Alles geprobeerd, stotterd bij hogere toeren??
-
- 1000km gereden
@ Marco: De blaas en zuigtest heb ik gedaan, bij zowel het goede als het slechte membraam. Het enige verschil dat ik merkte was dat ik op het sclechte membraan minder hard moest blazen om het geluid te laten produceren
Wat bedoel je met de spoeltjes afwikkelen?
@ Nix: een andere dop heb ik idd nog niet geprobeerd
Als dat echt het probleem zou zijn dan eet ik hem op 

@ Nix: een andere dop heb ik idd nog niet geprobeerd

- marco
- Sheriff of the Posbank
Probleem gevonden,
Resten verf(ja verf!) in mijn tank laten los, gaan door het fijnste papierfilter dat ik kan krijgen heen. Vervolgens komt dit tussen mijn vlotternaald in te zitten en hij krijgt teveel benzine. Dt merk je met hoge toeren. Misschien jullie hier ook eens naar kijken?
Nu nog mijn tank goed schoonkrijgen.
Heb ik al 1x met borstels gedaan
2x met slijpstenen en wasbenzine.
Ik zat zelf aan een gat in de markt te denken, namelijk een soort zak in mijn tank met daarin de benzine. Nooit meer gezeur met roest ook!
Misschien toch een beetje onhaalbaar, iemand nog tips om m'n tank goed schoon te krijgen?
Resten verf(ja verf!) in mijn tank laten los, gaan door het fijnste papierfilter dat ik kan krijgen heen. Vervolgens komt dit tussen mijn vlotternaald in te zitten en hij krijgt teveel benzine. Dt merk je met hoge toeren. Misschien jullie hier ook eens naar kijken?
Nu nog mijn tank goed schoonkrijgen.
Heb ik al 1x met borstels gedaan
2x met slijpstenen en wasbenzine.
Ik zat zelf aan een gat in de markt te denken, namelijk een soort zak in mijn tank met daarin de benzine. Nooit meer gezeur met roest ook!
Misschien toch een beetje onhaalbaar, iemand nog tips om m'n tank goed schoon te krijgen?
- hans.m
- 1500km gereden
Resten verf in de tank? Vreemd.. Zou zelf dan verfafbijt product gebruiken in de tank doen en iets erbij dat goed schuurt en lang schudden. En zien dat alles eruitkomt. Of tank cure? Maar dat is meer voor roest enzo in de tank denk ik. Heb zelf tankcure ooit gebruikt, voor de roest los te maken, kiezeltjes erbij gedaan, product, tank dicht en vastgemaakt in een betonmolen. Dit moet ook lukken met een product dat verf afbijt. En plaats zeker een filter tussen je benzineslang wanneer je de tank terug gebruikt.
- NIX
- 10000km gereden
Gewoon je tank een paar keer spoelen met de kraan eraf, desnoods een keer wat bouten en moeren erin en flink schudden. benzine kun je hergebruiken als je hem zeeft door een doek. Ik denk dat het geen verf is maar hele fijne roest. Ik moet echt bijna elke tank die ik binnenkrijg zo'n behandeling geven en het kraantje helemaal uit elkaar halen en schoonmaken. De deeltjes die door een goed papierfilter komen, zijn zo fijn, die verstoren niets, ik denk dat je een gaasfilter hebt. Vaak is ook de naaldzitting wat gecorrodeerd, waardoor de vlotternaald hem niet kan afsluiten, dat heb je vaker dan je denkt.
Kijk eerst even in de FAQ.
- marco
- Sheriff of the Posbank
RobbyXtreme schreef:Ik zat zelf aan een gat in de markt te denken, namelijk een soort zak in mijn tank met daarin de benzine. Nooit meer gezeur met roest ook!
Zeker nog nooit van tankcure gehoord?
@Nix jou manier werkt alleen om de ergste roest te verwijderen maar de tank word nooit meer helemaal schoon aan de binnenkant.
Yamaha Sheriff 1981