
snel vraagje!
Precies zo als jij het zegt. Hier is ook een FAQ
Eigenlijk is het de bedoeling om je voorontsteking als eerst af te stellen op 1.6/1.8 onder het BDP. op dat punt hebben de contact punten de neiging om te openen.(je ziet ze van dicht naar open gaan, Goed kijken)
Daarna zet je je zuiger weer op het BDP en controleer je of ze 0.30 openstaan.
Eigenlijk is het de bedoeling om je voorontsteking als eerst af te stellen op 1.6/1.8 onder het BDP. op dat punt hebben de contact punten de neiging om te openen.(je ziet ze van dicht naar open gaan, Goed kijken)
Daarna zet je je zuiger weer op het BDP en controleer je of ze 0.30 openstaan.
Nee je zegt het fout
Stap 1 je zet je zuiger op 1.8 onder BDP
Stap 2 je zet je punten zo dat ze net open gaan (dus niet 0.40, wel gelijk goed vast draaien)
Stap 3 je zet je zuiger op BDP
Stap 4 je controller of je punten 0.30-0.40 open gaan
Dan is het goed
In de FAQ op deze site staat dat je eerst je punten op 0.30-0.40 moet zetten, en daarna controleren of de voorontsteking op 1.8 staat. Beter is het naar mijn mening om eerst de voorontsteking te stelen, Als het goed is openen de punten dan bij het BDP tot 0.40.
Je kan het natuurlijk ook andersom doen maar de voorontsteking is belangrijker dan de afstand van de contactpunten. Je bougie vonk vindt namelijk plaats als je punten openen.(daarmee ook je ontbranding van de benzine) De contact punten moeten 0.30-0.40 open gaan anders krijg je bij je contact punten ook een vonk. (levensduur van je contactpunten is dan kort)
Stap 1 je zet je zuiger op 1.8 onder BDP
Stap 2 je zet je punten zo dat ze net open gaan (dus niet 0.40, wel gelijk goed vast draaien)
Stap 3 je zet je zuiger op BDP
Stap 4 je controller of je punten 0.30-0.40 open gaan
Dan is het goed
In de FAQ op deze site staat dat je eerst je punten op 0.30-0.40 moet zetten, en daarna controleren of de voorontsteking op 1.8 staat. Beter is het naar mijn mening om eerst de voorontsteking te stelen, Als het goed is openen de punten dan bij het BDP tot 0.40.
Je kan het natuurlijk ook andersom doen maar de voorontsteking is belangrijker dan de afstand van de contactpunten. Je bougie vonk vindt namelijk plaats als je punten openen.(daarmee ook je ontbranding van de benzine) De contact punten moeten 0.30-0.40 open gaan anders krijg je bij je contact punten ook een vonk. (levensduur van je contactpunten is dan kort)
Omdat een fs1 een vaste grond plaat heeft kan je niet zoveel stellen. Als je nu je zuiger 1.6 mm onder het BDP zet. Dan stel je je contact punten zo dat wanneer je een beetje aan je vliegwiel draait (Beetje met je zuiger tegen je schuifmaat aan tikken) ziet dat je contact punten bewegen. (de contact punten maken een beweging van dicht naar open) Dan zet je je contact punten vast. Daarna kijk je of je contact punten 0.35 open gaan op het BDP.
die 1.8-1.6mm voor het bovenste punt is het belangrijkste. dat is namelijk het punt dat je bougie een vonk geeft. dus het punt dat de contactpunten openen. die 0.3-0.4 is gewoon een waarde. meestal is het zo dat al je je punten op 0.3-0.4mm zet dat ze dan op 1.6-1.8 openen, de punten op 0.3-0.4 zetten is gewoon makkelijker dan de vooronsteking stellen. maar daarom nog niet de beste methode. het is dus vaak zo dat 0.3-0.4 de juiste waarden zijn maar soms is het niet zo. zorg dus dat je vooronsteking goed is.
edje schreef:zorg dus dat je vooronsteking goed is.
maar hoe?

ik snap het niet

oja, ik heb punten op 0.40 gezet, maar hij vonkt niet denk ik , hij wil niet starten
hoe moet je de punten monteren?
er zit aan het schroefje om je draadje aanvast te maken een plastiek 'kapje' moet je dat eraf halen voor je het draadje erop draait, of moet je dat draadje erbovenop vast maken, of speelt dat geen rol en moet ik het probleem ergens anders zoeken?