pee67 schreef:Ik heb tot nu toe de hele winter doorgereden maar wel alles met vaseline ingevet, frame, kleurdelen, velgen, spaken uitlaat, carterdelen, spatborden....alles dus
gaat je uitlaat dan niet ontzetten rotten? wielen enzo kan ik ook goed inspuiten met vet, spatborden ook wel. maar de binnenkant van m'n uitlaat is al helemaal rauw en roestig. ik gebruik ook hele goed olie voor m'n ketting (gebruik ik ook voor mountainbiken)
wie gaat er ooit naar de binnenkant van jouw uitlaat kijken?
marco schreef:Ik gebruik gewoon wd40 voor mijn ketting.
WD40 is deo met wat oplosmiddel. Het is geen smeermiddel. Eenmaal vervlogen is er zo goed als geen smerende werking meer. Het is om dingen los te maken en vocht te verdrijven. Om te smeren zou ik kettingspray pakken.
Wat Koppel zegt klopt wel, alleen rijdt hier niemand met een O-ringketting op zijn FS1. Of je spuit regelmatig je ketting met wat spray of je druppelt er wat olie op, of je smeert hem in met lithiumvet, of je gaat all the wat met een blik grafietvet dat je op een bander zet om te smelten. Eerst je ketting helemaal schoonspoelen in de benzine, dan in de gesmolten pan vet, en dan eruit halen en daarboven laten uitlekken en het vet laten stollen. De eerste kilometers zal er een dikke laag drab op je velg komen te zitten.
course spray is heel mooi spul maar duur.
je hebt ook speciaal spul voor motorcros kettingen.
ik zou gewoon kwaliteits spul bij de fietsenmaker halen, kost wat meer maar is vaak wel erg mooi spul.
en niet alleen erop smeren he ook weer uitpoetsen.
ketting schoonmaken van m'n mtb of racefiets gebeurt ook gewoon met een (tanden)borstel en een lap.
daarna goed olien en weer uitpoetsen
jonnotje schreef:mijn oom doet het met de ketting van zijn gsx-r 1000 in een oude frituurpan met van dat harde frituurvet, wat 10 minuten duurt voor het zacht word
Hoe zet hij die er weer op dan??
Want je moet deze klinken inplaats met een visje monteren wegens meer dan 100pk.
heb onlangs een spuitbus kettingspray van bell-ray gekocht...........goed spul, eerst is het dun en kruipt het overal tussen, even later wordt het harder en vormt het een wat plakkerige laag op de ketting, een soort coating, is voor gewone en voor O-ring kettingen.
Ik heb nog een speciale oude spuitbus, speciaal voor ketting hier staan. Vroeger van mn vader geweest van motor... Staat op: "nooit meer uitkoken van je ketting"
jonnotje schreef:mijn oom doet het met de ketting van zijn gsx-r 1000 in een oude frituurpan met van dat harde frituurvet, wat 10 minuten duurt voor het zacht word
ja zo hoort het ,als ie afkoelt zit het vet er in in paats van er op (slim) ik heb een kennis die heb ook zo pan ,maar geen motor
daarvoor sla ik altijd de bitterballen over de pan staat al 5 jaar buiten