koppel schreef:zou gewoon voor 15 euro de juiste gashendel bestellen, ben je van al het gedonder af...
Maar er zit ook en hendel op voor mn schijfrem, dus de gashendel zal in de wegzitten niet?
Zit dat aan elkaar vast dan?
Ik bedoel, op die orri gashendel zit de rem voor de trommelrem vast, gaat dat stuk waar je je remhendel in vast zet niet in de weg zitten van de remhendel voor de schijfrem!
is toch niet zo moeilijk te begrijpen................hij heeft rechts nu de rempomp inclusief hendel + armatuur om gas te kunnen geven model trommelrem waar de remhendel aan vast zit, dus twee keer remhendel aan één kant.
hij zoekt een gaskabel+splitter voor carburateur/oliepomp voor de DX uitvoering, en die zijn niet of moeilijk te krijgen.
koppel schreef:is toch niet zo moeilijk te begrijpen................hij heeft rechts nu de rempomp inclusief hendel + armatuur om gas te kunnen geven model trommelrem waar de remhendel aan vast zit, dus twee keer remhendel aan één kant.
hij zoekt een gaskabel+splitter voor carburateur/oliepomp voor de DX uitvoering, en die zijn niet of moeilijk te krijgen.
Ja dat is het probleem, maar dan beter uit gelegd! bedankt koppel.
Yamaha rd50m schreef:waarom moet da armatuur van uw trommelrem daarop blijven zitten?
Die zit daar vast op. De hendel kan je eruit nemen, maar de armatuur zit vast aan de hendel zelf.
Maar mss is de oplossing om een rd kabel te nemen, en dan in te korten?
Yamaha rd50m schreef:waarom moet da armatuur van uw trommelrem daarop blijven zitten?
Die zit daar vast op. De hendel kan je eruit nemen, maar de armatuur zit vast aan de hendel zelf. Maar mss is de oplossing om een rd kabel te nemen, en dan in te korten?
ik snap het echt nie, ik zou denke da ge gewoon heel het gedoe van trommelrem eraf doe, en alles van schijfrem erop zet.
Een trommelremgaskabel zit met dikke schroefdraad vast in de armatuur. Een DXgaskabel heeft een beugeltje dat met een schroefje aan de armatuur wordt vastgeschroefd. Zie het plaatje dat marco postte. Voor autolube zijn er wel gaskabels voor trommel (2RU) te krijgen, maar geen DX autolube gaskabels. Als er een DX armatuur op ding komt, dan heeft hij sowieso het begin van de DX gaskabel nodig, dus die zou dan van een te lange DX gaskabel zonder autolube moeten komen. Die is 3x zo lang als een DX autolube kabel. In korten dus en zelf een schroeftonnetje maken of solderen. Ingewikkelder is het niet.
Of je autolube eraf slopen en gewoon een lange gaskabel direct naar de carb leiden.
Die zit daar vast op. De hendel kan je eruit nemen, maar de armatuur zit vast aan de hendel zelf. Maar mss is de oplossing om een rd kabel te nemen, en dan in te korten?
ik snap het echt nie, ik zou denke da ge gewoon heel het gedoe van trommelrem eraf doe, en alles van schijfrem erop zet.
Hetgeen rood omcirkeld is, zit in de weg van de schijfrem, en zit vast aan het handvat.
NIX schreef:Een trommelremgaskabel zit met dikke schroefdraad vast in de armatuur. Een DXgaskabel heeft een beugeltje dat met een schroefje aan de armatuur wordt vastgeschroefd. Zie het plaatje dat marco postte. Voor autolube zijn er wel gaskabels voor trommel (2RU) te krijgen, maar geen DX autolube gaskabels. Als er een DX armatuur op ding komt, dan heeft hij sowieso het begin van de DX gaskabel nodig, dus die zou dan van een te lange DX gaskabel zonder autolube moeten komen. Die is 3x zo lang als een DX autolube kabel. In korten dus en zelf een schroeftonnetje maken of solderen. Ingewikkelder is het niet.
Of je autolube eraf slopen en gewoon een lange gaskabel direct naar de carb leiden.
Ja, ik ga gewoon een dx kabel inkorten dan en met eenschroeftonnentje van de brommerboer het oplossen. Maar zou ik ook een rd kabel kunnen gebruiken, en die dan inkorten?