan wel een setje van 500 euro..............maar dan is het ook echt helemaal perfect